startti ei toimi kuumana.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kpn, 13.7.2004.

  1. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    mulla oli startti(305cid) välil jumissa ja välil pelasi hyvin,pikkukiviä yms.paskaa löyty startin sisältä,puhistuxen jälkeen pelaa hyvin.. malibu(400cid)VITTUILI KUUMANA mut vika oli vissiin liian pitkässä virta kaapelissa,oisko hävittäny jännitettä? kaapeli kierti akulta kojetaulun alle päävirta katkaisijalle ja sitten vasta startille..
     
  2. 528

    528 Gearhead

    Re:

    Toimisikohan tuossa startin ympärillä se pelkkä valkoinen termoteippi jolla pakosarjoja, ym kääritään? Rupesin jo suojapeltiä naputtamaan ja sitten huomasin, että paikat on niin ahtaat, että sellaista ei mahdu. Kuumana ei starttaa tosiaan ja startti pitäisi suojata jollain.
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin,tuosta kun muutaman pykälän meet alaspäin niin vähän samaa juttua siellä..Ja tehostartin kannalla ittekkin.
     
  4. 528

    528 Gearhead

    Tuohon laitteeseen ei tehostarttia saa valitettavasti, lähinnä vaan, että auttaisiko, jos startin käärisi tuolla nauhalla?
     
  5. ido59

    ido59 Gearhead

    Varmaankin järkevämpää eristää se lämmön lähde, eikä eristää starttia jäähtymästä.
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tuo on kyl kanssa niitä muna vai kana ensin hommia...ehkä itekkin käärisin sen putken kuiteskin ensin.
     
  7. 528

    528 Gearhead

    Hyviä ajatuksia. Kahdella ahtimella oleva laite ja startin vieressä pakosarja, iso pakoputki, hukkaportin putkia, ym. Lämpöä tulee joka suunnasta. Siksi tuota startin suojaamista suunnittelin. Ahtaus myös, estää lämpökilven tekoa.

    Olisikohan tuollainen hyvä tässä tapauksessa?

    http://www.thermotec.com/products/14510 ... hield.html
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  9. Karck

    Karck 3rd gear

    Voisko uupuu startin välistä ne shimmilevyt? Startin rattaan ja hammaspyörän rattaiden rako ehkä liian tiukka. Lämpimänä sitten en ihmettele jos jumittaa.

    [​IMG]
    Eli tommosii pitkii liuskoi mä meinaan.
     
  10. ViLU

    ViLU Gearhead

    Ei se startti siellä lämpökortsun sisällä kyllä ittekseen lämpene...
     
  11. ViLU

    ViLU Gearhead

    Toi lämpökortsu on kyllä helppo laittaa ja hoitaa sen mihin se on tehty.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Vedetään sopiva mukava veto läpät selällään, et pakosarja hehkuu punaisena startin vieressä niin kyllähän se sen lämpökortsun allekkin se lämpö menee ja sit eristää ettei startti jäähdy


    Miten lie muuten kestäiskö se startti jos laittais vesijäähyn sille? eli erillinen lasinpesurin säiliö ja vaikka jostain romis konepellistä suutin
     
  13. ViLU

    ViLU Gearhead

    Saa vetää puol vuotta läpät selällään et se startti lämpee yhtä paljon, kun ilman sitä sukkaa...
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ainoo kokemus itellä on tosta lämpö sukasta, et on helppo kokeilla pelti sarjoista, et mikä sylinteri ei nyt taas syttynyt


    Paljon sen sukan numeerinen eristys arvo muuten on?
     
  15. fastback65

    fastback65 3rd gear

    Itellä oli ongelmaa kesällä juuri startin kanssa,uudella akulla ongelmat hävisi, tuossa koko "tarina" =>
    viewtopic.php?f=10&t=277256
     
  16. SauliK

    SauliK Gearhead

    Jep, sama ongelma lähes poistunut itselläkin kunnon akuilla ja piuhoilla. Nyt ilmojen hieman jäähdyttyä ei ongelmista enää tietoakaan
     
  17. Bonneville63

    Bonneville63 1st gear

    Mulla 350 ja lähtee hyvin kylmänä kerrasta, mutta välillä haaleana, yleensä kuumana, pyörii "tyhjää". 5-10 kertaa kun pyöräyttää niin starttaa, niin mistä mahtaa kiikastaa. En ole vielä kaivanut startti pois, kun jänskättää, ettei kehä ole paskana....
     
  18. ViLU

    ViLU Gearhead

    Solenoidissa vika tai sit vaan niin paskanen ettei pääse hampaalle saakka. Mulla jäi Suburbanissa startti pyörimään starttauksen jälkeen, kun oli niin paljon paskaa ettei bendixi liikkunut kunnolla. Puhdistuksella ja rasvauksella tokeni, mutta tein samalla pienen huollon ku oli kerran pöydällä.

    Voihan tietty vetolevy olla niin finaalissa ettei ole hampaita, mutta siinä tilanteessa ei kyllä lähtis ollenkaan käymään ellei moottoria saa muulla tavalla hieman pyöräytettyä, että osuu hampaille.
     

Kerro tästä muillekin!