buick 430 nostajat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hanekki, 22.5.2009.

  1. hanekki

    hanekki 3rd gear

    eli tiedoksi vaan muillekin jos tarvii vaihdella nostajia buickin 430 koneeseen.muumuassa us-partsilta sanottiin että chevyn (350) hydrauliset nostajat ei käy vaikka siinä uskossa itse olin että käy.no nyt asia selvitetty.koneeseen laitettu chevyn nostajat ja oli passelit.sen takia vaan että "buick" nostajat puolet kalliimmat kuin chevyn.näin sitä koitetaan kusta ihmisiä silmään ja viedä rahat.samat nostajat oli käypäset muunmuassa käkkylän joihinkin koneisiin.summitin sivulta tämäkin selvisi kun haki koneen koon/merkin mukaan nostajat ja sieltä sitten yhteen sopivuudet.
     
  2. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    No mutta... eikös 430 ja 455 käytä samoja nostajia?
    Jos, niin siinä tapauksessa SBC nostajat pitäisi käydä myös 401/425 Nailheadiin,koska tiedän että 455 nostajia on käytetty naulapäässä ilman komplikaatioita.
     
  3. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Hmm Rockauto.comin kataloogi ainakin tarjoo uudempiin koneisiin 969 ja 896 nostajaa ja naulapäähän pelkästään 896:sta. Jotain eroa kai tuossa 969:ssä sitten on ku ei käy nailheadiin..?
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Äkkinäisellä selailulla sain sellaisen mielikuvan, että 67-69 430:seen on omat. Liekö sitten sillä akselin kautta hoidetulla keinuvipusysteemin voitelulla merkitystä. Uudemmissahan voitelu tulee tönäreiden kautta.

    Nostajien kovuus on tietysti yksi hintaan vaikuttava tekijä, noitahan on saatavissa myös kovametallisilla liukupinnoilla. Ainakin yhteen turbo Buickkiin sellaiset näköjään tuli, en tiedä olivatko samat kuin Chevyn uudempiin koneisiin on saatavilla GM orkkisosina (kiitos tiedosta roku65).
     
  5. human62

    human62 1st gear

    kaikki nostimet sopii yleensä jos säätövara riittää, tai käyttää tarvittaessa lyhyempiä tai pidempiä työntötankoja.
    Itse käyttäisin alkuperäisiä, hinta selittyy usein esim. paulip selittämällä erolla tai vastaavuudella.
    Vakiokoneessa saattaa halvemmatkin olla ihan hyvät...
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Buickeissa on käytetty <-`69 3/8"tönäreitä, Chevyn tönärin pää on 5/16". Montako €uroa säästy? :poff:
     

Kerro tästä muillekin!