Löytyykö kadonneita V8 opelin osia nurkista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kippariv8, 29.10.2015.

  1. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    Se 327 on todennäköisesti B-mallista,mutta voi olla A-mallistakin onhan niitä varustettu 634kpl 327:lla.A-mallin koneenkorva tulee 3 pultilla kumityynyyn kiinni ja on rautaa. B-mallissa tulee yhdelläpultilla kumityynyyn valettu alumiinistä(ehkä) Voisin maksaa niistä koneenkorvista 20e oli ne kummat tahansa ja jos haluaa luopua öljypohjasta,-pumpusta ja pickup putkesta niin multa löytyy hyväkuntoinen -79 camaron vakio öljypohja sekä ostan uuden mellingin HV pumpun ja pickup putken tilalle. Tarvitsee muuten myös pumpun käyttöakselin se on lyhyempi kuin normaalisti.

    tossa vähän valmistusmääriä,jos jotain sattuu kiinnostaa :D
    [​IMG]
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

    Se on just tämä yhdellä pultilla kumityynyyn valettu alumiini. Noista muista osista voi udella nimimerkiltä SS-454, kone hänellä nykyään.
     
  3. kippariv8

    kippariv8 Gearhead


    Tää aito suomi coupe on ollut alunperin shamppanjan värinen ennekuin on romutettu 70-luvun alkupuolella....

    [​IMG]

    Hesan alueella oli yksi shamppanjan värinen B-mallin Diplomat,joka myytiin jossain huutokaupassa parivuotta sitten Kuortaneelle,en ole ihan varma onko ollut 70-luvun lopulla pääkaupunkiseudulla,mutta oma Kippari on lähtöisin Helsingistä ollut alunperin harmaa punaisella sisustalla,sillä on aika railakas historia vuoteen 81 jolloin joutui 20v kestävään projekti kierteeseen ennekuin kulkeutui mulle 2003.
    Toinen V8 kippari tumman sininen pyöri kans sillä alueella ennenkuin joutui huonojen autokauppiaiden uhriksi,jolloin auto oli jäänyt seisomaan ja moottori ja akselit katosi.
    [​IMG]

    Kolmas V8 kippari on mukavasti säilössä, seisonut 36v,toivottavasti omistaja joskus saa inspiraation laittaakseen auton takaisin liikenteeseen :D

    Tämä kirjoittelu on tuottanut hedelmää....olen löytänyt kauan etsimäni pickup putken öljypumpulle :rotfl:
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tikkurilassa oli -80luvun alussa myynnissä tuollainen hopeinen jossain liikkeessä.Koeajellulla kävin ja hyvät oli kyydit.
     
  5. BSW 69

    BSW 69 Gearhead

    Kaarinassa 80-luvulla oli kaverilla hopea/musta Diplomat, maalattiin myöhemmin valkoiseksi. Meni sitten jossain vaiheessa toiselle tutulle ja jäi makoilemaan vuosiksi pressukatokseen.... Toisella kaverilla samoihin aikoihin kullanvärinen/musta katto Diplomat hetken aikaa.
     
  6. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Isäukko puhui joskus, että autokouluaikoinaan (joskus 60-luvun loppupuolella) olisi Varkaudessa ollut kouluautona kasikoneinen ooppeli, jolla itsekin ajoi, ja kerran opettajan käskystä (!) olisi sitä liikennevaloista lähdettänyt kumet savuten. Minun todellisuudessa Opelit oli neloskoneisia Rekordeja ja Kadetteja, joten pidin tarinaa väritettynä, mutta josko kuitenkin?
     
  7. voittol

    voittol 2nd gear

    viestissä kuulemma liika vähä merkkejä, vaan olisko nyt hyvä.
     
  8. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    pistämpä tästä ilmoituksen tonne opel foorumille jos vaikka joku tarvitsee.

    Tosiaan jos joku tietää hyviä projekti/varaosa-autoja piilossa ladossa tai metsässä,niin kaikki kiinnostaa, vaikka onhan noita osia jo kertynyt,mutta ei näihin uusia osia juuri tehdä. Olen pitänyt kirjaa n. 6v-ajan K.A.D A-malleista ja saanut kirjattua n.40 autoa ympäri Suomen,näistä aktiivi käytössä vähän toistakymmentä. loput on projekteja tai varaosa-autoja maahantuojan mukaan Suomeen on tuotu A-malleja 193kpl ja B-malleja 77kpl. paljon on vielä piilossa,toivottavasti kaikkia ei ole paalattu.

