Jarrut ei pidä, ilmaus probleema?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Simon Templar, 21.2.2014.

  1. JJ

    JJ Gearhead

    Tosiaan jos kahva nousee vain vähän, niin voi olla vaijerit liian kireällä ja taaskaan ei automaattisäätö toimi käsijarrulla...eikä kyllä pidä normijarrukaan.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kyllä toi tuntuu sille että on männät jumissa, jos kerta poljin on kova eikä mitään jarrutusta tapahdu.
     
  3. kingsway

    kingsway Gearhead

    Veikkaan viaksi jarrupolkimen ja pääsylinterin välisen tangon virheellistä asennusta.
    Veikkaan että tanko on liian pitkä ja asennettu väkisin paikalleen. Tämän johdosta pääsylkyn männät eivät ole täysin taka-asennossa, vaan pääsylkyssä jarru on ikäänkuin kokoajan päällä.
    Pääsylkyn mäntien liikerata on tästä johtuen lyhyempi kuin kuuluisi ja myös poljin tuntuu kovalta. Eikös ollut niin, että sekä etu- että takajarrut toimivat yhtä huonosti. Tähän kun yhdistää vielä mahdollisen väärän välityssuhteen, niin eihän sitä poljinta kukaan jaksaa painaa.

    Lääkkeenä välitintangon asennus oikein, oikealla mitalla ja välityssuhteella. Asennusten ja säätöjen ajaksi käsijarrun vaijeri irti. Vasta kun jarrut toimii oikein, niin kytketään käsijarru.

    Edit: Lisätään vielä, että jos ne etujarrut on Volkkarin omat ja niillä pienemmillä männillä, niin jarruista tulee todella takapainoiset. Tarviit paineenrajotusventtiilin takapiiriin ja se ei välttämättä toimi yhteen pääsylinterin kanssa. Ehkäpä kannattais harkita myös eteen niitä Volvon jarruja.
     
  4. ajomies

    ajomies Gearhead

    Tätä mieltä olen minäkin.
     
  5. Jupe

    Jupe Gearhead

    Mites tässä kävi, löytyikö lääke?
     
  6. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Poistin tehostimen ja laitoin golffin pääsylkän alkuperäiseen paikkaan. Nyt ainakin jarrut pitää sen verran että sorkkaraudalla ei jaksa rengasta pyörittää. Käsijarruvaijereita pidensin niin että sen sai alkuperäisellä tavalla kiinni kahvaan niin sekin pelaa nyt. Täytyy joskus jatkaa ihmettelyä kun keksii uuden paikan jarrupääsylinterin tangolle ja tehostimen sijoittelulle.
     
  7. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ok, hyvä että kuitenkin pääsit asiassa eteenpäin. Kysyin siksi että nyt itsellä lähes vastaava ongelma... muutin alkuperäisen yksipiirisen rumpusysteemin siten että pääsylkky muuttui kaksipiiriseksi ja eteen tuli levyt + taakse -92 Pontiacin rummut. Nyt kun rouva painaa jarrua, niin saan oikein pinnistämällä ja ponnistamalla rumpua pyöritetyksi pelkin käsivoimin. Seisontajarru pitää kyllä ihan hyvin, eli mulla voipi olla ihan ilmausjumppaa tiedossa.
     

Kerro tästä muillekin!