peltipakosarjan tiiviste,kummin päin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jora78, 6.7.2015.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Moro
    BBM täytyisi vaihtaa tiiviste,onko väliä kumminpäin laittaa FEL-PRO 1414?
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Peltipinta pakosarjaa vasten.
     
  3. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Keskellä on vuotoa,auttaako mitään jos laittaa tuplatiivisteen,yhdellä ei saa pitämään enkä pääse oikaisemaan pintoja.
     
  4. Blower 69

    Blower 69 2nd gear

    Moottorisilikonia reilusti väliin,ja kiinni,vähän käryää ekassa käynnistyksessä,mutta pitää!!!
     
  5. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Pitää siis vähänaikaa :odroll: ..Itsellä just oli keväällä Pontiacista peltisarjat irti,uusien pakoputkistojen rakentamisen takia....Ja peltisarjat kasasin uusilla tiivisteillä+pakosarjojen uusilla pulteilla...Ja laittelin molempiin uusien tiivisteiden lisäksi kuumankestävää tiivisteliimaa....No pitihän se alkukesän :rotfl: ....Ja nyt taasen niiiiiiiin iiiiiiihanasti supsuttelee vasemman peltisarjan laipan välistä :mad: .....Eli ei se tiivistäminen parane vaikka sinne minkälaista liimaa laittaisikin,jos laippa on kiero (niinkuin minun autossani on toisella puolella)....Ei niissä alunperinkään ole mitään liimoja käytetty pakosarjojen tiivisteiden kanssa,oli sitten valu tai peltisarjat kyseessä :-? ....Se on täydellistä paskanjauhantaa,jos väitetään,että se tiivisteliima pelastaa tilanteen vuotojen osalta :lol: :wc:....Ja peltisarjoille tarkoitetuissa tiivisteissä ei ol peltiä....Vaan ovat sellaiset ns:"massatiivisteet"....Mutta ei niilläkään saada 100% tiiviyttä,jos laipoissa on kieroutta :-?
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla on hedmanin sarjojen kaverina pelkkää moottorisilikoonia. Hyvin on pitäny.
     
  7. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Niin...sulla on varmaan sitten pakosarjojen laipat suorat...Jolloin sinunkin autossa riittäisi pelkät tiivisteet....ei siis mitään liimoja sekaan :-?
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei, vaan ne laipat niin suoraksi kuin mahdollista(tottelevat vasaraa, prässiä yms.) ja sit ne tiivisteet heitetään roskiin. Huolellinen putsaus rasvasta vaikka bräkleenillä ja sit silikonia väliin ja kasaan. Toimii.
    Jos haluaa laittaa jotain muuta kuin moottorisilikonia niin esim. Permatexillä on kuumankestävää silikonia, ja sillä menestyy vaikka olis painettakin pakosarjoissa, siis turboahdetussakin.
    Esimerkkinä dieselissä mulla "peltisarjan" kaverina vain tota Permatexiä ja on menestynyt kymmeniä tuhansia kilometrejä, paineet on jotain muuta kuin vapareissa esiintyy.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, mä pari kertaa ostin semmoset parin kympin peltisarjojen tiivisteet, ja totesin et saa riittää :) ei pidä, ja aina kun aukeaa niin murenee jostain...
     
  10. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Totesin myös nuo peltisarjoille tarkoitetut massatiivarit huonoimmaksi vaihtoehdoksi.. Mulla on nyt 2kertaa vakio tiivarit ja joka välissä loctiten moottorisilikoni ja pelaa hyvin. Ja on muuten jo toista kertaa samat tiivisteet..:)
     
  11. 3964

    3964 3rd gear

    Mulla on toista kertaa paikallaan samat peltisarjan massa tiivisteet ja hyvin on pitänyt.

    Paksulaippaset peltisarjat kyseessä,ilmeisesti on pysyneet suorana.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Yks asia ainakin halpåispaskasarjoissa on et niihin on hitsattu "pedit" joiden ois tarkotus puristaa tiivistettä sen verta ettei vuotoja esiinny. Etenkin sellasissa jois on siiamilaiset keskikanavat, ni kiristäminen vaan pahentaa tilannetta, se peti nostaa laippaa kanavien välistä. Ei paljo voi odottaa muuta ku yleensä noi sarjat maksaa vähemmän ku mitä niihin tarvittava kasa suoraa putkea motonetissä. Jos haluu ongelmattomat peltisarjat niin kannattaa panostaa laadukkaampiin katusarjoihin.
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla on juurikin halpis flowtechin sarjat tuossa 302 missä on nuo "pedit".

    Oon varmaan 5-6 kertaa jo purkanut nuo pakosarjat (ovat aivan kaiken tiellä...) ja tiivisteenä välissä felpron tiivistesarjan mukana tulleet tiivisteet.

    Ei vuoda eikä ole vuotanut missään välissä.

    Ja pultit ei ole hampaat irvessä kiristetty vaan pienellä kuusiokololla yhdellä kädellä, ei väänny laipat ja pitää.

    Ainut valittamisen aihe siis on noitten kanssa vain kun on pitkät eikä lyhyet ja miten vittumaiset pari pulttia on aukasta kun niin ahtaasti suoraan putken mutkan "alla".
    Startin irrotukseen menee varmaan 45min pelkästään..
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Fordson Major on tossa syhteessa onnellisemmassa asiassa kun jokaista primääriä ympäröi kaks pulttia. Ongelma on konkreettisempi noissa pikkulohkoletukan ja pikku 6 isolohko mopsin kaltasissa joissa keskimmäisiä kahtakanavaa pitää vain kaks pulttia.
     
  15. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Hookersin fenderwell sarjat,juurikin keskeltä noussut pystyyn,pistin tuplatiivarit,oikaistaan sit talvella,näissäkin on se peti,kannattaisiko se ottaa kokonaan pois?
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei se välttämättä paljoa paranna tilannetta, perusongelma on se et laipat on liian ohuet eikä oo suorat.
     
  17. 383

    383 Gearhead

    joudun käyttämään 3kpl tiivareita päälekäin ihan normi mustaa silikonia välissä
     

Kerro tästä muillekin!