    [​IMG]

    joistakin osista olen jo saanut yksityisviestejä :D kiitos näistä...
     
  9. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    Hienosti on vinkkejä osista ja autoista tullut sekä kauppaakin on tehty. Rohkeasti lisää vinkkejä tai tarinoita ooppeleista vanhoilta ajoilta tai projekteista. Erityisesti olisin kiinnostunut vanhoista valokuvista,joissa esiintyy Opel Kapitän,Admiral,Diplomat. Varsinkin rekkarilla BTT-1 varustetusta autosta kaipaisin kuvia. Olen entisöimässä autoa,eikä siitä ole yhtään valokuvaa alkuperäiskunnossa. Ollut alunperin hopeanharmaa,punaisella sisustalla. Auto on ollut 60-70-luvulla alueella: Helsinki 68-71,Kärppälä 72-74,Vammala-Loimaa74-75,Vaskijärvi 75-76, Loviisa 76-80,poistettu rekisteristä 81. Rekisteröity uudelleen mun toimesta 2008---
    Löytyisipä edes yksi hyvä värikuva :)
     
  10. -VE-

    -VE- 2nd gear

    Tämä nyt ei liity V-8 Opeleihin luulltavasti millään tavalla, mutta KAD A-malliin kuitenkin. Inkeroisissa seisoi erään aution (?) maalaistalon pihalla 2 kpl kyseisenlaisia autoja suunnilleen koko 80-luvun. Navetassa oli kuulemma vielä yksi lisää, mutta tätä en koskaan nähnyt. Näistä 2 oli Kapitänejä ja 1 Admiral, tai sitten toisinpäin. Katosivat maisemasta samoihin aikoihin talon ja navetan kanssa 90-luvun puolivälin tienoilla, autojen kohtalosta en osaa sanoa. Samalla kylällä oli 80-luvulla liikenteessä yksi saman korimallin edustaja paikallisella auto-/romukauppiaalla, oli muistaakseni mattamusta ja varsin linttahenkinen jo silloin. Pikkupojan silmin nähtynä hiton vaikuttava peli, iskän mielestä karsea raato.
     
  11. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    Juuri tämmöisiä näköhavaintoja/muistikuvia lisää,vielä kun löytyisi autotkin :) Niin jos jotain valokuvia mahdollisesti löytyy,voi niitä lähettää minun sähköpostiin kippariv8@gmail.com

    ikävä kyllä näitä ei arvostettu 80-90 luvulla yhtään joten moni meni paaliin niiden pahan ruostumisen vuoksi :(
     
  12. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    Eipä ole mun ooppelista kuvia otettu -70 luvulla :cry: itse olen huomannu,että jos haluaa jonkun vanhan valokuvan tietokoneelle niin helpoin tapa on kuvata se älykännykällä ja lähettää kuva omaan sähköpostiin tai ladata se suoraan tietokoneelle,onnistuu yllättävän hyvin 8) vinkkinä

    [​IMG]

    rengasta tuo nykynen tekniikka jakso just ja just polttaa,ajattelin hiukan päivittää sitä ennenkuin siirrän tuohon diplomaattiin. Mieli tekis hirveästi ahtaa konetta, mutta kun tuo budjetti on hiukan rajallinen. Olen viimeiset 2vuotta ajanut puhtaalla etanoolilla ja toiminta ollut kohtuullista,mutta aina parantamisen varaa tietysti on.
    Eli kaipaisin pieniä vinkkejä :D nykyisellään kone on 010 2bolt lohko,männässä hiukan pattia -3.50cc, kannet procomp 64cc,puristus jotain 10,25:1, nokka comp cam xe274H(dynaaminen puristus lieneen tosi huono, ostin nokan,kun joku joskus kauheasti suositteli) TPI imusarja,suuttimet 80lb. MSD6AL,Tatech lite6 moottorinohjaus. polttoaineena etanooli. No elkää naurako :oops: on näillä palikoilla ajettu n.10-15 tkm
    Eli Haluaisin edelleen ajaa etanoolilla, puristuksia pitäs saada jollain reilusti lisää,etanooli vaatis ainakin yli 12:1 puristuksia. nokkaan en ole ollut koskaan tyytyväinen, ruisku vaatis hieman parempaa alipainetta. Olisko jollain kokemusta tai tietoa millä sais helposti ruttua ja minkälainen olisi hyvä nokka noille puristuksille ja ruiskulle, ei saa olla liian race, tykkään ajaa paljon :odroll:

    edelleen kaipaisin alkuperäisestä kunnosta olevia kuvia tästä kuvan kipparista :D
    Yhdet alkuperäiset opelin alakerran osat on löytyny...Kyllä niitä varmaan vielä jollain nurkissa pyörii :wink:
     
