olds -66 f85 330cid tehot hukassa???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ebeee_, 23.7.2014.

  1. ebeee_

    ebeee_ 2nd gear

    Elikkäs kyseessä on 330cid kasilla ja muncien 4-lovisella manuaalilla oleva yksilö. Autoon talven aikana uusittu paljon itseasiassa koko auto on läpikäyty. Mutta moottorista talvella porattu 0.030 ylikokoon vakiota vastaavat mukit kairatut rauta kannet joissa kaikki uutta jakopää uusi laakerit ynm. Auto on holleyn 2-kurkkuisella kaasarilla ja uusilla sytkä vehkeillä kärjelliset. ensimmäiset koe ajot autolla olivat todella hyvät tehoa ja vääntöä hyvin 2vaihdetta tupaan ja liitua piirtyi.. Nyt jonkun aikaa nättiä ajoa vain ollut ja yksi aamu auto ei lähtenyt käyntiin. Vaihdoin kaikki jakajan osat ja tulpat ja johdot ja rupea taas rokkaa mutta auto tuntuu todella laiskalta ensi ajoihin verrattuna ei jaksa kiertää kuin 5000rpm ja sit alkaa paukuttaa lähtee paikaltaan laiskasti ennen kuin saa kierrosta. Sytkää säädelty minkä keretty ja ei vaikutusta kaasaria purettu kasattu ja ei vaikutusta. Käy todella rikkaalla joten tuntuu että kipinä ei riitä. Bensapinnat tsekattu. Vai voisiko olla nokka akseli vika vai mikähän?
     
  2. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Mistä olet päätellyt että käy rikkaalla? Voi olla että bensapumppu ei ole enään parhaassa terässä, eikä jaksa enään kierroksilla toimittaa tarpeeksi soppaa. Venttiilien löysät jousipaineet voi myös aiheuttaa paukkumista kierroksilla. Minulla oli kerran vaikea saada fordin fe kiertämään yli 4500rpm. Syyksi paljastui lopulta useamman kaasarin ja virranjakajan avaamisen jälkeen löysät venttiilinjouset.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Itellä sama homma edessä faikun kanssa kun tuli tuo nokka vaihettua ku remppasin koneen, ei taho oikein männä yli 4500 rpm, asiasta kyllä varoteltiinkin osia hommatessa :)
     
  4. ebeee_

    ebeee_ 2nd gear

    Rikkaalla käynti näkyy jo tyhjäkäynnillä mustasta savust ja silmiä kirvelevästä poltteesta. Tallaa antaessa vetopäällä bensa käryää takana todella voimakkaasti. No mutta asiaan:D vikaa alettu paikantamaan venakoppa auki auto käyntiin ja ei pisaraakaan öljyä tule yläkertaan!! Öljynpaineet tyhjä jäynnilla 1 ja kaasua antaessa kiipeää 1 1/2 ja 2. Mosa pois nokalta ja katsoa mitä kaikkea saa vaihtaa
     

Kerro tästä muillekin!