TBI:n LAMBADA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 5.4.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rupes tuo käyttöauto rykimään lämpimänä, kylmänä pelaa. Tyhjäkäynti korkeella ja epätasanen. Moottoritiellä menee hyvin, mut kaupungissa jotain ihan kauheeta... Check engine ei pala ajaessa ja kokeilin katsoa ALDL-liittimen avulla (a+b napa) ja näytti pelkkää kahtatoista.

    Notta mahtasko se kuitenkin olla vika Lamdassa?

    Auto on -91 pontiac, etuvetoo ja kaikkee muuta hienoa. :lol:
    Tietenkin anturi on tulipellin puoleisessa pakosarjassa kaikkien roippeitten takana. Ja nyt jos ois kokemuksia niin säästyttäs kirosanoilta ja keuhkosyövältä...

    -kake- rock
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tervehdys,

    nykiikö myös tasaisella vauhdilla, hiljaisella ja/tai reippaammalla vauhdilla
    vaiko vain kiihdytettäessä?

    Terveisin,

    Vieras
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    No, jos lähtee vaikka valoista normaalisti, niin käy semmonen nykäsy, ihan kun käyttäs nopeesti kaasupoljinta ylhäällä.

    Kaupunki nopeuksissa viidessä- kuudessakympissä nykii D:llä...

    Mottoritie nopeuksissa nykimistä ei tapahdu. notta korkeilla kierroksilla ei nyi...

    Kylmänä pelaa kun kello... (ehkä joku feikki rolex)

    Voiko MAP-sensorin vika tehdä tämmöstä?
     
  4. kampi8

    kampi8 1st gear

    Suattaapi olla myös ihan perinteinen sytkäpuolen vika, esim. huono virranjakajan kansi ja/tai viallinen puola tekevät välillä juuri tuollaista. Kylmänä ok, mutta lämpimänä osakaasulla pätkii. Itse ainakin ihan ensimmäiseksi tsekkaisin virranjakajan kannen ja pyörijän sekä sytystulpat, erityisesti jos niitä ei ole vaihdettu vähään aikaan, ja sitten ihmettelisin lisää. :)
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tervehdys,

    joo kyselin tuossa aiemmin tarkempaa selontekoa nykimistilanteista.

    Vaihtoehtojaja olettamuksiin pohjautuen:

    Sytytyspuola(coilpack) on loppu, kuten ehdotteli joku tuossa ylempänä. Tekee juuri noin lämmettyään. Kokeile ehjällä laina-sellaisella, jos saat käsiisi jostakin.

    Sytytytysmoduli viallinen(epätodennäköistä).

    Koneen /coilpackin maadoitus ei ole kunnossa, tsekkaa. Tämä ongelma pitäisi kyllä tuoda oireet kylmänäkin, yleensä.

    TPS- sensorissa voi ollaa häikkää, mittaa se ohjeen mukaisesti virta päällä, eli nouseeko jännite tasaisesti "kaasuläpän" ääriasennosta toiseen.

    Tulpanjohtokin voi kenkkuilla. Milloinka viimeksi vaihdettu? Jos yli kaksi vuotta vanhat, hommaa uudet joka tapauksessa.

    Lamdakin voi olla, mutta kokeile ensin noita yllä, eli aloita helpoimmasta päästä(jos lambda on pahassa paikassa) ja kohtuu halvalla pääset tulpan johtojen uusimisella, tsekkaamalla maadoitukset ja TPS:n ja testaamalla laina- coilpackilla.


    Terveisin,


    Vieras
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuollut tai melkein kuollut lambda oireilee myös kuvatulla tavalla. Kylmänä ecu käyttää oletusarvoja ja lämpimänä tulee vasta lambda mukaan ohjaukseen. Mä mittaisin sen lambdan toiminnan. Ihan yleismittarilla singaalikarvasta jännitemittauksia. Melkein kuollut lambda lahaa melkohitaasti 1-0V väliä.
     
  7. RoseTeddy

    RoseTeddy 1st gear

    tarkista bensan paineet. esim. suodattimen kohdalta. mulla oli samat oireet astrossa kun bensapaineensäätimestä oli jousi poikki.
     

Kerro tästä muillekin!