  13. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    Jaaha kävimpä tossa itsenäisyyspäivänä noutamassa/pelastamassa taas yhden projektin pihaan. ajokuntoinen,mutta seissyt 22v kohtuullisen kuivassa paikassa. saas nähä kuin tälle käy :odroll:
    vm 65 Admiral 2.6l ohv

    [​IMG]
     
  14. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    Noniin on vuosi vaihtunut ja hienosti foorumin kautta löytyneet osat noudettu kotiin :D Kiitokset etenkin Hemalle osien talteen otosta ja hyvästä säilytyksestä. osat olivat juuri irroitetun näköisiä,vaikka olivat keränneet pölyä jo pitkän aikaa :)

    [​IMG]
     
  15. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Hienoa että nämä "oudot osat" löysivät oikean kodin/tallin.
    Aikoinaan tämä -68 327-Th350 paketti tuli Saksasta kolari "Corvetesta" ja laitettiin Amc Hornettiin,johon tuo keskisumppu öljypohja kävi.
    Peten kätköistä (myös 327-Th350 paketti) löytyi nuo alumiini koneenkorvat vielä tuohon "outojen osien" kuormaan.
    327:sta tehtiin kaverin 34 Foordiin 350:n ja Th350 meni Corvetteen ja vaihtui T-5:een.
    Kyllä näitä osia kannattaa säilytellä kun joku niitä kumminkin tarvii :wink: .
    -hema-
     
  16. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

  17. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    Joo tän purkaamon sivuja katsellut useasti, siellä näyttäs olevan n.10kpl A-malleja ja saman verran B-malleja. Yritin joskus kysellä kirjoittelemalla huonolla englannilla,kun ei toi ruotsi taitu :( että löytyiskö sieltä opelin alkupereäisiä 15" vanteita,kun tuppaavat olemaan "kiven alla" sekä olisin halunnut parempia kuvia osista, mutta en koskaan saanut vastausta. Nyt olen lähinnä toivonut että pääsis ite käymään tai sais jonkun yhteyshenkilön läheltä purkaamoo.
    Onko joillain kokemuksia tosta purkaamosta,siellä näyttäs olevan paljon amerikan autoja? :D
     
  18. debner

    debner Gearhead

    Minulla oli aikoinaan kutoskoneinen -64 Kapitän, ostin -82 projektiksi, täällä kuvat:
    http://www.jaridebner.com/29
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    No ei sitä "romutettu" vaikka katon kautta ympäri ajettiinkin mutta onneksi lumihankeen. Kävin katsomassa autoa kun se oli myytävänä Vantaalla, olikohan Nikinmäessä. Olisihan siinä ollut työstämistä. Muistan että takasivuikkunoiden laskumekanismit oli hävinnyt säilytyksen aikana jossain jenkkiautohallissa. Hintapyynti oli 12000 markkaa ja vuosi oli...? 1989? Siinä 1980- ja 90-lukujen taitteessa kuitenkin. Pitäisi olla alkuperäinen myynti-ilmoitus Hesarista tallessa jossain.
     
    Muokattu: 21.4.2016
  20. kippariv8

    kippariv8 Gearhead


    Pitkästä aikaan kirjoittelen.....muistelin tätä juttua pitkään ja olin kuullu hirvikolarista,mutta täytynee varmistaa asia kun näen nykyistä omistajaa seuraavan kerran.....toivottavasti tänä kesänä tai seuraavana .... auto taitaisi jo tarvita auringonvaloa;)....no tulipa rakennettua tommoinen väliaikainen/pysyvä auto.... tai opel tälle kesälle...6-koneinen admiraali leimattu joskus kasille
    [​IMG]
     
    Vuokralainen tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!