Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. hepex3

    hepex3 1st gear

    minkälaisia moottori öljyjä ootte käyttäny näissä koneissa, käykö sinne ihan normi synteettinen öljy, vai pitäkö se olla joku erikois ölppä?
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hyvää iltaa toverit.
    En ole tänne kirjoittanut pitkään aikaan. Sen te olette ilolla huomanneet. Luen tietty päivittäin teidän juttuja. Nyt pakko kirjoittaa pitkästä aikaa. En rupee avautuu mitä tapahtunut ja mitä autoja ollut ja on nyt.
    ok kun kerran pyydätte niin kerron että ei ole Dodge Hemejä enää vaan Jaguar XJS missä ei ole V12 vaan letukan akkalohko. Siihen saatta tulla Hemi, mutta palataan siihen sitten kun se on nokalla ja ekaks mä tuun siitä kertoo teille tänne tähän topiciin, jos sallitte? Sallitte tai ette, tuun kuitenkin. Sairaudet on selätetty ja elämä jatkuu sittenkin. Kapinointi on ollutta ja mennyttä ja nyky habatukseen kuuluu herrasmiehen urheiluauto. Raggariajat ovat mennyttä. En ole enää miljonääri. Jaggesta on terveet selvät (?) visiot mitä siitä tulee.
    Aiheeseen. Jaggen osien hintoihin olin varautunut että ne maksaa vitusti. Kulutusosat halvempia kuin mun nissaniin. Tästä puhuin erään tähän topiciin kirjoittavan kanssa ja yllätys oli mulle se miten halpoja Jaggen osat on, mutta miten kalliita teidän Ramien osat on? Huh huh..
    Mä luulin että vanha Buick tai Race Hemi tulee kalliiks, mutta ne ei vielä miid verrattuna siihen mitä esmes Cummelin syöttöpumppu maksaa. Ristus mitä hintoja..Elämä on niin kuin mun ex mekatsun tapana sanoa. Vatkakaa te harrastusta ja moikataan kun nähdään. Saa tulla repii hihasta vaikka en enää Dodgella ajakaan. Edelleen 198cm pitkä, painoa lähti 40kg, mutta edelleen se sama vanha kusipää vaikka repeli en enää olekaan. Jaggen kilpi JES-58, moikataan ja antakaa naftan käryy pystyputkista. RÄYH!
     
  3. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Kummituksen hyväksymiä ölppiä monet käyttää, mä myös.

    Näitä on tullu käytettyy henkilökohtasesti:

    Mobil Delvac MX 15W-40
    Neste TurboLXE 15W-40

    Kummatkin Cummins-luokiteltuja.

    Shellin ölppiä käyttää myös moni.
     
  4. Shell Rimula Ultra 5W-30 mulla. Sillä ainaki öljyn paineet nousee heti kun starttaa.
     
  5. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    noissa edellissivun laitteissa joustoja kyllä siihenmalliin ettei ristiriipunnan pelkoa ole ihan pienissä mökkylöissä ja notkoissa...
     
  6. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    paljonkos on torremoliinoksen rotkella hintaa jos meinaat eroon hankkiutua, kuhan kyselen mutta kai sitä kalustoa päivittää vois jos hinta kohdallaan....
     
  7. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Re: Renkaat

    Kaposet 35":t pitäs mennä etupään levelling kitillä
    ja 12,5" leveet pitäs mennä ainakin 33":na
    13,5"leveet ja33" korkeet ahistaa leveling kitin kans, mut muokattiin vähä peltiä niin nyt menee.
    riippuu toki vanteista.
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    öö..se hana on kyllä aika paljon alempana ku vesipumppu :eek: ,tulee kyllä lähestulkoon tyhyjäks asti.tai ainakin mulla oli 20L astia melkein täynnä,kun nesteet vaihdoin ja sieltä hanasta lorottelin.paisarin korkki ja syylarin korkki oli auki..ja jäähynestetilavuus on 24L.

    edit.tai no niin jäähän se sinne lohkoon varmaan neste siihen pumpun alareunan korkeuteen.tyhmäminä.

    eikö kukaan lue enää topicin ekaa sivua,sielä kuitenki on jonkinlainen faq.
    paljonko nää kuluttaa.. :odroll:

    vitun pakkanen.saatana.vituttaa taas kaikki.
    kiitos ja anteeks.
    http://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU
     
  9. torre

    torre 1st gear

    40te maksoin vuosi sitte, että en tiiä mitä siitä saa :) 33tonnia luvattu jo vaihdossa uuteen mutten mä sillä vaihtanu, jossai 35t korvilla ku liikutaan ni oon tyytyväinen
     
  10. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    No mikäs naula se nyt on puhkonu Freeriden renkaita? Sullahan on webasto. No niin on tosin kohta muuten mullaki :lol:

    Timppa, Matias, Petri, Rami ja Sepi, tulkaa joku viikonloppu tänne mun luokse, pistän saunan lämpenemään. Ainoostaa Dodge Ramilla saa tulla, millekkään muulle vehkeelle ei myönnetä parkkeerauslupaa, ainoona poikkeuksena Timpan Subbe. Puhutaan paskaa ja viritetään lisää.
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

    vituttaa muuten vaan..duuni perseestä ja muuta paskaa :mad: ja aina oon pakkasta vihannu.

    kiitos kutsusta,koitetaan päästä lähteen joku viikonloppu ennenku toi yks jantteri vaihtaa "hieman"maisemaa.
     
