Ajovalot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja raimoj2, 1.5.2008.

  1. raimoj2

    raimoj2 1st gear

    Onko kellään hyviä neuvoja: Miten muoviset ajovalot saa kirkastettua?
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Hi!

    Ovat jotkut varovasti hioneet tahnalla pois sen sumentuneen pinnan ja kiillottaneet sitten.
     
  3. raimoj2

    raimoj2 1st gear

    ok, tks. kokeilen
     
  4. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Kysäseppä asuntovaunuliikkeestä millä ne hieroo asuntovaunujen ikkunat.On usein tosi siistejä ikkunoita vanhoissakin vaunuissa.
     
  5. Duron

    Duron 1st gear

    voiskohan noita hioa ja sitten lakka päälle? villi ajatus mutta itelläkin pitääs vähän valoja kirkastella
     
  6. highway

    highway 1st gear

  7. jukka jokela

    jukka jokela 3rd gear

    Onhan nuita muovisia tullu lakattuakin...eli karhunkielellä karhennettu tai jos isompia koloja niin vesihiottu ja sitten 2k lakkaa ruiskulla pintaan.
    Itseltä vasta lakattiin caminon takavalot ja edestä kulmavalot sekä parkki/vilkku.Hyvät tuli 8)
    ajovaloja ei lakattu kun ovat lasia ja uusia sais kohtuu hintaan...
     
  8. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Mä käytin Headlight restoration creamia, ensin 1000-vesihionta ja sit 5-kertaa tommosella tahnalla.
    (käsi-vesi-hionta ja sit hiomakoneella pienin nopeusx5 ~ yht 40min.)

    kuvat ennen ja jälkeen nähtävissa 8) :D :eek:

    http://kuvablogi.com/blog/7736/9/

    http://www.presco.fi/myyntipisteet.php

    (ei lakkaa, mömmö vissiin sisältää UV-suojaa)

    Edit: makso 21€ purkki (Fareclan G10:llä koitin kans, mut ei tullu niin hyväx, mulla oli vissiinkin lakattu edell.omist. toimesta ja ennen G10 käsittelyä oli aika pahasti tummunut/ruskea umpio=vesihionta auttoi tohon.)
     
  9. -TH-

    -TH- Gearhead

    kokeile hammastahnalla kiillottaa.
     
  10. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Denivit on hyvä tahna hopealle ja vanhoille kahvipannuille(kupari)
    Hyvin toimii :D
     
  11. wiljo

    wiljo 1st gear

    Eikai noita lakkaamaan kannata alkaa. Se kun sitten joskus alkaa lohkeilemaan ni jopa on työläs jyystää puhtaaksi. Fareclan hiomatahnalla ja halpis kiillotukoneella mä oon kirkastanu monet muovit,valoista asuntovaunun ikkunoihin. Pienemmät osat menee nätisti käsipelillä,isompiin kannattaa jo olla kone.
     
  12. mahtisonni

    mahtisonni 1st gear

    siis fareclan perus g3, g6 tms vai onko sillä jotain muoville pelkästään tarkotettuja mömmöjä? :eek:
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tämä halpishallien Akro-Taikasieni on aika tehokas vehe... Ja yllättävän monipuolinen siistimis vehe myös autokäytössä.

    Mustangin takavaloista tuli lähes uudenveroiset :D
     
  14. TS

    TS 1st gear

    Ei ole ihan mahdottoman kallista siihen tarkoitettukkaan aine.
    http://www.novus.fi/plasttic_polish.php eisim. tuolta.
    Mitenköhän toimisi ne cd/dvd levyjen ehostus tahnat :-? millä korjataan niihin tulleet naarmut. Ei varmaan toimi,muutenhan niitä jo käytettäisiin :lol:
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    DVD-levyn ehostustahnalle olisi käyttöä, jos vaan joku kertoisi toimivan tuotteen. :)
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Yksi tapa ja hyväksi havaittu,jolla voi kunnostaa naarmuiset ja UV-valon kellastat muoviset etu/takalyhdyt lähes uuden veroisiksi on seuraava:

    Jos laseissa on pahoja naarmuja,niin ensiksi hiotaan 1000 - 2000 vesihiomapaperilla veden kanssa sileäksi...varo DOT/E-merkintöjä laseissa ettei nekin mene sileäksi !

    Sen jälkeen otetaan Starbrite Scratch Remover ainetta trasseliin ja hangataan pintaa kunnes se on kirkas...homma saattaa olla aikaa vievää puuhaa käsin,mutta kannattaa hinkata vain käsin ellei halua poistaa myös umpioiden DOT/E-merkintöjä.
    Nämä vaiheet on syytä tehdä erittäin huolella reunoja myöten.

    Sratch Remover

    Lopuksi kun pinta on halutunlainen,niin se suojataan Starbrite Plastic Polish Restorer aineella ja umpiot ovat aivan kun uudet.

    Polish Restorer

    Aineita saa ainakin Motonet ja venetarvikeliikkeistä.

    Olen itse kunnostanut ajovaloumpiot,parkkilyhdyt ja piloille naarmutetut takavalot omasta pikkari-projektista...tulokseen olen tyytyväinen 8)
     

Kerro tästä muillekin!