TH 350 katki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hosu, 18.4.2008.

  1. hosu

    hosu 1st gear

    Mikä mahtaa aiheuttaa laatikon kuoren katkeamisen?
    Jo toinen laatikko samasta kohtaa,noin puolivälistä laatikkoa.
    Onko krdaanikulma laatikon päässä mikä,ja mitä välystä käytätte kardaanissa.
    Auto on pihavireä chevy 2 nelilinkeillä.
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    En tiedä mitään kulmista tai välyksistä.... Kai ne on jotain alkuperäisen- korotetun tai alkuperäisen- kuluneet jouset välillä kaikissa...
    Voisiko päästä jompikumpi kone tai laatikko notkumaan?
    Eli kun on kumpikin kiinni, mutta välistä yhdistelmää nousee tai laskeen niin voi vääntää laatikon kuoren poikki...
    Oliko koneen ja laatikon kiinnitys toisiinsa kunnolla pultattu?
     
  3. tha022

    tha022 Gearhead

    Onko ohjaus tapit paikalla?
    En ole ikinä mitannu paljoko sitä välystä on mut silleen sopivasti.
     
  4. sibe70

    sibe70 Gearhead

    no mulla on käynyt viime kesänä samalla lailla, mutta on poikki siitä turbiinikopan kohdalta.
    Ja laatikko on kiinni koneessa kaikilla ja ohjurit paikoillaan sekä koneen että laatikon kannakkeet on uusia.
    kardaanin välyksestä en kans tiedä,en ole mitannnu.
    No nyt on uusi laatikko tulossa.
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    syy voi olla liian pitkä kardaani, kiihdyttäessä painaa laatikon häntään ja katkaisee lootan. laatikon jokessa pitää olla riittävästi liikkuma tilaa.
     
  6. hosu

    hosu 1st gear

    Kyllä kone ja laatikko kunnolla kiinni,myös kaikki kiinnikkeet polyuretaania.
    Näyttäis siltä,että laatikon häntä liian alhaalla.
    Ostin auton rullaavana ja auton pohja on tehty uudestaan,voi olla että laatikon ja palkin välissä pitää olla muutakin kuin kiinnike.
    Huomenna tulee raati tutkimaan.
     
  7. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Onko alipaine letku ollunna kiinni askin kyljessä?
    Jos ei oo kiinni, niin aski ampuu pykälät täysiä kiinni.
    Pistää pakille niin *POKS*, aski poikki.
     
  8. dart65

    dart65 1st gear

    Poiki, Särki, Rikki

    Minulla oli pontikassa samoja oireita 350:sen kanssa, syy oli yksinkertainen.

    Perä väärässä kulmassa, josta kuollut kulma kardaanille, joka johti kardaanin rasittumiseen ja veti sudia takapäässä olevasta kumieristys liitoksesta, ja kardaanin ristikot menivät väärään asentoon, ja täristivät hieman.

    Ja vot yksi kerta pakilla revittäessä hiekalla. posahti aski 30 astetta vinoon, poikki turbiini kopasta öljypumpun kohdilta.

    Ja huomasin toisessa 350:ssäni saman oireen hius halkeama melkein ympäri samasta kohtaa, kardaani hieman väärä tai epätasapainossa. Kuoret molenmmista uusiksi ja kardaanit+kulmat kohdilleen. Nyt on kestänyt molemmat Sika Poljentaa.

    Mutta toi sun uretaanit joka nurkassa, ei ole kaikkien ohjeiden mukaan hyvä, eli kone vaikka umpikiinteä, mutta lootalla pitää olla kuminen (joustava) kiinnitys. Kori kuiteskin elää jonkin verran.
     
  9. Ct

    Ct 1st gear

    Kestäähän 350 manuaalikoneistollakin joka ampuu pykälät täysiä kiinni.. toki kaasupolkimen asennolla voi säädellä tuota tällin lujuutta. :argue:
     
  10. OskuJ

    OskuJ 1st gear

    Bingo. Täällä kans sama homma, melkein ympäriinsä oli halki, hitsattavana käytin, saa nyt nähdä että mitenkä kestää tulevaisuudessa. pitää vielä tarkistaa tuo perän asento, ku kumityynyt olivat ehjät.
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Juu... Laatikon ja palkin välissä on kumityyny.
     
  12. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Niinpä. Näin mulle vaan tuolla lootapajalla kerrottiin.
    Ohittaako se manuaalikoneisto sen alipainemodulaattorin? Ei kai?
     
  13. Ct

    Ct 1st gear

    Eikös se "ohita" eli käsittääkseni ei oo käytössä manuaalikoneistolla. Viisaammat korjatkoon jos oon väärässä.
     
  14. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    koneessahan on kiinnikkeiden alla kumityynyt? mitkä joustaa kun antaa satsia. sit jos laatikko on kiinni ilman kumityynyä ni kai se jostain antaa periks.

    vaik enhän mä, mitään tiiä :wink:
     
  15. hosu

    hosu 1st gear

    Vika ilmeisesti löytyi,täytyy lisätä 20mm latta laatikon uretaani kiinnikkeen alle että laatikon häntä nousee oli väärä kulma kardaanissa.
    Lisäksi kardaania lyhennetään 1cm.
     
  16. dart65

    dart65 1st gear

    Aski

    Kannattaa silti kysyä joltain kokeneelta laatikkopajalta vielä, kun minun muistaakseni ammattilaiset olis sanoneet että se pitäs olla kuminen.

    Kyllä se uretaanikin joustaa, mut onko tarpeeksi joustavaa.

    Mut varmaan se syy oli kyllä siinä kulmassa.

    T aki
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    arvasin :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!