GM vetarin irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pptalo, 5.4.2009.

  1. pptalo

    pptalo Gearhead

    Amatöörimäinen kysymys.
    Käkikellolukolla varustetun perän vetarien irroitus. Miten irroitetaan? Kammetaanko ne rikat sieltä välistä jotenkin vai miten, joku hyvä työkalu?
     
  2. C2.0

    C2.0 Gearhead

    laakeripukit auki ja sen jälkeen c-clipsit lähtevät vetareiden päästä.
     
  3. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Mielummin ehkä kuitenkin tasauspyörästön keskitappi pois ja sen jälkeen
    työnnät vetareita sisäänpäin ja kas sokat saa ronkittua pois paikaltaan ja
    sen jälkeen vetarin voi vetää pois.
     
  4. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Ääni Nurmalen ohjeelle, ei niihin laakeripukkeihin tarvii mennä säätämään.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Äkkiä ajatellen se laakeripukkien aukominen ei edes auta mitään, ristitappi sen ratkasee että saadaan tarvittava tila päittäin että se klipsi mahtuu pois?
     
  6. pptalo

    pptalo Gearhead

    mutta kun se käkikello on siinä edessä ei pääse c-clipseihin käsiksi, tai toiselle puolelle pääsee mutta ei mahdu pyörähtää että tulisi ulos. :oops:
     
  7. flatonia flattop

    flatonia flattop 3rd gear

    Saahan siinä vähän näprätä että ne saa pois mutta onnistuu kyllä. Koita vielä lyödä vasaralla kevyesti vetaria sisäänpäin jos olet sen vaan kädellä työntänyt niin kyllä sen pitäis sen ratkaisevan millin sieltä vielä mennä sisäänpäin.
     
  8. pptalo

    pptalo Gearhead

    [​IMG]

    Ei edes mahdu tulemaan kun käkikellolukon runko on edessä.
     
  9. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    mun mielestä toi mainitsemasi "käkikello" elää vähä omaa elämäänsä tossa välissä(ei ole aina täysin keskellä,näin muistelisin kun itellä oli viimeeks auki,tota pitää vaan vääntää sinne keskelle pikkurattaiden välissä,ja sitte ne klipsit pitää kyllä tulla läpi noista "käkikellon" reiistä.
    ja siis sitte vielä akseleita sisäänpäin lyömällä klipsit tulee irrotuskohdalle näkyviin
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Niin ja eihän toi kuvassa oleva lukko edes ole ns. "käkikellolukko", siis virallisesti GOV-lock. Vaan tavallinen levylukko tai kartio, kuvasta ei pysty päättelemään kumpi.
     
  11. C2.0

    C2.0 Gearhead


    Juu unohda toi mun kommentti... Muistin täysin metsään!
     
  12. pptalo

    pptalo Gearhead

    Ei vai. :oops:
    Levyjä siellä ei näy, ilmeisesti sitten kartio.
    Täytyy keskiviikkona mennä taas vääntelee.


    PS: Mielenkiinnosta vain mikälainen viritys se käkikello sitten on?
     
  13. elky

    elky Gearhead

  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Menee päälle kun menee, joskus on seuraavankin kurvin akseli yhtäpuuta ja puskee vimmatusti :rotfl: komee keksintö...
    Sori offtopic.
     
  15. pptalo

    pptalo Gearhead

    Nyt ymmärrän mistä nimen saanut :D
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Toi on kyllä aikamoinen liipotin. Pyörittelin moista tossa taannoin vähän aikaa eestaas ja meinasi alkaa naurattamaan, että millaisilla virityksillä sitä voikaan perän lukita :rotfl:

    Saakohan tuommoisen kovinkin helposti rikki suddailemalla esimerkiksi lumella? Se kun näyttää ottavan kiinni vähän väkivaltaisesti, jos survoo tota kaasua enemmän... :odroll:
     
  17. kassinen

    kassinen 1st gear

    noin 10 suditusta ja on paskana noin 30 lisää se yrjoo 6 perän kokemus auburi kesti 4 vuotta
     
  18. pptalo

    pptalo Gearhead

    Eli vaati vaan vähän enemmän voimaa. lautaspyörän puolen vetari ei meinannut tulla tarpeeksi sisään.
    Nyt on purettu firebirtin 10 pulttinen 8,2"lautasella ei lukkoa välitys 2,4
    ja vanin perä 10 pulttinen 8,5 lautasella lukko välitys n.3
    Näyttäisi että toi lukko ja välitys käy firebirtin kuoriin ?
    Mutta vetarit tarvii hommata 30 pooriset 30" pitkät, mutta laakeri pyöränpäässä on toi pienempi kaula 35.6mm.
    Onko sellaisia olemassa? onko tuumissa 1,34"
    Vai onnistuuko tämä muutenkaan?
     
  19. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    sama homma vireillä,mutta miten tuo keskitappi on lukittu ?
     
  20. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    käykö muuten lukottoman stw perän vetoakseli,kartio lukkoiseen stw perään boorien lukumäärän ja laakerikaulojen paksuuden puolesta heittämällä ? eli onko sama akseli lukollisessa ja lukottomassa.vuosimallit on samat. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!