öljyn siirto pumppu 12v

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja studio57, 30.10.2008.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    mistäköhän löytyis siirtopumppu jolla vois siirtää öljyä moottorista turboille kun ne on tarkoitus laittaa auton peräosaan. moisia ainakin käyttävät noissa aftermarket sarjoissa mut mietin et mistä sellaisen löytäis täältä pohjolasta.
     
  2. PasiK

    PasiK 1st gear

    En ihan ymmärtänyt tuota ongelmaa:

    Oliko tarkoitus sijoittaa turbot etumoottorisessa autossa jonnekkin taakse.
    Öljynpaine kyllä riittää ilman painehäviöitä moottorin öljypumpulta, mutta paluu öljyn pitäisi purkautua paineettomaan tilaan. Ratkaisuna voisi olla ylimääräinen astia, josta "kuivasumppu" - tyyliselä pumpulla öljy palautettaisiin moottorin öljypohjaan.
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    kattelin vaan et jonkinlainen siirtopumppu niillä on tulopuolella. kyse siis etumoottorisesta ja turbot tulee taakke ,
    öljyn paluuhan ohjataan öljypohjaan


    tässähän näitä on esimerkkinä http://www.ststurbo.com
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Mutta ei noissa missään ainakaan tulopuolella mitään pumppua näy. Paluupuolella näyttäis olevan kaikissa.
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead



    löytyikin noita täältä http://www.rbracing-rsr.com/oilsystems.htm

    pitää vielä harkita jahka alkaa työstään oikeita pakosarjoja ja saada enemmän hyötyä vaiko koettaa tuollasta, sehän ei oo mikään mahdottoman suuri homma.
     
  6. putkikardaani

    putkikardaani 3rd gear

    kerokko kaikille mikä idea on laittaa ahdin tonne takapuskuriin.
    jos se ois toimiva idea niin varmaan kaikissa turbodiesel autoissa mitä kaupasta saa se varmaan ois siinä vetokoukun vieressä.
    vai haetko jopa 50 hp/litra hirmutehoja?

    mä mitään tiedä mutta mulla se on siinä koneen kyljessä
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    säästyy Coolerin asentamiselta :rotfl:
     
  8. Kannattaa harkita vakavasti ihan oikean turboasennuksen tekemistä jos se turbo tarttee asentaa.

    Kun on perehtynyt 5 sekuntia kauemmin turboahtamisen teknisiin lainalaisuuksiin niin tuo jenkkien "remote-turbo" viritys alkaa äkkiä tuntua ääliöiden pelleilyltä. Tyypillistä jenkkien gimmick-product meininkiä. Helpolla/halvalla/nopeasti/vaivattomasti/ei väliä toimiiko/kunhan on turbo.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    ei ku säästyy pakosarjojen tekemiseltä eikä konehuoneen tila lopu kesken. cooleri siihen tulis joka tapauksessa :) on ne saanu noista irti yli 2000hp , ottakaapa asiasta hiukan selvää niin ehkä se aihe avautuu
     
    sbc350 tykkää tästä.
  10. studio57

    studio57 Gearhead

    juu on tutkittu, enemmänkin kuin 5s ja oon kahden vaiheella ollu asiasta.
     
  11. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mä kanssa alkuun tyrmäsin ton takaturbo ajatuksen mutta nyt kun on asiaa miettinyt niin voihan sen noinkin tehdä

    Turboviive suurempi? varmasti mutta kun koneessa on tilavuutta vaikka 7 litraa niin viiveestä voi olla vaan hyötyä. Eri asia johonkin 7.5 puristeiseen 1.6litraiseen joka ei jaksa liikkua ilman ahtopainetta.

    Pakokaasu jäähtyy je menettää energiaansa matkalla? Tätä voinee kompensoida pienemmällä turbiinilla?

    jne jne

    Ps. Autoteknillisen yhdistyksen lehdessä oli juttua joku aika sitten ahtamisesta ja nämä keskipako "remmiturbot" kuitattiin kommentilla "Ei sovi autokäyttöön" :poff:
     
  12. ok, pistäkää vielä se holley sinne ahtimen imupuolelle peräkoukun viereen kruunaamaan komeuden ja toimivuuden.
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    elä hyvä mies oo vihanen :rotfl: autossa on ruisku eikä Chevellessä oo peräkoukkua :D
     
  14. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Toikin varmaan toimis jossain jossa ajetaan läpät leväällään koko ajan. :rotfl:



    Mullakin on chevyssä ruisku ja turbo ihan "oikealla" paikalla
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla taas chevellessä 509 ja procharger 8) mut tänä talvena päivitetään ne turbo pariin , eteen tai sitten taakke... katotaan ny
     
  16. älä hyvä mies pilaa nopeata autoa tarviketurboilla. Pari HX-viiskymppistä tai isompaa kansien viereen ja 2 kiloa painetta. Ei voi olla hidas.
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla on jo 2kpl Garret GT42 sitä varten... ainakin nuot turbo gurut kehuivat niiden riittävän hienosti..
     
  18. VTH

    VTH 1st gear

    Aiheeseen palaten eli löytyykö mistään tuollaista öljyn siirtopumppua?

    Jotta siis saisi ton öljyn paluun hoidettua takaisin öljypohjaan.

    Kenelläkään kokemuksia esim jonkun bensa pumpun soveltuvuudesta?

    Öljy kuitenkin aika notkeaa lämpöisenä eikä öljyn lämmön luulisi tuovan ongelmia. Ei kuitenkaan varmaan edes 70 astetta ole öljyn lämmöt.
     
  19. Pahapää

    Pahapää Gearhead

  20. Pahapää

    Pahapää Gearhead

    ja kun ottais silmän käteen niin huomais että tota linkkiä olikin jo tarjottu
    :oops:
     

Kerro tästä muillekin!