FIA European Drag Racing 2015

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Zege, 7.1.2015.

  1. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Yleisöhän tulee pitämän Hockeen vaan hauskaa kannattaa käydä joskus katsomassa leirintäalueella on nimittäin melkoista meininkiä kaikki ei varmaan ehdi nähdä edes yhtä lähtöö mutta lipun ovat silti maksaneet
     
  2. homer

    homer Double Gearhead

    Ruotsissa kuulemma on sama juttu mm-rallin kanssa. Usealle katsojalle on pääasia se että pääsee metsään nuotion ääreen ryyppäämään. Ihme porukkaa nuo ulkomaanpellet...
     
  3. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere
    Montako kertaa olet BBC ajanut hockenheimissa???
    Montako kertaa olet ajanut santa podissa
    Mantorp olet vissin ajanut jonkun kerran
    Ja alastarosskin
    Miten pystyt noin hyvin analysoimaan nämä radat??
    Itselläni on data että olen kaikki nämä radat ajanut+tierp ja kaikki radat ovat minulla 0.07sek sisällä
    Toki on joka radalla myös huonompia kausia tai minun kodall kaikki paitsi tierp
    Turha parkua ja porata asioista mistä ei nyt voida mitään muuta kun spekuloida
    MINUN mielestä ongelma on poliittinen ja järjestäjät ovat nyt pahasti eri leireissä
    ALASTARON LUISTINRATA rata oli 2014 siedettävä muuten paitsi lähtö alue testattu traction mittari
    Ja sitä paitsi hel...in hyvä jos pidetään mielessä mitä tapahtui ennen EM karkelot toki kaveri joka räjäyttää
    Mootorin lähtöviivalla tämä ei lohduta.MINUN mielestä HOCKENHEIM on kiva kilpailu rata on tasainen ja
    Valitettavasti tämä HIEKKAPUHALLUS/PESU on huono asia.tämä nostalgia KAIKKI. OlI. ENNEN. PAREMPI on
    Kyllä täyttä sontaa jos puhutaan radoista mutta tehot ja vaatimukset ovat kasvaneet. .toki se voi olla eri etumootorisessa
    Nitrodragsterissa
    Nixxon
     
  4. Zege

    Zege 3rd gear

    joitakin päiviä sitten oli eurodragster.com'ssa Bartlettin haastattelu jossa toteaa näin:

    Many people are very aware that there has been some political instability in some area of both the FIA and FIM Championships over the past two to three years. We are trying hard to bring it together so that everyone is pulling in the same direction. I have been working with Micke Gullqvist of Speedgroup for a long time on this and particularly closely in the last six weeks, to put together a structure to take the Championships forward in 2015 and onwards.
    http://eurodragster.com/news/news.asp?S ... #january13

    olisko sitten niin, että oikeasti jonkinlaista yhdessä yrittämistä on löytymässä vai lämpimikseen juttelee mukavia?
     
  5. BBC

    BBC Guest

    Nixxon, en ole ajanut yhtään kertaa saksassa, mutta mikä on saksan tulostaso. Voitko panna listat esille niin katsotaan, ei pärjää edes huonompien vuosien alastalon tasolle.

    Ei kukaan ole moittinut Alastaron rataa sen jälkeen minkä työn te kaikki olette tehneet sen eteen. Mutta menneitä tosiasioita vain ei voi ohittaa.

    Minäkin olisin voinut sponsoroida drag racingia sekä oman firmani että edustamani päivätyön puitteista, mutta muutaman pellen toiminta (en tarkoita fhra nyt enkä ennen) on saanut tekemään sen päätöksen että nekin 5numeroisen markkinointibudjetin rahat, mitä on käytettävissä menee aivan muille harrastuslajeille.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Avaappa Aulis nyt hieman?
     
  7. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere
    Laitan tiotoa top 3 pro stock qval
    Alastaro. Hocken. 2009
    1 6,767. 1 6.767
    2 6.801. 2 6.790
    3 6.836. 3 6.809

    1 6.759. 1 6.734. 2011
    2 6.760. 2 6.744
    3 6.77. 3 6.758

    1 6.616. 1 6.653 2013
    2 6.709. 2 6.691
    3 6.714. 3 6.728

    Tässä sinulle listat joko ymmärät miksi tiedustelin miten pystyt analysoimaan radat noin hyvin,,
    Ja niin kuin tiedät niin näissä mootoreissa ilma tekee myös kepposet sanoisin että tiukka voitto hocken
    Mutta niin kuin sanoin niin pesu ja hiekka puh tekevät radalle huonoo. Sen takia listoilla on joka toinen vuosi
    Mutta sinun kannanotosta sai kuvan että huima ero!!!!
    Faktat ovat faktoja ja oletukset ovat niin kuin P....E jaettu

    Nixxon
     
  8. kede -57

    kede -57 3rd gear

  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jostain luin että olis ollut 4.3 Helsingissä. FHRA:n sivuilta?

