Kuka tuo autoja Saksasta ja millä hintaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja boogieman, 20.2.2013.

  1. boogieman

    boogieman Gearhead

  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Porukat keväämmällä menossa vois kysäistä mitä suunnitelmia niillä on tai sitten nappaat halpislennon ja ajelet sen itse suomeen niin samalla näet itse laitteen mikä se on.
     
  3. kostaja

    kostaja Gearhead

    Mulle useamman auton tuonut Kurkotrans,suosittelen.
     
  4. dixie

    dixie 3rd gear

    Minä ostin Jeepin puhelimessa, enkä osaa edes saksaa. Saksan-turkkilainen jobbari osasi auttavasti englantia. Jobbari hoiti auton Hampurista laivaan ja otti palvelusta kaikki 40 € muistaakseni, päälle sitten laivamaksu, joka oli jotain 200.
     
  5. boogieman

    boogieman Gearhead

    Jollain tuontifirmalla oli laskuri. Laskurin mukaan about 1700€ tuotuna Turun satamaan. Köyhälle kaikki on kallista, mutta paljonko tuollaisesta palvelusta olette maksaneet?

    Autonhaku reissuja järkkääkö kukaan?
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei ole vaikea homma, kuka vaan saa auton haettua Saksasta, hinnasta saattaa saada matkakulujen verran pois tingittyä mikäli on paikanpäällä. Hommaa vaan heti keltapäiset kilvet ja sitten etsimään autoa.

    Olen muutaman kerran tuonut jollekkin auton, jos se ei ole ollut ainoa auto niin jotain 400-500 euroa olen pyytänyt.

    Mutta tän otsikon mukainen auto on liian pieni :p eihän tohon kippoon mahdu tuliaisia nimeksikään.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mä voin tonnilla lähteä hakemaan kaljaa itelleni ;)
     
  8. aric-z

    aric-z Gearhead

    en mielelläni osta autoa näkemättä, joten viime syksynä kävin vaimon kanssa hakemassa käyttiksen saksasta.
    kulut reissusta:
    -lentoliput 104e
    -niedersachsen-ticket 25e
    -taksi 30e
    -kilvet 5 päivän vakuutuksella 65e
    -leimamaksu kilpiin 10,50e
    -hotelli aamiaisella 74e
    -scandlines-lautat saksa-tanska ja tanska-ruotsi 114e
    -silja line tukholma-turku aamiaisella 108e
    -diesel 100e 62.8 l

    yhteensä 630,50e

    ja kun ostaa "tuliaisia", niin niissä säästää äkkiä puolet tuosta reissun hinnasta. 8)
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Auto täyteen viinaksia ja syötävää, äkkiä on noi hakurahat jo kuoletettu.
    Voi vielä ottaa loman kannalta sen, muutaman päivän pituinen reissuloma... Joka ei maksa edes mitään.
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Juuri näin. :)
     
  11. turboman1

    turboman1 3rd gear

    " Hommaa vaan heti keltapäiset kilvet ja sitten etsimään autoa."

    Ai paikanpäältä saa kilvet etukäteen hankittua, vaikka ei ole osoittaa niihin vielä autoakaan? Onkos "keltapäiset" ihan normaalit export-kilvet?

    Eikös Saksasta ollut mahdollisuus hankkia postitsekin kilvet, jotka voi ottaa mukaan lennolle? Pitikö siinä tietää jo auton tunnistetiedot (valmistenumero, Merkki, Malli, vm...)? Mistähän niitä sai tilattua?

    Jos jollain on tiedossa noita kilpien voimassaoloaikoja / hintaa, niin tähän voisi perään lisäillä. Muistanko ihan väärin, vai onko export-kilpiä mahdollista saada jopa kuukaudeksi vai oliko se vain 2 viikkoa maksimissaan? Joskus voisi nääs yhdistää pidemmän lomareissun vaikka Espanjaan, jos kilvet toimii siellä ja aika riittää myös paluumatkaan...
     
  12. boogieman

    boogieman Gearhead

    Oliko kaupat autosta sovittu jo etukäteen vai vasta perillä?
    Kauanko reissu kesti?
     
