Chevy van 6.2 d startista pultit poikki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja _jussis_, 31.8.2011.

  1. _jussis_

    _jussis_ 1st gear

    Eli onkelma seuraavanlainen, ilmeisesti ainakin toinen startin pultti poikki, mahdollisesti molemmat. Aamulla yritin startata niin yht äkkiä rupes startti pitää karmeeta meteliä. Lopetin heti starttauksen ja kurkkasin auton alle niin siellähän loikoilee yks katkennut pultti. No ryömin kunnolla katsomaan että onko mitään tehtävissä niin näytti se toinenkin pultti uupuvan. En ole ihan varma onko toinenkin pultti poikennut vai vaan pudonnut, mutta suurella todennäköisyydellä sekin on poikennut. Milläs porukka on näitä katkenneita pultteja irrotellu? Sen verran näki että pultin päätä ei ole ainakaan yhtään näkyvissä, että olisi siitä pystynyt kääntämään.

    Kiitos jo etukäteen.
     
  2. nova 76

    nova 76 2nd gear

    itte porasin reijän pulttiin ja naputtelin varovasti torx kärjen siihen.
     
  3. brittifordisti

    brittifordisti 3rd gear

    Mulla oli sama juttu 6.5, pyörittelin ihan vaan ruuvarilla veks. Jos ei oo pohjannut niin yleensä pyörii helposti.
     
  4. Rollepolle

    Rollepolle 1st gear

    Eikös siellä startissa ole myös tukirauta etupäässä.
    Joskusmaailmassa oma 6,5 pätkei kanssa pultteja.
    lopetti homman kun laittoi sinne etupäähänkin pultin tippuneen tilalle.
     
  5. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Eivät tosiaan "pohjaa" joten saattaa lähtä pätkät helpostikkin. Jos saa tartutettua jotain siihen jämään tai sitte muuten vaan kitkaa riittävästi pyörittelyyn niin saattaa olla iisi homma. Jos joudut porailuhommiin noon hyvä terä messiin. Kobolttiterä puree joten kuten. Pultit on aika kovaa kamaa.
    Ei liian suurta reikää ettei kiilaannu natsa reikäänsä kun tappia siihen koputtelet/väännät. Takatukirauta tosiaan kantsii värkätä paikalleen. Ei kestä pultit muuten. Taitaa yleensä tulla uuden startin mukana se rauta.
     
  6. brittifordisti

    brittifordisti 3rd gear

    Niin, siks mullakin pultit lenteli kun oli jäänyt joltain asentajalta tukirauta pois. Ei ainakaan mulla tullut rautaa uuden startin mukana joten jouduin ostaan sen samalla kun startinkin. Tosin kun juttu oli kädessä niin tuumasin et olishan sen voinu värkätä helposti itekin mut kun aikasemmin ei ollu mitään mallia ja kun oli, niin ei sitten tietysti enää tarvinnu ruveta tekeen...
     
  7. _jussis_

    _jussis_ 1st gear

    noniin sain pultit tänään pois, toisen sai aika helposti ruuvarilla pyörittelemällä ja toiseen joutu poraan 3mm reijän ja sit vastakierretapilla jämä pois.
     
  8. Nobody

    Nobody 1st gear

    Oisko kellään kuvaa tukiraudasta tai yleensäkin tuleeko tuki kahen 6mm pultin alle etupäässä ja mihin kiinni koneeseen?. caprice classicissa ei pysy startti paikallaan ja ei mahu ainakaa ilmeisesti alkuperänen tukirauta paikalleen ni jotai pitäs keksiä. Melko epäluottetava ku kestää 10starttausta ja pultit entiset.
     
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!