mighty demon 750, tulppia hajoo roppa kaupalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja timopajala, 27.7.2014.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mistä ihmeestä mahtaisi johtua tulppien jatkuva hajoaminen. Nyt on champpion rc14 yc tulpat ja niistäkin hajosi ensimmäisellä ajoreissula kaksi.

    Kaasuttimena mighty demon sarjan vissiin 750 tuplapumppu kaasari jossa tyhjäkäynti suutin 78 ja kiihdytys suutin 88 kokoa. Moottori 400 jossa potkua aika tarkkaan 500hepoa.

    Pitäiskö nyt kokeilla vaihtaa kaasutin toiseen vai mitä kun tulppia mennyt siis ainakin 10kpl tähän mennessä eikä tuhatta km ole matkaa taittunut?

    Kaasuttimen säädöt käytiin katsomassa kohdilleen lambdalla jo aikaa sitten eikä niihin ole koskettu säätöjen jälkeen.

    Jos jollain samanlaisesta kokemusta tai tuosta kaasuttimesta niin kaikki tieto olisi tervetullutta joko suuttimien vaihtoon tai kaasarin vaihtoon liittyen.
     
  2. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Kokeile eri merkkisiä tulppia, jotku tekniikat saattaa olla kranttuja tulppien suhteen.
     
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kyllä muistaakseni on kokeiltu jo kolmea eri tulppa vaihtehto ja montaa eri lämpöarvoakin
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Miten ne tulpat hajoo? Helvetin kuumat noi ainakin on ton vireiseen mottiin.
     
  5. El 60

    El 60 Gearhead

  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ääni tälle, mikäli elektrodit sulaa, liian kuumat.
     
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo siis ne hajoo niin ettei vaan sytytä enää lainkaan. Menee kylmäks vaan, eivät sula...ihan mustaks menee.
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vaikee tota on tulppien syyksi laittaa jos kerran eri lämpöarvoja ja merkkejä on jo kokeiltu ja tulos on aina sama.
    Voiskohan tuo kaasari olla kuitenkin aika rikkaalla jostain syystä, suuttimetkin on aika isolta kuulostavat jos 78/88.
    Millanen virranjakaja/sytkäsysteemi tuossa on, vikaahan vois olla sielläkin osastolla.
     
  9. martti-66

    martti-66 3rd gear

    Kokeileppa denson Q22PR-U tai CHAMPION RC7YC,toi rc14yc on aivan liian
    kuuma ton teholuokan autoon......
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei se lambdakaan välttämättä mitään jumalan sanaa oo. Noi tulppakuoleman kuvailut vaikuttais kyllä siltä et tulppa ois liian kylmä, eli varmaankin käy sikapaksulla normiajossa. Ilmeisesti ei oo aina samat pytyt joista tulppa pimenee? Helpointahan toi olis varmistaa kokeilemalla jotain toista toimivaks tiedettyä karbista.
     
  11. timopajala

    timopajala Gearhead


    tota siel on msd:n 6 boksi muistaakseni kiinni tällä hetkellä. Taitaa olla ihan normaali jakaja muuten. Virranjakan kansi ja pyörijä uusia molemmat. Mittaan tulpan johtojen vastukset kun pääsen tallilla käymään ettei niissä oo vikaa, tosin jos oikein muistan niin menee eri pyttyjen tulpat rikki et ei mee aina samat.

    Muistaakseni oli ekat tulpat 9 lämpöarvoiset, vikahan saattaa tietysti olla siinä et nekin oli jo liian isot ja mentiin sit väärään suuntaan kun otettiin sen jälkeen 12.
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla kun muutaman kerran kaasarit tulvi, niin helposti tuntu "kynttilät" hajoovan...
     
  13. timopajala

    timopajala Gearhead

    Minkä kokoisia suuttimia luulet et kannattais kokeilla? Toi autohan rikkoo noi tulpat heti käynnistyksessä sit jos on rikkoakseen eli ei lähde ilman kauheeta pumppaamista käymään ja siinä yleensä hajoo sit jos hajoo...autoo saa tosiaan pitää pumppaamalla aluks käynnissä jonkun aikaa et alkaa käymään ns normaalia tyhjäkäyntiä.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi champion ysikin on vielä kohtuullisen kuuma tulppa, mut kyl mun mielestä pitäis toimia. Jos se kaasari on 750 mighty demon ni listan mukaan siinä pitäis olla 75/83 suuttimet. Eli sen mukaan ei nyt kauheen kaukana alkuperäisestä olla etenkään ensiöpuolella .Ei siinä mitään numeroita ole et asian vois varmistaa?
     
  15. timopajala

    timopajala Gearhead


    täytyy katsoo löytyykö siitä mitään numeroita. Monta vuotta vanha tuo on jokatapauksessa. Tiiviste sarjat siihen vaihdettiin yms kun vuoti alkuun nyt ei pitäs sellasia ongelmia olla enää.
     
  16. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Meneekö tulppia mustaksi vain jostakin tietystä pytystä, vai kaikista tasaisesti?
    Jos tulpat pimenee aina vain niistä yhdestä tai kahdesta mukista, niin silloin siellä voi olla esim. öljyvuotoa sylinteriin, tai sitten vaan tulpanjohdoissa vikaa.
    Jos tulpat menee säännöllisesti sieltä sun täältä ja kaikki tulpat mustia, niin kone käy liian rikkaalla tai sitten on tulpanjohdoissa ym. vikaa.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei ainakaan meillä tulpat olleet lainkaan mustia, vaan ihan "puhtaita", kun meni ylirikkaan seoksen takia tulppia. Ne vaan kuoli ja peseyty. Ne sai itseasiassa elvytettyäkin ku veti kosanilla kuumaks.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Sit kun saat käyntiin niin kokeileppa sellaista, et ajelee 10km lenkin ilman tyhjäkäyntiä ja vauhdista sammutus niin ettei kone pyöri hidastuksen aikana ja kattoo tulppien värin, jos mustat niin liikaa soppaa

    Nyky bensoilla muut saa kertoa oikean värin mikä tulpissa pitää olla


    Niin ja sytkärillä lämmitys ei riitä tulppia herättämään vaan ne on saatava oikeasti kokonaan kuumaksi, jotkut on kuulemma saunaan hiillokseen laittanut
     
  19. mopster

    mopster Gearhead

    Taitaa olla nyt vaan sytkän ja kaasarin perusasetukset pielessä jos tarvii tommosta hirmusta pumppaamista harrastaa. Kuinka paljon on tyhjäkäyntiennakkoa ja paljon on nokan .050" asteet? Tehon perusteella vois kuvitella että siellä on suht iso nokka ja tyhjäkäyntiennakon olis hyvä olla 20-25 astetta, jos on paljon alle niin ei käy ikinä kunnolla tyhjää. Sytkän jälkeen sitte tyhjäkäyntiseos jonka voit kätevästi testata ruippaamalla kiihdytyspunpun vartta liikauttamalla vähän extra bensaa kurkkuihin, jos tyhjäkäynti nousee hetkellisesti niin seos on liian laiha, ja jos laskee niin rikas. Jos näiden jälkeen tekee vielä sitä että meinaa välillä sammua jos ei välillä pumppaa kaasua niin sitte täytyy muutella vähän ilmasuuttimia.
     
  20. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Ootkos kokeillu tulpilla ilman tota R:ää...?
     

Kerro tästä muillekin!