Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mitä kaikkea tarvii purkaa, jotta saa vaihdettua kuskin puoleisen vent.kopan tiivisteen? kun parista kohtaa alkaa näköjää muhimaan... nopealla vilkaisulla suutinputket, imusarja kokonaan ja sitten siirtää suuttimien paluulinjaa hieman sivuun koneen etupuolelta, muuta? miten kestää väännellä se vesiputken liitin, mikä on koneen oikealla puolella, aika liki termostaatin vierestä lähtee? kun siinä liittimessä on joku muoviliitin...
    entäs suutinputket, tuleeko niistä polttoainetta muuta ku mikä on putken sisällä ku aukasee? ja muistaako kukaan, että tarviiko kaikki purkaa pumpusta irti vai onko esim reunimmaiset?
     
  2. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mitenköhän tuo pyyhkjöiden vipu kuuluis toimia? Ilmeisesti näissä kuitenkin kuuluis olla pulssitoiminto mutta mulla on vaan low ja high jotka pyyhkii koko ajan. En nyt tietenkään jaksa mennä katsomaan onko siellä ratin alla koko pulse modulea, muttakun pyyhkijänvivussa on vaan kaks asentoa..täh?
     
  3. amaz

    amaz 2nd gear

    On olemassa myös ilman tihkua tai säädettävää tihkua, eli jos viiksessä on vain off-low-high niin sitten ei oo tihkua.
     
  4. -Jontte-

    -Jontte- 1st gear

    2500 chevyn korin korotuksesta? Tarviiko ratti-akselia muuttaa, iskareita ym muuta? Miten kelpaako katsurille itse tehdyt palikat?
     
  5. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Noinkai se sitten on. Katoin huvikseen noita pulse moduulisen hintoja, rockautossa kaks eriä, hinnat 50e ja 80e. Ja vielä isot jäähdytyssiilet päällä. Millähän hemmetin tekniikalla ne amerikan insinöörit on tuon tehnyt, sopivan ajastinpiirin tekee ite parilla eurolla.. pitääpä laittaa projektilistalle :)
     
  6. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Iskarit on rungossa kiinni, ne ei vaikuta korotukseen. Joissakin 3" sarjoissa on rattiakseliin sellainen parin sentin jatko-osa. Omassani on se ja ei katsuri mistään tiedä onko sitä muutettu. Ite oon myös vaihtanut simpukan puoli päähän rättinivelen tilalle "oikean" nivelen. Rättinivel vääntyy ehkä liikaa kun on korotettu kori ja sitä myöti sitten kuluu nopeampaa :)
     
  7. Timmo

    Timmo 1st gear

  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Jokunenvuosi sitten korottelin 2500 chevyn. Asensin US partsin 3 tuuman
    korotus kitin. Siinä oli kaikki tarvittavat hilkkeet, sisältäen mm se rattiakselin pidennys osa, etupuskurin korotus palat, käsijarrusysteemin siirto osa, tankkausletkun pidennys, tuulitunnelin puolikkaan pudotusholkit yms. Kitti maksoi n. 250 €. Parina päivänä touhusin. Eniten päänvaivaa aiheutti ruostuneet pultit ja tuulitunnelia piti vähän muotoilla uudelleen. Jarruputket ja sähköpiuhat ei tuottanut ongelmia. Lisää korottelin edestä vääntösauvoja kiristämällä ja takaa kiilapalalla akselin ja jousen välissä. Muutoskatsastaa se piti kun pyörätkin suureni.
     
  9. -Jontte-

    -Jontte- 1st gear

    Tuommonen paketti kuulostas iha hvältä :) us parts? Olisko linkkiä?
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Tollanen esim. US-partsin korinkorotus sarja on ihan ok jos on valmis maksamaan melkosen ylihinnan, ja niissähään ei taida olla rautoja takapuskurin nostamiseen.

    Itse olen tehnyt kymmeniä korinkorotussarjoja nylontangosta, pultit saa kaupasta muutamalla eurolla ja ne puskureiden raudat tekee ite nopeesti. Ja kustannukset paljon halvemmat mitä ns. valmiit sarjat maksaa.

    -90 lukuiset Suburbanit/pickupit on varsin helppoja korinkorotuksen suhteen, kaikki letkut ja johdot riittää. Samoin ohjausakseli. Käsijarrun vaijerin kiinnityksiä joutuu hieman modaamaan. Yleensä eniten tuottaa noi vanhan korin kiinnityspultit, eräästä ex-Suburbanista taisin saada 3kpl ehjänä auki, muut katkaisin happiasahalla ja mutteri hitsaten kiinni että sai auki.
     
  11. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Se US-partsin korotus-sarja on ihan hyvä, kun sen korotuksen tekee itse ja ensimmäistä kertaa. Lontoonkieliset tarkat ohjeet ja kaikki tarvittava on mukana. Seuraavan korotuksen samanlaiseen autoon tekee kyllä samassa ajassa rautakauppa tarvikkeista. Joskus luin OD sivuilta, että korotuspalikoiksi on käytetty jopa jääkiekkoja!?. Porataan vain reikä keskelle ja laitetaan 3 päällekkäin! Nopeasti laskettuna korotukseen tarvitaan 36 kpl jääkiekkoja + muut hilkkeet. Rahansäästö=?
    Kaikenlisäksi jääkiekot halkeili... Nylontanko kaiketi ok. Korotus-sarjoen saatavuus selviää kyselemällä, esim US-parts. Takapuskurin korotus osaa ei sarjassa ollut, joten jätin puskurin suosiolla ennalleen. Jos autosta haluaa siistin niin erilaisia listoja ja kumeja voi laittaa peittämään korotuksen tuoman raon, esim etu ja taka pyöränkotelot ja takapuskurin yläpuoli.
     