    Muisti teki tepposet, on siis 6.3
     
  10. BBC

    BBC Guest

    Näin on Nixxon, kovaa siellä aina joskus ajetaan ja showta pitää olla kansalle.

    Joskus oon vain erehtynyt Saksaan katsomaan, kun Pro Stockit kieltäytyivät ajamasta ja vähän harmitti kun Comp Eliminator ja Pro Stock on meikäläisen suosikkiryhmiä Pro Modin kanssa.

    Onneksi oli hieno iltashow, sehän korvaakin kaiken,......

    AH
     
  11. Jaku

    Jaku Gearhead

  12. turbo

    turbo 3rd gear

    Ei ole vieläkään tullut päivitystä asiaan liittyen eli Micke on edelleen mestari.

    On kyllä todella mielenkiintoista, että vuonna 2011 vain nollattiin Tommyn pisteet ja muiden pisteisiin ei koskettu. Nyt Micke ja Urs saivat +20 pojoa ja lisäksi kaikkien sekä lajittelu- että kierrospisteitä rukattiin. Onko Thomas protestoinut tätä FIAlle? Onko Micke lopullisesti vuoden 2014 mestari?

    Nyt on hyvä muistuttaa, että tälläkin kaudella kuskien kannattaa katsoa mitä aamupuuronsa joukkoon sekoittaa ja hankkia tarvittavat lääkärintodistukset *sekä hyväksyttää lääkitys*, ettei käy käry. Koskeekohan samat dopingsäännöt koko tiimiä? Siellä pro-luokissa on kuitenkin ihan pelkästään lähtöalueella aika monta hemmoa valmistelemassa autoa kennoihin.
     
  13. Mopar

    Mopar Gearhead

    Uutuutena näköjään ennen pelkän hyväksynnän vaatineet osat ovat nyt myös päivityksen alaisena.
    Viimevuonna:

    SFI 4.1 spec joustamaton vaihdelaatikon suoja: hyväksyntä vaaditaan
    SFI 29.1 & 29.2 spec vetolevy: hyväksyntä vaaditaan
    SFI 30.1 spec vetolevynsuoja: hyväksyntä vaaditaan
    SFI 15.1 & 15.2 & 15.3 spec vanteet: hyväksyntä vaaditaan

    Tänä vuonna:

    SFI 4.1 spec joustamaton vaihdelaatikon suoja: joka viides vuosi
    SFI 14.4 spec venttiilikopan suoja: joka toinen vuosi
    SFI 15.1 & 15.2 spec vanteet: hyväksyntä vaaditaan KYSY
    SFI 15.3 spec vanteet: joka toinen vuosi
    SFI 15.4 spec vanteet: joka vuosi
    SFI 29.1 & 29.2 spec vetolevy: joka kolmas vuosi
    SFI 30.1 spec vetolevynsuoja: joka viides vuosi

    :argue:
     
  14. enzo

    enzo Gearhead

    Kans yhtä persettä toi SFI viidakko. Matkatarkastajista ei kukaan katso öljypohjien paukkurättejä/koppia, turvavöitä, venakoppien paukkurättejä, Hansseja, TF takasiipiä tai ajopukuja..
    Hyvä silti että jotain saa kattastettua pienemmillä posti/rahtikuluilla mutta ei silti riitä.
     
  15. supo

    supo Double Gearhead

    Toivotaan että koskee vain Pro autoja!
     
  16. c-305

    c-305 Gearhead

    FHRA:n sivuilla lukee että ryhmästä riippumatta??

    Ja mitäs toi vanteiden 15.1 ja 15.2 hyväksyntä vaaditaan KYSY tarkoittaa?
     
  17. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Tarkistus maksaa 160€,uusi vetolevy 100€, hehe !
     
  18. Mopar

    Mopar Gearhead

    En tiiä, mutta ilmeisti ryhmissä, missä ei vaadita sfi vanteita, on helpompi raapia stikerit pois ja tehdä niistä tavalliset vanteet, kelvanneet sitten?? :odroll:
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Taisi kymppiä hitaampien autojen määrä justiinsa räjähtää räkettiryhmissä :lol: Sillähän se turvallisemmaksi muuttuu kun jengi rahapulassaan repii kaikki suojat mäkeen ja laittaa pultin kaasupolkimen alle.
     
  20. supo

    supo Double Gearhead

    On evästetty Johtoporrasta eli toivotaan että tulee varmaa/oikeaa tietoa tästä asiasta miten on toimittava heti!!Eli jos nämä tarkistukset koskevat sportman autoja!!
     

Kerro tästä muillekin!