Nokka-akselin valinta raskaaseen autoon , mopar

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GARAGE_INC, 28.5.2007.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Eli nokan vaihto voi tulla ajankohtaiseksi, ruutia saisi tulla tietenkin lisää.
    Auto on aika raskas full-size farkku joten joku kohtuu vääntönokka olisi varmaan omiaan, millaisia on laitettu, kokemuksia yms...?
    Tarkoitus on että auto toimii normaalikäytössä .
    Kone on mopar 360. 8,4 puristuksilla.
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Meillä oli joskus tollasessa valusarjallisessa 360:ssä Edelbrock performer imusatsi ja 3310 holley kaasari, sekä nokkana mopar performancen 260/268. Paketti toimi mainiosti, vakio turbiinilla ja 3.23 välityksellä '67 Fury III pyyhälsi varttimailin ajassa 15.1 sekkaa karvan vajaa 150 loppunopeudella. Alakerta oli vakio romikselta ostettu.
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo

    Vakio konehan mulla on nyt tosiaan muuten, ja imusarja on edelin performer ja kaasari 600 edeli myös. Vakiota laatikko (904) ja perä..9 1/4

    Jotain tuollaista nokkaa just tarkoitin, eli sais raskan auton lähtemään terävämmin.
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Laiton omaan Moppeeni, muistaakseni 260 asteisen, matalalta vääntävän Mopar Performancen nokan, mikä on asteissä vähän lievempi, kuin alkuperäinen. Kaasari ym alkuperäisiä.

    Olen tyytyväinen valintaan ja vaikkei se mikään kiihdytysauto olekaan, niin parannus näkyy myös kiihdytysradalla.

    Auton omapaino 2350 kg ja kone on 440:n.
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Joku tuollainen kuten Vipottaja mainitsi olis varmaan aika hyvä valinta!

    Itellä ollut painavassa ajokissa compin 268 high energy ja hyvin tyytyväinen olin siihen nokkaan!

    Tuossahan vois tietysti "pelata" hiukan myös ns.vuotavilla nostajilla...
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jep, meillä oli just toi.
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    ok.. Harkita vois ruveta tuollaista, tuohan on edullisen oloinen ja sisältää nostajatkin.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, on niitä varmaan muistakin hyviä vaihtoehtoja, mutta tota kokoluokkaa olis varmaan hyvä. Muistaakseni ajettiin vielä ihan vakiojousilla ton kanssa, jotku milliset shimmit vaan välissä. Jotkut "modernit" nopeeramppiset taas vaatii ehdottomasti suositellut jouset, jotta paketti toimis. Noi MP:n nokatkin on suht nopee ramppisia, sellasta hyvää "ford" tasoa, eli nopeempaa kun "letukka nokat", vaikken mä sitä niin olennaisena pidäkään. Kyllähän noi letukatkin usein jollain lailla toimii, vaikka pienihalkaisijaisilla nostajilla ovatkin. Mut kuten sanottu, toi ko nokka oli tosi nöyrästi toimiva tollasessa liki vakiossa motissa, se toimii varmasti.
     
  10. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    Mulla on uudet vakiomalliset jouset tuolla koneessa, taitavat riittää ihan sellaisenaan tuola nokalla? vai olisiko parempi laittaa tuollaiset shimmit. Nöyrää ja varmaa konetta havittelen just.
     
  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mul oli farmari furyssä (360) summitin nokka 262/272, jolla se meni vakio puristuksilla 15.4. Sit siinä oli compin 268H sekä vähän korkeemmat puristukset ja edelleen lukottomalla perällä meni 14.9. Tekniikka oli 600 holley, edelbrock performer, peltisarjat ja vähän kairatut kannet. Mun mielestäni imusarjalla on vielä suurempi vaikutus, eli imusarjan pitäis olla semmoinen joka alkaa tyhjäkäyntikierroksilta (jos on vakio turbiini ja perävälitys).
     
  12. Jamero

    Jamero 1st gear

  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Totta virkat.
     

Kerro tästä muillekin!