  12. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Eli se on varmistunu et se lähtee siis? Koska?
     
  13. freeride

    freeride Gearhead

    näin mä ymmärsin.mut eihän siitä koskaan tiä.tarkkaa hetkeä en tiedä.vanha garage on helmikuun loppuun.
     
  14. Rämpylämpi

    Rämpylämpi 1st gear

  15. Topi71

    Topi71 1st gear

  16. Erska

    Erska Gearhead

    Siis mitäs nyt täällä rutistaan, upeaa kun kerrankin on talvi prkle!

    Vedet on jäässä ,metsässä on upeat ojat jäässä, järvet jäässä ja siellä jäärata. Kurkot pysyy viileenä lumihangessa ja Volvon nokkapellillä jne...

    Tässä poijat teille esimerkki mitä mä teen talvella.



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja tässä vielä kuva yhdestä monista kymmenen kilometrin ojalabyrinteistä jotka on todella kokemus ajaa talvella keskellä metsää!
    [​IMG]

    Kuvassa näkyvä heppu on Australiasta vierailemassa eikä koskaan ole nähnyt talvea tai pakkasta, kyllä joutu eräkokemukselle kun tänne eksyi. :D

    Mm opetin kaverin laskemaan suksilla mäkeä, grillaamaan jäätyneen monen neliökilometrin suojärven keskellä kiven päällä josta kuvakin. Suo on todellisen eräreissun takana, keskellä ei mitään! 8)

    Kuten myös auton puikotus jäällä onnistui, vaikkakin kuulemma ratti väärällä puolella.

    Ja sitäpaitsi kerrankin on sille oi niin vahvalla Cumminssille ja nelivedolle oikeasti jotain käyttöäkin!

    Että älkää valittako kun meillä kerrankin on se oikea talvi! 8)

    Sama se jos vähän johto asentaessa katkeilee, käsiä paleltaa, naama jäätyy, vaatteet jäätyy yhdeksi kappaleeksi, autot vittuilee. Ei haittaa, siinä on sentään jotain kokemusta. Mustan mutatalven haluajat voivat mennä vaikka britteihin :)
     
  17. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    JUU

    NIIN no joku viikonloppu vois kyllä puhua "sitä" ja ottaa "keikkajuomaa" ennen kun alkaa toi rakennus puuhat.........
     
  18. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Täällä jo harjotellaan 8) pistin saunan äskön lämpiään 8) ja ei se mailma tähän kaadu jos hetkeks kuvioista poistuu :odroll:
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Erska! Tää on hyvä meininki! Kerranki näkevät mikä pohjola on :)

    Olipas sitte erikoinen päivä tänään. Ne kaks takaisinkutsua kävin paikallises Marmoritiskin korjaamos hoitamas pois. Ensi ei äijä meinannu uskoa ku soitin niistä recalleista, sano soittavansa ku tietää onko tosi; ei soittanu :rotfl: Ny sitte homma hoitu paris tunnis, mutta jostain syystä polkimeen jäi semmonen kick-down piirre, pitää polkasta kunnolla ennenkö poljin liikkuu ja sitte jo onki kierokset 2-tonnis ja perä sivus :) Jee, no täytyy kattoo, jos ei itte saa nii vien takaasi, kiusallaki.

    Sitte toinen juttu: eivät tienny tosta termarin numerosta mitään, niillä oli oma numero: 5014568AA (+tiiviste) Erikoista, Rockauto myi myös korkeempaa termaria.. TSB:n ja tämän mukaan alkup.=4796869=>5014568AA jonka nron Käyttöauto anto. Äh, täytynee soittaa Machinerylle..

    PS: kannattaa muute kysellä paikalliselta diileriltä tietokortti elikkäs Vehicle Report, josta selviää aika paljo tietoa omasta autosta, kuten akselit, normaalivarustus ja lisävarustus, värit, akselivälitykset ja laatikkojen tyypit. Mää ainaski sain semmosen, tosin remonttilistaa se ei saa kuulemma antaa, muuten tuloo noottia :)

    Nii juu ja sit vielä piti mainita tuosta 2T- öljystä, sitä kannattaa laittaa verraten vähän näin kovilla pakkasilla, se vissii jähmettyy aikalailla.. hmm
     
  20. sepi 74

    sepi 74 1st gear

Kerro tästä muillekin!