  13. aric-z

    aric-z Gearhead

    tässä tiivistelmä reissusta, josta löyty vastaukset. :D

    lähtö tiistaiaamuna 6.45 kohti pirkkalan lentokenttää, josta ryanairin kone bremeniin nousi siivilleen 9.55.
    lento perillä 11.00. bremenin terminaalin turisti-infosta hankittiin niedersachsen-ticket, joka oikeuttaa yhden päivän ajan kulkemaan alueen julkisilla kulkuvälineillä rajattomasti (bussit, ratikat, paikallisjunat).
    ratikalla 6, joka lähtee 10 min välein, matka kestää rautatieasemalle 15 min. siellä olimme perillä 11.30. hannoverin junan lähtöön 50 min, joten oli lounaan paikka. aikataulun mukaisesti paikallisjuna 12.19 bremenistä oli hannoverissa 13.38.
    loppumatka autoliikkeeseen tehtiin taksilla (n 20 min). pihassa 14.15.

    pattensen-nimisellä paikkakunnalla sijaitseva mersuliike myy myös brabus-erikoismalleja. astuttuamme sisälle, myyjämme tuli lasikopistaan kättelemään ja volvo ajettiin mersujen puristuksesta keskelle hallin lattiaa lähempään tarkasteluun.
    kaikki oli niinkuin oli etukäteen puhuttukin. koeajopaperit valmiiksi 1500 e omavastuulla ja laput kiinni autoon. jo 5 min ajo sai meidät vakuuttumaan. kaupantekopaperit kuntoon ja raha vaihtoi omistajaa.

    kello kolmen jälkeen kahden auton taktiikalla (mersu edellä ja volvo tiiviisti kannoilla) laatzenin kaupungintalolle. myyjä hoiteli puhumiset ja tekemiset siellä, ei tarvinnut itse kuin nimeä kirjoitella ja maksupuoli hoitaa.
    mersumies vaihtoi vielä kilvet ja toivotteli hyvää matkaa sekä kutsui mersukaupoille parin vuoden päästä.

    klo 16.15 alkoi paluumatka ja kurvasimme ekalle huoltikselle tankkaamaan. sitten lyypekkiin tuliaisostoksille ja yöpymään hotelliin.
    keskiviikkona ajoimme tanskan kautta ruotsiin ja tukholma-turku iltalaivaan.
    tänä aamuna tankkaus turussa ja ulkomaan kulut alkoivat olemaan selvillä.
    vielä 150 km siirtymä kotiin, jonne saavuttiin 9.10. reissun kokonaisaika 50 h 25 min.
     
  14. aric-z

    aric-z Gearhead

    keltapäiset voimassa 5-päivää, viime syksynä 75.50e.
    minä kun tuota autoa hain ja oli valmistenumero tiedossa, niin tein kaskon vakuutusyhtiössä jo ennen reissuun lähtöä.
     
  15. boogieman

    boogieman Gearhead

    Milloin lähdetään ARIC-Z :D
     
  16. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Mä meen hakeen kuormuria 4pv frankfurtin läheltä! Jos osuu lähelle reittiä traveen, niin voin nakata tollasen pikku auton kyytiin, niin mahtuu vielä pikku kaivuri ja kesän saunakaljat kyytiin... Pikku korvausta vastaan tietty :)
     
  17. aric-z

    aric-z Gearhead

    jaa, reissu reeperbahnille vai?
    hieman noi työt kyllä haittaa tuollaista matkailua, muuten ehkä.
     
  18. unknown

    unknown 3rd gear

    En osaa itse vastata muiden puolestä, mutta ei välttämättä ole ihan se järkevin tapa ostaa autoa niin että joku kummin kaima tai muu puolituttu ostaa sinulle auton, sinun rahoillasi. Se on vähän sama kuin järjestetty avioliitto, peruskäsitys on olemassa aiheen pohjalta, mutta luonne ja yksilön ominaisuudet tulee yllätyksenä. Toki jos ei mistään isoista summista puhuta niin siitä vaan, elämä on kuitenkin täynnä yllätyksiä.
     
  19. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Eikö nuota vanhoja paikallisia ongelmajätteitä ja parisataatuhatta ruuvattuja Audeja,Bemareita ja Mersuja ym ole jo tuotu tarpeeksi??
    Ainakin tuntuu että joka autoliike pursuaa tuontikoslaa ja takapihalla lumihangessa läjäpäin lisää ex-ylväitä ja mallistojensa isoimpia pappamalleja 80-90-luvulta jotka kaipaa joko "kalliimpaa remppaa" kuin koslan arvo+jonkun joka osaa tehdä Suomessa jotain niille/löytää osat tai romumiestä...
    Jos ulkomailta nyt vielä pakko tuoda niin esim Ruotsista saa sitä mitä kaupataankin(mittarinruuvaus on rikos) ja paljonkin helpommin haettuna+halvemmin kustannuksin ja valinnanvaraa on.
     
  20. virta

    virta Gearhead

    No rekkarahdin hinta joku 900e viimeks kun hankin,riippuu mistä päin Saksaa tuodaan.Tuovat kyllä nopeastikkin jos oikea firma kunten finnlines tuo.
    Aika paljon on väärää tietoa liikkeellä,autonhaku maksaa aikas paljon vaikka itse tuokin kun on merta välissä sydäntalvi toki halvempi kesällä jopa törkykallista.
     

Kerro tästä muillekin!