th200r4 caminoon... teknikal supporttia kaivataan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja supercharger, 16.5.2008.

  1. supercharger

    supercharger 1st gear

    Tollanen loota tuli hajonneen 350 tilalle laitettua sen enempää ajattelematta... Ja ongelmiahan tuli.
    Loota + lukkoturbiini on toimivana capricesta otettu ja ihan vakiokamaa.
    Camino 350 ´79, vakiopata ja ilman mitään ecm boxeja.

    1. Koneen tyhjäkäynti tippuu reilusti (sammuu) paikallaan ollessa pykälä päällä (r,D,d,1,2). Ja miksköhän? Parkki ja neutraalivaihteen ollessa päällä käy niin kuin pitääkin.

    2. Kickdown vaijeri on toistaiseksi irti ku pitää modata hollikkaa et saa sen kiinni. Vaikutus tyhjäkäyntiin / turbiinin toimintaan?

    3. Caminon rattivaihteessa ei oo pykälää isolle D:lle joten lattiashifterin hankinta lienee edessä? Tarjota saa :lol:

    4. Ei kellään satu olee kuvaa laatikon sähkökytkennöistä? Mikä piuha minnekkin tulee? Tarviinko jotain lisähärveleitä (modulaattoreita yms.)?

    5. Mitä lukkoturbiini vaatii toimiakseen?

    6. jotenkin veikkaisin että kun kohdat 2-5 tulee kuntoon niin kohta 1 korjaantuu samalla? Kipasenko hakee lotonki samalla :rotfl:

    Muutaman kerran jo käyny mielessä toimivan TH350 hankkiminen mut en vielä viittis luovuttaa.
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Minullakin tuosta(kin) aiheesta vain hyvin vajavainen ymmärrys, mutta ainakin 350-askia on ollut myös lukkoturbiinilla... Eli ainakin sen osan saa toimivaksi ilman mitään (turhia)tietokone-lisäyksiä... :)
    Ei varmaan sovi Caminoon Capricen (tai muitten tuonkokoisten farkkujen) rattiputki?
    Minulta ainakin yksi joutaisi jossa olisi isonD:n paikka... Ai mutta sehän onkin näkyvissä kojelaudassa sen näyttö... No vaikka kojelaudankin ottaisit... :)
     
  3. smuige

    smuige Gearhead

    ne pykäläthän vissiinkin ovat laatikon päässä, eli vanha keppi toimii mutta näyttö on väärin. Mulla kun on scotsdalessa kolmivaihteisen putki ja th 200r4.
     
  4. JJ

    JJ Gearhead

    Sehän ei mun mielestä oo mikään kickdown-vaijeri noissa ylivaihdelootissa...nehän porsii nopeesti jos ajelee vaijeri irrallaan kun lootassa ei ole oikeita paineita...

    Tuolta lisää tietoa,
    http://www.bowtieoverdrives.com/index.shtml
     
  5. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Tuollakin jotain.
    http://2004r.com/faq/faq.shtml
    Ei sun rattivaihteesta tarvi luopua, hieman voi joutua hakemaan parasta kohtaa uudelle kaaviolle, ettei lipsu valitsin kuopissa väärään kohtaan.
    Meillä on yhdessä vanissa uudempi rattiputki ja 350-loota. Oikeat vaihteet löytyy sieltä jostain välistä :D
     
  6. kole

    kole 3rd gear

    Tosta vaihteen valitsimsestä sen verran että laitoin kerran -80 cutlassiin 200 4r laatikon ja säädin vaan näytölle menevän vaijerin siten että kun näytöllä ykkönen, laatikos oli kuitenkin kakkostila ja siitä eteenpäin. Eli näytöllä sitten D niin laatikon tila oli OD. En vaan saanut sitten sitä "pakkoykköstä! päälle ollenkaan, mutta en kyllä tarvinnutkaan.

    Suurin työ oli tehdä kakssataselle kunnollinen laatikon palkki apurunkoinenn ym.

    Ja laita nyt se kikkarin vaijeri edes näppituntumalla lähelle että saat laatokon paineet kohdalleen. Toimii paremmin ja kestääkin vielä jonkun aikaa.

    Ja uskon että caminon ajot sen verran pieniä että sitä lukkoturbiinin hommaat kerkeet asennella myöhemminkin kun vaan saat kaiken muun toimimaan.

    JA tuohon pykälillä sammumiseen, olisko sulla jäänyt avoimeksi jotain vanhan laatikon mahdollisia alipaineletkuja ym. Tämä oli tietämättömän aivan vi..n huono arvaus.
     
  7. supercharger

    supercharger 1st gear

    joo sori... kikkarilla tarkotin tietty tv cablea... ens viikon aikana pääsen proggiksen kimppuun mut kiitti linkeistä... täytyy kokeilla parit kytkennät :lol: Laatikon myyjä puhuki jotain et kantsii laittaa jarrupolkimen kytkimeltä piuha lootaan. En oo viel metriikää ajellu joten tv cablen kytkemättä jättäminen on tuskin vielä mitään tuhoja aiheuttanu. Mulla oli myös palkin kaa ongelmia. Vanhaa ei oikein mitenkään saanu modattuu et olis käyny joten tein uuden. Jostain luin et n.120usd maksais tolle laatikolle sopiva. Rahdit päälle ni ei mikään paha investointi. Suurin ongelma oli (on edelleen) kuitenkin pykälien toimivuus. Asennusvaiheessa huomasin et linkitys ei käy joten jouduin sitäkin muokkaamaan. Tohonkin olis tarkotus viritellä vaijeritoimista pykälänvaihtoa. Ehkä ne pykälätki löytyis helpommin sitä kautta :eek: Täytyy ottaa laatikosta irti ja kokeilla onko rattiputkessa pykäliä. Imuvuotoja ei koneessa oo mut täytyy viel varmistaa onko tässä laatikossa jotain alipaineisiin liittyvää joka vaikuttaa tyhjäkäyntiin.
     
  8. supercharger

    supercharger 1st gear

    ookkei... pari ongelmaa selvitetty -alottelijan mokia suoraan sanottuna :mad:
    1. hollikasta oli jääny yx alipainenokka tulppaamatta + seokset päin mäntyä (liian laihalla).
    2. tv-cable on nyt kiinnitetty ja säädetty + laatikkoon about 3 litraa öljyä lisää (oli auton siirrossa ilman kardaania valunu pihalle). Tv-cablen kiinnittämättä jättäminen + öljyvaje ilmeni ylimääräisenä "kilinänä" laatikossa tyhjäkäynnillä.
     

Kerro tästä muillekin!