Moottori puskee öljyä ulos

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zzysleri, 27.7.2014.

  1. zzysleri

    zzysleri 1st gear

    Juu oli kun laitoin sen malliksi vain eli kokeilin sitä että se ainakin näyttäisi yltävän siihen.

    Kaasutin on tuon merkkinen.
    http://aijaa.com/Aj5PVl

    Konetta edestä.
    http://aijaa.com/Tb3xY7

    Kumpi tyhjäkäynnin säätö ja kumpi ilmausruuvi?
    http://aijaa.com/dXAavG
     
  2. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Se mikä liikuttaa kaasuläppää on tyhjäkäynnin nopeuden säätö ja ne kaks vähän alenpana on tyhjäkäynnin seos säätöjä.
     
  3. zzysleri

    zzysleri 1st gear

    Säädin siitä alemmasta tyhjäkäyntiä rauhallisemmaksi.

    Tuhannesti kiitoksia auttaneille, nyt yhden letkun paikalle laittaminen sai öljyn lentämisen loppumaan ja ruostumisen hidastumaan :lol:

    Huommenna ostan sen ilmansuodattimen ja voiko tuohon ostaa sieltä motonestista sopivaa bensansuodatinta vai menenkö suoraan uspartsille roihupeltoon vai saaks stadista muualtakin tuohon varaosia/huolto osia?
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Niin huomasitko niitä alempia seosruuveja on kaks kappaletta ne olis hyvä olla noin suunnilleen samanverran auki.

    Eiks se ruostuminen nyt nopeudu kun kone ei enään heitä ruostesuoja öljyä pelti pinnoille :D

    Joo se motonetin pieni ilmansuodatin huohotukselle on paljon parempi vaihtoehto kuin hieno kromattu kiinalainen vaahtomuovipatja :D

    Bensan suodatinhan taitaa olla tossa kaasarissa siinä sisäänmenossa kun sen kiertää auki ja se löytyy varmimmin Uspartsista.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tämä on tieto: Tuo kaasarin takana oleva mötikkä on se PCV-venttiili ja se venakopassa oleva metalliputkilo on letkuliitin korvausilmalle (tyhjäkäynnissä ja välikaasulla) ja kovien kierrosten aikaiselle ohipuhallukselle (kun imusarjassa ei silloin ole alipainetta joka imisi ohivirtauskaasut sinne). Mulla on sama kytkentä '80 Buick 350-koneessa, siinä on vaan se venakopan letkuliitin paksummalle letkulle.

    Eli kaasarin takana olevasta PCV-venttiilistä kuuluu mennä letku sinne kaasarin alaliittimeen (PCV imupuoli) ja siihen venttiilikopan liittimeen (joka oli ekassa kuvassa tulpattuna) kuuluu tulla korvausilma. Alunperin se tulee letkulla ilmanpuhdistimelta. Toi tulppa joka ei siihen kuulu, tekee sen että kampikammioon jää ylipainetta kovilla kerroksilla nyt ja kone oksentelee öljytikun juuresta.

    Eli kytke se PCV-letju ja laita joku suodatin siihen venttiilikopan liittimeen ja säädä sitten kaasuttimen tyhjäkäynti. PCV-piiri antaa lisäilmaa koneelle tyhjäkäynnissä ja Quadrajet-kaasari on mitoitettu toimimaan silleen.
     
  6. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Vantaan petikossa on myös south west trade
     

Kerro tästä muillekin!