pontiac 400 76 veto poissa ja käyntihäiriöö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja illabii, 1.8.2014.

  1. illabii

    illabii 1st gear


    Voisko mitenkään kumminkin olla tuo virranjakajan kansi?
    Vaikka en mä siinä silmämääräisesti mitään ihmeellistä nähnytkään?
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No vaiha se virranjakajan kansi nyt viel :wink: ....Ei se kuitenkaan iso homma oo 8)
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Olikos siinä nyt ne uudet tulpanjohdot? Kansi ja pyörijä? Jos on lähtisin hakemaan kaasutin puolelta vikaa... Bensapinta ja neulaventtilin kunto.
     
  4. illabii

    illabii 1st gear

    Kansi on vielä vanha,mutta laitan sen tilaukseen huomenna! Niin ja tulpanjohdot on uudet ja tulpat samoin...
     
  5. illabii

    illabii 1st gear

    Ja bensanpinnatkin katoin ja pitäis olla ihan ok.
     
  6. illabii

    illabii 1st gear

    No ni! Nyt olis vaihdettu jakajan kansi ja pyörijä.Edelleen kun kylmänä laittaa käyntiin niin ekan
    Minuutin käy hyvin ja sitten alkaa sama röpötys...Mitä vittua!? :mad:
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Katse siis kohti automaagiryypyä.
     
  8. illabii

    illabii 1st gear

    Ei oo sellaista:)
     
  9. illabii

    illabii 1st gear

    Voisko olla puola hommia? Käykös tälläiseen normiauton puola (4syl) ??
     
  10. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Konkka ja/tai puola, lyödäänkö vetoa?
     
  11. illabii

    illabii 1st gear

    Ei uskalla!! :)
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, onkos siinä ryyppyä ensinkään? Ja käykös se sitten lämmettyään kunnolla?

    Jos ei ryyppyä ja lämmettyään käy kunnolla niin eihän siinä sitten mitään vikaa ole :rotfl:
     
  13. Naturstein

    Naturstein 3rd gear

    Olisko kaasarissa kuitenkin pashaa? Omassa entisessä -75 TransAmissani alkoi pitemmällä reissulla kaukana kotoa rökeltämään oudosti. Vaihdoin tulpat ja jonkin aikaa (50km) toimi paremmin. Sitten taas alkoi rökellys ja pauke. Pääsin kuitenkin kotiin ja kaasari pöydälle. Kunnon hoonaus ja puhaltelu poisti häiriöt. Joku kanaali oli tukossa ja ilmeisesti holvas bensaa jossain tilanteessa liikaa ja pimeni tulppa/tulpat.
     
  14. illabii

    illabii 1st gear

    On tässä käsiryyppy.Ja lämmettyään käy päin persettä..Kylmänä käy ekan minuutin
    hyvin ja sitten alkaa röpötys. Laitan puolan tilaukseen...
     
  15. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Tankki???Onko vaihettu tai putsattu....milloin viimeksi.lähtöön pystymallin suodatin puhdistuksen jälkeen niin pääset ajeleen.
     
  16. illabii

    illabii 1st gear

    vaihdoin puolan ja nyt tuntuis muuten pelaavan,mutta bensaa tuntuu saavan aika riskisti!?
    Koitin pensan pintoja säädellä,mutta ei tunnu tulevan mitään...
    Paljonkohan noita ruuvia yleensä pitää säätää,että saa pinnan asettumaan? Nyt kun sen tarkistusruuvin ottaa pois niin het pulputtaa pensaa pihalle...Eikös sen pensan pidä olla aikalailla siinä reijän tasolla?

    Niin,että jatkanko ruuvaamista vaan niin kauan,että asettuu vai mikä täs nyt on? :)
     
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead


    Muistaakseni jossain aiemmin ehdotin bensapintoja ja piti olla OK.....

    Mut kokeile ruuvata vaan, jos ei tokene neulaventtili/koho viallisia. Ellei bensassa sitten liikaa painetta sähköpumpun myötä esim.
     
  18. illabii

    illabii 1st gear


    Joo keväällä joskus katoin ne pinnat ja silloin todellakin ne oli ok...No täytyy huomenna kokeilla ruuvailla reilusti niitä pintoja alemmas. joutuuko muuten avata ne kohokammiot,että saa sen neulan käteen,vai mistä ne löytyy? Jotenki tuntuu,että se neula siellä takkuaa.
    Niin ja sähköistä pumppua ei ole :pinup:
     
  19. illabii

    illabii 1st gear

    Eikös se pensa kumminkin pidä olla niiden tarkistusreikien tasalla?
     
  20. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Jos on mekaaninen pumppu ja bensaa tulee liikaa, niin kaasarin kohojen säätöä vaan? Toisaalta ite oon huomannut, että esim suodattimen laittaminen pumpun ja kaasarin väliin kyllä heikentää bensan tuloa ja on siitä sekin riemu, että läpinäkyvästä suodattimesta näet aina, että onko sitä bensaa tuloillaan vai ei.

    Mutta mitä tulee tuohon huonoon vetämiseen ja rytkyttämiseen kiihdyttäessä - sekös se "vika" oli..? Itsellä oli ihan sama vika. Osittain siksi ja myöskin katuremontista johtuen autolla ei tullut juuri ajeltua. Vain pieni testilenkki imusarjan vaihdon jälkeen, kaasarin vaihdon jälkeen, konkan ja puolan vaihdon jälkeen jne jne. Mikään ei vaikuttanut kiihdytyksen ongelmaan. Otin sitten auton tänään baanalle ja ajattelin, että nyt lähden vaikka väkisin heittämään sillä vähän pitemmän lenkin. Kuinka ollakkaan auton käynti ja kiihtyvyys parani koko ajan. Puolen tunnin kaahailun jälkeen saatan sanoa, ettei siinä enää mitään vikaa olekaan... ;-)
     

Kerro tästä muillekin!