  12. -Jontte-

    -Jontte- 1st gear

    Hyväksyykö inssi itse tehtyjä koropalkkoita?
     
  13. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kyllähän ne jotkut sankarit on käyttäneet jääkiekkoja, on kelvannut inssille. Tosin en ite niitä laittais, 3 kiekkoa päällekkäin niin mukavasti elää koppa rungolla :rotfl: . Eikä niitä kiekkoja ainakaan kannata uutena ostaa, ei muuta jäähallista keräilemään.. :poff:

    Nylontangosta tehdyt palikat kelpaa hyvin, eikä se tanko kovin kallis esim. Etrassa ole... Oon joskus tehnyt jopa vanhasta kromastusta sylinterinvarresta palikoita kun sitä oli ilmaiseksi tarjolla. Tulee mukavasta lisää omapainoa kun 100mm varresta tekee 12 palikkaa. Mutta on hyvännäkösiä :rotfl: .

    Se takapuskurin nostaminen on kyllä senverta helppo homma että ainakin ite oon sen tehnyt, tottakai senkin voi tehdä monella eri tapaa.
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Asialliset kyllä, jääkiekkoja ei enää varmasti.
     
  15. -Jontte-

    -Jontte- 1st gear

    Nylontangosta vois kokeilla tehäkki. Montqkos palikkaa pitäis tehä? Kuin paljon ootte ruukannu koria nostaa? Eikös tähänki ole joku laki. Oliko 7 senttiä
     
  16. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    [​IMG]
    Matto suikaleen mitat: leveys noin 150cm(leikattava asennuksen jälkeen helmoihin nähden sopivaksi), korkeus 33cm ja toiselta reunaa 31cm. Tällä saa helposti lavan ja rungon välin piiloon. http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6103 <-pari kuvaa jos jotain kiinnostaa.. Eteen pitäis vielä tehdä mutta vaatii vähän enempi työtä.
     
  17. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    En kyllä korottais enempää kuin sen 3 tuumaa. Riittäis vielä se rattiakselin pituus ilman jatkopätkää, näin ymmärsin Tuomon kokemuksesta. Jos haluaa tehdä monsterin , niin siihen on omat palikat. Korotus-sarjassa muovisen korokepalan halkaisia on 3 tuumaa, sillä näköjään saavutetaan riittävä tukevuus rakannelmalle. Halk 4 tuuman kromiakselista tuli varmaan tosi hieno ja tukeva korotus :lol: Niitä pulttikiinnitteisiä korokepaloja tarvitaan autosta riippuen n.12 kpl ja lisäksi hitsattavia 4 kpl.
    Takapuskurin nosto on mielestäni makuasia. Toisaalta on hyvä jos puskuria voi käyttää askelmana, joskus sinne lavalle pitää jalkautua jokatapauksessa. Jos se askelma on liian korkealla, niin housut repeentyy haaruksista.
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Se 3" on maksimi korinkorotus mitä saa laittaa. Teoriassa k-a sais nostaa enemmänkin, mutta näihin sovelletaan henkilö/pakettiautojen säännöksiä joten se siitä sitten. Toisaalta ite en yhtään enempää kaipaisikaan, ei se korinkorotus mikään kauhean nätti ole ja ei ne isommat renkaat kuitenkaan mahdu pyörimään jos vanteessa ET miinuksella ja leveä rengas&vanne...

    Esim. tämänhetkisessä Suburbanissa on 3" korinkorotus, vääntösauvoja tiukattu (takana 2" palikka akselin ja jousen välissä), metrimitalla mitattuna edessä navan kohdalla maasta levikkeen reunaan 112cm. Takana mitta sama eli auto suorassa. Ei mahtunu 35x12,5-16,5 rengas pyörimään joka asennossa. Vanne 16,5x9,75 ja ET n. -20.
    Isolla lentävällä joutu hieman kaaren takakulmasta ja puskurin reunasta "muotoilemaan". 17x9 ET+12 vanteilla vastaava rengas mahtu pyörimään, yhtään reilumpi sisäänjousto niin raapi hiukan kiinni.

    Vaikka tää ei oo myyntipalsta niin noi nyt alla olevat renkaat+vanteet taitaa jäädä ylimääräiseksi. Hinta, lisätietoja ja kuvia yv:llä.
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    voi elämän kevät! :mad: tässä jarrunippojen saapumista odotellessa ajatteli löysätä takapään ilmausruuvit,mutta eihän sinne saatana pääse kunnolla millään avaimilla,miten te ootte sen tehneet ja milla vituran avaimella?niin ahdas paikka ettei pääse edes kokeilemaan minkä kokoinen avai siihen käy,ilmeisesti 8mm??Varmaan sitten pitää ilmata takapää molemmin puolin kun putki piti sinne taakse vaihtaa.vittu ja täältä peräkylästä kun ei sopivia nippoja löytynyt,mutta onneksi kojo on olemassa :D
     
  20. jar

    jar Gearhead

    Muistelisin, että se on 8 tai 5/16 ja ei mulla ainakaan auennut kumpikaan nippa siellä paikallaan. Joten laajensin jarruremonttia ja laitoin uudet sylinterit, joissa nipatkin aukee mukavasti. (ja tais olla uusissa nipoissa isommat kannatkin)

    Tosin eipä niiden sylintereidenkään irroituksessa sitä tilaa liikaa ole, ja mulla on vaan 2,5 tuumaa leveillä jarrukengillä - voisin kuvitella että 3,5 tuumasilla tuo remppa on vielä enemmän sieltä 8)
     

Kerro tästä muillekin!