T-bird -62 muutos rummuista levyihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja rilaakso, 19.5.2007.

  1. rilaakso

    rilaakso 1st gear

    Olis kiinnostusta muuttaa 62 T-Bird rummulliset jarrut levyihin.

    Mahtaako löytyä jotain muutosasennussarjaa ja mistä?

    Sopiiko jonkun uudemman voortin systeemit suoraan rumpujen tilalle?

    Vinkeistä oltaisiin kiitollisia.
     
  2. ari2004

    ari2004 Gearhead

  3. rilaakso

    rilaakso 1st gear

    t-bird jarrut

    siinä on kaikki, mitä tarvitsee.

    pitääpä kokeilla mailata sinne.

    kiitoksia vaivannäöstäsi
     
  4. bbford

    bbford Gearhead

    Ei kovin paha hinta,eri asia paljonko tulee rahtia yms. Mulla paloi about 800e kun laitoin mun Galaxieen ´77 Mark V:n spindlet ja kaikki jarruhilut yms tuli uutta pääsylinteriä myöten.
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Hmmm.... jarrulevyt $70, rempatut satulat paloineen $60, laakerit $30, jarruletkut $30, tiivisteet ja laakerikupit $20, jarrupaineen säädin $40. Yhteensä $250. Kiinnikkeille "jäisi" $345.....No onhan siinä reserch and development kuluja.
    http://www.rockauto.com/


    Mopareihin (ainakin '62 up) vastaavaa sarjaa ilman jarrupainesäädintä mutta uusilla levyjarruakseleilla ja moparin satuloilla saa alle 400 dollarin..... Ja yläkerran ja proportionaaliventtiilin kanssa alle $500.
     
  6. ari2004

    ari2004 Gearhead

    No joo, se on hyvä että tehdään hintavertailua, toi vaan oli eka joka vastasi kyselyä. Saahan noi vieläkin halvemmalla kasaamalla käytetyistä osista. Varmaan kohtuu helposti suomestakin löytyy käytettyjä levyjarrusettejä joista tekijämies laittaa jarrut itselleen.

    Mitä tulee noihin MoParin jarruihin niin mun paskaläjä ei osu tuohon halpaan vm-haarukkaan, vaan 57-61 joiden jarruhiluja en ole löytänyt tätä edullisemmin: http://www.aajbrakes.bravepages.com/rproductinfo.html (helvetisti pop-uppeja noilla sivuilla) Mikäli jostain löytyy 57-61 (14'' vanteilla) isokoriseen sopiva uusi levyjarrusetti tuota linkkiä edullisemmin, niin olisin kiitollinen tiedosta. Niin ja tarkkaan ottaen toi MoParin isokitti olikin $799,99 eikä $850. Stainless steel brakes:illa maksaa jo toista tonnia vastaava kitti.
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kaverilla on '61 Chryslerissä uudemmasta moparista sovitetut levyjarrut edessä. Tietääkseni ovat ihan "pulttaa kiinni" systeemit ilman mitään sovitekiinnikkeitä yms. Täällä kasattu täältä löytyneistä osista.

    Tuossa on pari linkkiä amerikkalaisten toimista, toisessa hiukan kyseenalaista menettelyä.
    http://crossrams.com/brakeconversion/disc.html
    http://www.chrysler300club.com/jhstuff/ ... /disc.html
     
  8. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Tää menee ihan offtopiciks, mutta jatketaan.

    Melko varmasti tossa sun kaverin vaunussa on 15'' pyörät(?) jolloin uudempien isokoristen levyjarrut mahtuu vanteen sisään. Olen pyöritellyt tätä asiaa noilla sivuilla muutokset tehneen John Hertogin kanssa ja hänkin on hankkinut omaan 300F:äänsä AAJ:n levyt, koska haluaa säilyttää 14'' pyörät. Sitten tulee vielä sellainenkin asia että pitkä- ja lyhytakselivälisissä autoissa on erilaiset etupyöräntuennan- ja ohjauksen osat. Eli 300, Nyer ja Saratoga ovat samanlaisia, ja Windsor sekä Newport taas erilaisia kuin muut. Voipa olla että noihin lyhytkoppaisiin sopii jotkin uudemman moparin levyt suoraan, mutta pitkiin ei ilman vannekoon muutosta isommaksi..? Tämä siis koskee vm. 57-61.
     
  9. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mulla on 59:ssä 78 New Yorkerin spindelit ja jarrut. Vanteet joutui kasvattamaan tuuman isommiksi. Raidetangon päistä otin kierteestä hiukan pois. Muuten hyvä, MUTTA kääntövarret on eri mittaiset kuin vakiossa (lyhemmät)->ohjaus on nopeampi ->v-mäinen muutenkin tunnottoman ohjauksen kanssa ja rättirenkailla vielä pahempi. Myös korkeus kasvaa, NY:n olka-akseleissa on akselit eri kohdissa-> autoa ei saa (riittävän) matalaksi.

    J
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jep, 15" pyörät, NY ja omistajan hataran muistin mukaan "jarrut olisi Dartista".
     
  11. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    eli siis toisin sanoen onko tuossa '73 dartissa lähes tulkoonkaan sopivat jarruhilppeet tuohon '62 New Yorkkeriin?

    Olis meinaan pihas '73 elintenluovuttaja jossa jarruhilppeet viel tallessa.
     

Kerro tästä muillekin!