Powergliden pannan säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Fodor, 28.3.2007.

  1. Fodor

    Fodor 1st gear

    Vakio pg ja vanha panta, pannan perussäätö ohjeet hukassa.
    Oliko millainen momentti ja paljonko siitä auki?
     
  2. kelloooppeli

    kelloooppeli 1st gear

    Säätöruuvi ruuvataan pohjaan sopivalla sormenpää momentilla ja sen jälkeen ruuvataan kolme ja puoli kierrosta aukipäin ja lukitaan.
    Tämä säätö on ainakin itsellä toiminu hienosti.
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Oikeasti 8 nm momenttia ja sitten käytetyssä pannassa 3.5 kierrosta auki 8)
     
  4. kelloooppeli

    kelloooppeli 1st gear

    ds 325 on aivan oikeassa momentin suhteen,mutta momenttiavain jolla päästään 8nm momenttiin löytyy vain harvojen työkalu valikoimasta.
    Siksi annoin yleispätevän säätöohjeen.Sormimomentti on ,että vääntää avainta esim.kolmella sormella (peukalo,etusormi ja keskisormi),niin ei mene liian tiukalle.
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Toi on varmaan hyvä yleissääntö, mutta esimerkiksi tommonen Kamasan pikku-momentti-avain eli 1/4" vääntiölle tarkoitettu ei paljoa maksa. Mäkin ostin ton paikallisesta Harakiristä muutamalla kympillä, tarkkaan en muista, mutta ei se paljoa maksanut. Ja kun on noissa pikku jutuissa tarkkana nukkuu yönsä paremmin tai jotain.... :poff:
    Oikea välyshän muistaakseni on 72 jalkanaulaa, ja tommosen momenttiavaimen löytäminen onkin sitten jo ihan toinen juttu :eek:
     
  6. Fodor

    Fodor 1st gear

    Kiitoksia paljon neuvoista, panta on säädetty ja laatikko paikoillaan, käytin portaatonta ranne-momentointia, hyvä ku mikä!
     
  7. härpätin

    härpätin 1st gear

    Joku on joskus sanonut jotta turha tarkkuus on teknistä sivistymättömyyttä :D
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Työnnäppä vaikkapa 900 heppaa ja 1100 Newtonia vääntöä tollasen sormituntuma-kiristyspannan läpi, niin tiedä mikä on oikeeesti tyhmää :poff:

    Vihjeeksi seuraavaa: Tiedossa ruuvaamista ja laatikkojumppaa :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!