Pakoäänet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jaketin, 8.8.2013.

  1. sbc350

    sbc350 Gearhead

    kyllä se putkien pidentämien on itselläkin auttanut, ennen tuli puskurin sisäreunaan, sitten pidensin melkein ulkotasolle niin 5db lähti äänestä pois kabiinista..
     
  2. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Itsellä oli joskus tuplaputket niin että ensin resonanssivaimentimet ja
    sen jälkeen efektorit, pakoäänet suht kovat kierroksilla mutta resonanssi ääni melko pieni.
     
  3. Humble Bee

    Humble Bee 1st gear

    Itsellä ennen pakoputket loppu vaimentajiin ennen taka-akselia ja kumina oli kova.
    Nykyisin on vähän isompi mottikin, mutta kolmen tuuman rosteriputkisto yksillä vaimentajilla taakse asti. Pystyy jopa autossa jo keskustelemaan moottorin käydessäkin! =)

    Tuossa uudesta kombinaatiosta näyte:
    [​IMG]

    Iiro
     
  4. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Täytyyhän nyt hörinää ja ääntä kuulua! :rotfl: -Muuten tuntuu että menee tehot hukkaan. :poff:
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ja vaikka sitä tehoa ei olisikaan niin meneehän siitä hyvät hörinät hukkaan jos ei sitä ääntä ole :D
     
  6. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla oli furyssä alunperin putken päät akselin etupuolelta alaspäin ja kauhia mökä(ränttätänttä BB)sitte tein samoilla vaimentimilla putkiston taakse asti ja hiljeni tosi paljon,ainoastaan tietyllä kierrosalueella on tuo resonointi,mutta saa olla tämän syksyn,koska ens kesäksi tulee järeämpää tekniikkaa ja putkisto ja pakosarjat menee muutenkin uusiksi.
     
  7. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Tiputettiin skylinestä viimeinenkin vaimennin pois, ja matkustusmukavuus laski varmaan puolella. resonoi toi ahdettu kuutonen aika kivasti sopivilla kierroksilla kabiiniin sisälle. ja mölyää se kuulemma uloskin ihan riittävästi :D no, stereoita hiukan kovemmalle, kyllähän maailmaan ääntä mahtuu :)
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

  9. nuffield

    nuffield Gearhead

    Onko kellään kokemusta miten vaikuttaa tommonen rosteri haitari-putki ääniin jos downpipet ois siitä tehty kokonaan?
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kait ne äänet on aika haitarista silloin?
     
    bottipoika tykkää tästä.
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mulle oli yllätys kun kovin äänekkäiksi kerrotut 40 sarjan Flowmasterit ovat käytännössä erittäin miellyttäväsoundiset. Kärry siis -67 Musse, kohtuuviritteisellä 289 -koneella. Pitkät peltisarjat ilman H-putkea.
    Pöntöt normaalissa paikassa taka-akselin edessä, ja putket päättyy 5cm takapellin taakse.

    Ei kumise ollenkaan sisälle, mutta ulkopuolella on Flowmastereille tyypillinen metallinen sointi.
    Omasta kärrystä ei nyt ole videota, mutta tuosta saa hieman käsitystä äänistä. Voin suositella, jos vaimentimia on hankkimassa.

    Normipöntöt vs Flowmasterit samassa videossa:

    http://www.youtube.com/watch?v=b0TlJeIJx60
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead

    Nostanpa tämän aiheen taas esiin. vaihteeksi alkanut ärsyttää tuo resonanssi. Yorccilla oli mielenkiintoisia tuloksia kokeilusta. Itse mietin, jos asentais resonaattorit lisäksi putkiin. Kyllä se mukava olis, jos putken päästä kiva soundi tulis, mutta taitaa vaimeta, kun laittaa resonaattorit lisäksi. ymmärsin Yorccin kirjoituksesta, että tuo yhdysputki lisää resonanssia. Kuinkahan suuri hyöty tuosta yhdysputkesta loppujen lopuksi on??
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Onko/han kukaan kokeillut, et millaisella putki kombinaatiolla siitä yhdysputkesta saadaan paras hyöty ulos, kaikki kun yleensä vaikuttaa kaikkeen vai onko se loppu putkesta sit kuitenkin riippumaton, kunhan sitä edes on, vai saisko sen hyödyn jopa niin, et ois "umpinainen" putki jonka keskeltä kyljestä sit 4X6" soikealla putkella malliin 30cm+mutka ja 1,5m mittasella putkella helman alta ulos
     
  14. stinkish

    stinkish 1st gear

    joo. mulla oli edellisessä rouskussa koko putkisto reikäjuustona ja äänet sen mukaiset.. hetken hintoja ihmeteltyäni painuin paikalliseen motonettiin ja otin pari pätkää 3" putkea, vaimentimen ja mutkan..
    putki suoraan kyljestä pihalle ja romitulppa päähän, hyvä tuli...
    koko putkisto tuli maksamaan sen 50€..

    nykyisessä laitteessa tuplaputkisto.. siihen laitoin takajalkatilaan maton alle pari siivua retkipatjaa niin johan hiljeni..

    eli yhteenvetona, tuurilla ja kokeilemalla ongelmat ratkeaa sano macgyver...
     
  15. HT

    HT Gearhead

    Itsellä oli edellisessä kombinaatiossa ensin vain yhdet pöntöt ennen taka-akselia ja kumina n. 2000 rpm ihan mahoton. Lisäsin sitten n. 30 cm pitkät ja n. 10 cm paksut läpivirtauspöntöt. Ero oli huima. Kokonaismelu ei vähentynyt juuri yhtään, mutta kumina hävisi käytännössä täysin. Suosittelen.
     
  16. jaketin

    jaketin Gearhead

    Kiitos, HT 8)
     
  17. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Mä paikkasin meidän auton joka paikasta vuotaneen pakoputken sillä seurauksella että äänet on entistä kovemmat :eek: Miten voi olla mahdollista??? Putki on 2" ja kahdella simons pöntöllä.
     
  18. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tulisko äänet "ehjänä" ulos nyt ja sen vuoksi kuulostaa kovalta? Simonssit on kyllä kaiketi aina äänekkäitä.
     
  19. HT

    HT Gearhead

    :D

    Ällistyin itse miten suuri vaikutus oli pienillä läpivirtauspöntöillä. Pelkäsin turhaan, että äänet menee liian hiljaiseksi samalla - turhaan. Turha kumina vaan hävisi.

    Kerro miten kävi, jos päädyt samaan.
     
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Polaraan pitäisi hommata uudet pöntöt rööreihin ja rakentaa putkisto. Tavoitteena siistiääninen ja "mölytön" kruiseri.
    2 1/2" tuplaputket Rysyn HP valusarjoilla lähtökohtana.
    Onko ketjun kokemukset edelleen valideja, eli vaimentimet alle ja tankin viereen joku läpivirtaava pyöreä vaimennein.
     

Kerro tästä muillekin!