Dart -67 käsijarru

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Jora78, 4.5.2015.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Olisko jollakin laittaa kuvaa/linkkiä miten vivustot ja vaijerit menee pohjassa? - 65 dartissa ilmeisesti erilainen?
     
  2. JTE3

    JTE3 Gearhead

  3. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Kiitos kuvasta.
    Ei mennyt käsijarru katsastuksessa läpi,oli liian tehoton.
    Olen säätänyt kengät lähelle ja sen jälkeen kiristänyt käsijarruvaijerin mutta en saa menemään takarenkaita lukkoon soralla.
    Keskimmäisestä vaijerista on muutama säie poikki,voiko se aiheuttaa venymistä?
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No nyt kun leimalla käyty kokeilemassa, on selvillä toimiiko edes käyttöjarru. Jos takajarru oli voimissaan pedaalista ja vielä suunnilleen samat voimat, molemmin puolin, jarruissa tuskin on pesuvettä, jarrunestettä tai peräöljyä. Kaikkea noita oon löytänyt voimattomista jarruista.

    Jos pelkästään seisontajarru on ongelma, mutta jarruissa kuitenkin jotakin tapahtuu, niin ei oo vaijerivika. Oon joskus vastaavaan vaivaan modannut jarrusylinterien alla olevaa tankoa niin, että on ihan kiinni kengissä silloin kun kengät on lepoasennossa. Pikkuisen hitsillä täytettä ja viilalla viimeistely. Vaijerit perusasennossa niin löysälle, että rummin sisällä pystyasennossa oleva vipu suoraan vaijerin jatkeella on mahdollisimman takana.

    Näin sille vaijerimekanismille saa mahdollisimman pitkän liikkeen kahvasta ja eiköhän toi ala pitämään.
     
  5. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Do dii,tänään sain leiman,käsijarrun arvot oli 1.5/1.6,ylitti vaaditun kokonaisjarruvoiman.Otin välivivun pois joka yhdistää ensimmäisen ja keskimmäisen vaijerin,vieläkin voisi kiristää käsijarrua eikä laahaa.
     

Kerro tästä muillekin!