Pontiac 350:n viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tonto!, 2.10.2014.

  1. Tonto!

    Tonto! 1st gear

    Morot!

    Eli pitkän pähkäilyn tuloksena "sukelsin syvään päähän" ja ostin itselleni uudeksi harrastuskamppeeksi Pontiac Firebird 1971:n.
    Kokemusta mulla ei näistä kasin rakenteluista ole käytännössä katsoen yhtään, mutta halu oppia sitäkin suurempi.
    Nyt olis ajatuksena tässä joskus availla/ laakeroida tämä mitä ilmeisemmin auton alkuperäinen moottori ja mahdollisesti saada samalla vähän lisää jerkkua koneeseen meiningillä "bolt on".
    Tämän keskustelun tavoitteena olisi saada teiltä kokeneimmilta sotureilta :) ihan mitä vaan vinkkejä valitsemalleni tielle.
    Kannataako tuota 350 lähteä jalostamaan ja jos kannattaa, niin mitä kannataisi tehdä?
    Olisko järkevää porttauttaa noita vakiokansia, vai pystyisikö joku suosittelemaan jotain fiksumpaa ratkaisua? Nokasta/kaasarista/männistä olisi kanssa mukava saada jotain vinkkejä... Ihan kaikki tieto on tervetullutta!!
    Myös laatikon/ perän suhteen olisi mukava saada vinkkejä. Tällä hetkellä melkolailla vakiot th 350 ja Ponun lukoton perä...
    Etukäteen jo mitä nöyrimmät kiitokset.

    T:Mikko
     
  2. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Katteleppa siitä keskimmäisten pakokanavien päältä kansien valukoodit niin päästään jyvälle millainen kone kyseessä.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ja kannatta ekaksi varmistaa että siellä nokalla on tosiaan Pontiakin kone ettei vaan satu olemaan Chevy kuten kävi naapurilleni. Tein sen autolle pienen tiivistys projektin ja kun piti laittaa tulpanjohdot takaisin tuumasin että pistetäämpä Chevyn piuhat paikalle. Ei käynyt hänelle vaikka tunnistin koneen Varmasti Chevyksi (tehdas asennettu) Kaveri intti että laita vaan johdot oikein Pontiakin järjestykseen.... 1/2h päästä uskoi kun ei noi piuhat oikein taipuneet "oikeaan" järjestykseen.
     

Kerro tästä muillekin!