taas sytytys asiaa 351c

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jonski, 30.5.2015.

  1. jonski

    jonski 3rd gear

    joo eli piirsin merkin 13 astetta ennakkoa damperiin, kun asetan sen kohdalleen nii alkaa käydä todella huonosti, melkein sammuu. lamppu on uusi bilteman mahtava 30e ja merkit on varmasti oikein ja alip. ei oo kiinni. sitten käy hyvin ku asettaa ennakon lampun mukaan jonnekki 30 asteeteen ellei vielä enemmänki. mikähä tässä nyt mahtaa olla vikana?
     
  2. BBC

    BBC Guest

    Riippuu millä kierroksilla kone käy.

    Jos esim.3000rpm ja yli 30ast, niin riippuen nokka-akselista jne, on OK.
    Jos tyhjäkäynnillä 30ast, niin jotain vialla.

    1) onko yläkuolokohta varma?
    2) onko oikein merkitty tuo 13ast?
    3) jotkut tulpanjohdot ja sytkävehkeet (hipo) sekottavat monet lampuista.
    -Itselläni magneetot sekoittaneet kalliin Actronin lampun joka näyttää silloin yli 20astetta väärin. Toimii taas normi kamojen kanssa. Eli nyky lamput liian "hienoja elektroniikaltaan". Samaa olen huomannut tasavirta latausta mitatessa yleismittarilla. Jotkut elektroniset yleismittarit menee sekaisin ja näyttää ihmeellisiä Volttimääriä, toiset toimii.

    Hae kaverilta toinen lamppu lainaan tai vaikka kaks.
     
  3. grantorino

    grantorino Gearhead

    Paljon on ennakkoa, yleensä clevelandissa on 6 astetta BTDC harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
     
  4. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    oliskohan dampperin ulkokehä pyörähtäny?
     
  5. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Miten se vanha konsti? Jos ennakkoa liikaa niin kone kilistää rasituksessa, Rasittaa konetta vaikka ylämäkeen kiihdyttämällä tai tasaisella isommalla vaihteella. Vähentää ennakkoa muutaman asteen kerrallaan (esim.3-5 astetta), kunnes ei enää kilise. Eli etsii sen kohdan missä kilinä juuri ja juuri loppui. :eek:
     
  6. jonski

    jonski 3rd gear

    tuo ulkokehä on kyllä pyörähtäny ku sain merkit mäntästopparin avulla kohilleen, nii asteikko jää jonnekki ihan muualle. nyt tuossa yritin saada käymään kunnolla nii melkein mahotonta, eli ku laitan aikaselle, nii kaasarissa suhahtaa startatessa aina, kun alan kääntämää myöhäselle ettei enää suhaha, nii käy huonosti ja ei pysy käynnissä ilman kaasuttelua, nää ongelmat on tullu tuon uuden tehaskorjatun jakajan myötä minkä tilasin rockautosta,siinä on nyt käretönsytkä (ignitor). Tuossa aloinki miettimään, et voiskoha tuo saakelin ignitor olla joku maanantaiversio vai jakaja joku onneton romu?
     
  7. jonski

    jonski 3rd gear

    Vai voisko olla kaasarin säädöt niin päin veetä, et vaatii käydäkseen noin todella aikasen kipinän?
     
  8. mopsiboy

    mopsiboy 3rd gear

    En tiedä Rockauton jakajasta, mutta itsellä ei ollut uudessa X-racer jakajassa tähtipyörä oikeassa suhteessa pyörijään - antoi kipinän nastojen välissä.Ppaukutteli kaasariin ja pakoputkeen satunnaisesti, eikä käymään oikein millään. Korjasin sen itse. On siitä asti toiminut. Kai niitä maanantaikappaleita on paremmillakin valmistajilla?
     

Kerro tästä muillekin!