Jarrutehostin tehostaa liikaa. t-bird 61 (ratkaistu)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Tuomiranta1982, 24.5.2015.

  1. Tuomiranta1982

    Tuomiranta1982 1st gear

    Alkuperäinen jarruboosteri ei oikein kunnolla pelannu viime kesänä. Jarru tahtoi jäädä päälle. Purin tehostajan, mitään vikaa ei näyttäisi olevan. kalvo ehjä ja liikkuu hyvin. ei jarruneste vuotoja pääsylkän puolelta. manuaaleja selatessa näin jarrutehostajan sisällä (alipaine puolella) olevan jousen. ajattelin sen olevan palautusjousi. minulla ko. jousta ei ollut. noh taiteilin sinne sitten sopivan jousen corollan tehostajasta. nyt tilanne se, että moottorin käydessä jarrupoljin on kivikova ja jarru päällä. ei irtoa jarrut ollenkaan, vaikka jousi siellä avustaa irroittamaan jarrua. alipaine letkun kun nykäsee tehostajasta irti ni toimii ihan normaalisti tehostamattomana. onko kukaan perehtynyt noihin tehostajiin? pääsylinterin puolella olevassa tangossa on kyllä kierre, jota lyhentämällä vois kompensoida liika tehostamista, mut ei sekään taida oikea tie nyt olla. onko kellään kokemusta/samanlaista ropleemaa..? tehostajia näkyy tehdasuusia saavan mut 300$ ja core 80-200$ plus toimitus... vois kokeilla korjata tai yleismallin tehostajaa. onko kukaan noita roplannu :pinup:
     
  2. Tuomiranta1982

    Tuomiranta1982 1st gear

    Re: Jarrutehostin tehostaa liikaa. t-bird 61

    No nyt on roplattu. Käytin tehostajan totaalisen palasina. palasina. Ja vikahan sieltä tarkemmassa syynissä löyty. Tehostajan sisällä oleva pienempi paineentasausventtiili/alipaine painin oli kiero. Jumitti pesäänsä. Yllättävän paljon pikku hilipettä tuon tehostajan sisällä, kun sen totaaliseti purkaa. Yksi ilman ohjainrikka oli myös väärässä paikassa. Jospa tästä nyt taas eteenpäin.

    Eli suomeksi... Tehostin oli juminut sen sisällä olevan ilmanjako venttiilin. Jarru oli kokoajan "päällä" asennossa.

    :D
     
  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Onnittelut kärsivällisyydestä :) :) :) . Yleensä paskana olevat tehostimet heitetään romukasaan, on ne niin henkimaailman juttuja, jos ei toimi ja vikaa ei ole.
     

Kerro tästä muillekin!