Mikä löytö!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja shark, 7.11.2008.

  1. shark

    shark 3rd gear

    Joillakin sattuu olemaan tuuria. :eek:

    Olipa kerran isäntä jonka tallissa makasi jokseenki tavallinen Tempest-63 ilman konetta ja lootaa.Omistaja oli kuollut ja leski ei halunnut maksaa tallimaksuja joten antoi auton vuokria vastaan pois.

    No uusi omistaja ajatteli pistää romun kierrätykseen MUTTA tulikin takaisku ja romuraudan hinta putosi alas.

    Siispä yritetään e-bayllä myydä roju pois.Mitä tapahtuu?
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-Tru ... 240%3A1318


    Joku rupeaa selvittämään auton alkuperää ja kappas vain selviää että se onkin YKSI KUUDESTA Super Duty -63 Tempestistä(Vain yksi on entisöity)
    Sen entisöidyn arvo liikkuu $ 500.000.

    Mm se ratakisan voittanut yksilö meni Mersun pajalle Saksaan tutkittavaksi koska se voitti ylivoimaisesti esim.juuri Mersut siinä kisassa.Erityisesti kiinnosti Daimler -Benziä se taka-akseli-laatikko hässäkkä.

    Alkuperäinen alumiinikeula pitäis olla tallessa jollakin ja huhujen mukaan ehkä konekkin jäljitettävissä.

    Näyttäkääpä tollanen kuva jollekkin" asiantuntijalle" ja sanokaa hinta niin hulluna pitävät ,"Sillähän sais uuden öky Mersun"
    , hulluna ei juuri huolet paina.
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Siis voiko tuo olla tottakaan, huh... Ainakin jos myyjä alusta lähtien tiesi mitä myi niin aika välinpitämättömästi uskalsi muotoilla alkuperäisen myynti-ilmoituksen...
     
  3. shark

    shark 3rd gear

    Sepä se kun ei tiennyt.Ei varmaan monet Matti Meikäläisetkään kun selailee tollasen ilmotuksen ohi.

    Mun kaveri"Pontiakki Ylipappi" soitti mulle ja oli ylimmässä taivaassa.
    Siinä on kyllä kävelevä Pontiakki Aapinen kun on kysymys kuuskytluvun race jutuista.
     
  4. HV

    HV Gearhead

    Onko näitä taka-akseli-laatikko hässäkkä Tempestejä 63-64 Suomessa minkä verran? Onko kellään käsitystä? Ihan uteliaisuuttani tiedustelen, pari vuotta sitten korjailtiin töissä tälläisen -64:n alumiinista jakopään koteloa, hitsattiin ja jyrsimellä viimeisteltiin. Ilmeisesti aika hankala osien suhteen.
     
  5. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Mulla on pari avoa ollut toinen jopa kahteen kertaan 8) keltainen joka kasissakin esiteltiin niillä järkyillä isoilla aluvanteilla, aikoinaan tämä sama auto oli mulla sillä nelosella varustettuna ja kuparin värisenä. Toinen oli puutteelinen projekti. Salossa on lisäksi ollut yks viininpunainen avo joka kolarissa lyheni entisestään. Eli selkeästi avoja tulee mieleen enemmän. Niin jaPorissa on kans yks. Yhen neliovisen projektin olen aikoinaan jossain Masku/Mynämäki suunnilla
     
  6. HV

    HV Gearhead

    Ja kuinka ollakaan tuokin -64 oli myös avo.
     
  7. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Piru, että siitä keltasesta oli saatu ruma!! :rotfl:
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Täällä oon nähny kans tuommosen puutteellisen avo-projektin joskus reilu 10v sitten, olisko jopa sama? Oiskohan ollut turkoosin värinen, en kyllä varmaksi sano. Neloskoneella oli ainakin, se jäi mieleen :)
     
  9. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Taisi olla sama laite..muistaakseni oli mulle tullessa ilman tekniikkaa. Ostin sen jostain Malmin seutuvilta.Mihinkähän hukkasin sen korin :oops: ei jaksa muistaa. Mua kiinnosti siinä se kattomakanismi joka piti mennä tähän karvakatto letukkaan MAS-9iin
     
  10. Qjet

    Qjet 1st gear

    4DSedan Keuruulla joskus -80-luvun puolivälissä.
     
  11. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Älä muuta sano!!! Mä irrotin ensi työkseni sen *lumiaura* etuhiekkapellin huulen ja ne bemarin vanteet olisi olut seuraavan listalla ellei olis tullu myytyä sitä.
     
  12. cadi-60

    cadi-60 Gearhead

    Oli muutaman vuoden se keltanen mulla.

    Paljon oli hommaa, että sai asialliseks.
    Tein siihen mm. uuden johtosarjan orkkiskaavion mukaan ja orkkis väreillä.
    Uudet helmat, ym ym...

    Tällasena tuli mulle, joku ruudinkeksijä ihan ite tehny sähköt.
    http://kuvablogi.com/nayta/1580447/

    Ja tällaisena lähti. Millasessahan kunnossa nyt on?
    http://kuvablogi.com/nayta/1580448/
     
  13. radio_king

    radio_king 3rd gear

    eBay-myyjä alkaa ilmeisesti kypsähtää kaikenmaailman turhan kyselijöihin :rotfl: :

    Q: Hi, I have fully built balanced and blueprinted 1963 421 HO tripower engine with h-beam rods, forged pistons, stainless valves, etc that the buyer of your car may be interested in. I also have the matching 1963 4spd tranny, bellhousing, brackets and accessories (starter, alternator, etc) as well. Also have 1963 original wiring, tach, dual quad intakes, etc. You can reach me at 480-239-2527. Thanks. Dave Nov-07-08
    A: mount all that on a moped and burn'em. thanks
     
  14. dart

    dart Gearhead

    se pinkki/ lila avo koppa on mulla vieläkin. purin yhden 61:n mistä sain taka ja etu akselit yms. hilpettä. Onko se kattomekanismi vielä jossain irrallaan? sain tavoitettua kaikki muut omistajat siihen paitsi sen joka sen on tuonut maahan ja tullannut ja jolla pitäisi olla sen paperit.
     
  15. Qjet

    Qjet 1st gear

    "...Hope it's not Hoffa..."

    Heh...
    Olisipas ollutkin, niin hinta olisi pompsahtanut vieläkin korkeammalle...
     
  16. mke77

    mke77 Gearhead

    :rotfl: jep siitä lehti jutusta näki kyl kuin taitavia noi nykypäivän valokuvaajat on :rotfl: oli se meinaa niiiin kauheesti/roiskimalla tehty se auto....vetokoukkukin hitsattu suoraan takahelmaan kiine :poff: kyl P****i osas...ja osaa vieläkin
     
  17. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Onkos tämmöinen V8:lla varustettu 63 avo Tempesti kovinkin arvokas?
    Ei se tosin myytävänä ole. Kaveri pyysi minua sellaiseen asentamaan rättikattoa.
     
  18. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Eipä kai sen rahallinen arvostus Suomessa poikkea muista pikku korisista jenkkiavoista voi jopa olla heikompi erikoisen taka-akseli vaihdelaatikko konstruktion takia.
     
  19. jorke

    jorke Gearhead

  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Juu, aika hyvään hintaan lähti tallin nurkkaan unohtunut projekti. Itse(kin) luulin että kyseessä on pakko ollut olla hupihuutaja mutta näin tuon saman kansijutun...
     

Kerro tästä muillekin!