Jousen päiden kääntäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Konemies, 5.12.2008.

  1. Konemies

    Konemies Gearhead

  2. Erppa

    Erppa Gearhead

    Saanaakaan en tosta lontoon tekstistä ymmärtäny , mutta itelle kans ekana tulis mieleen et mitenhän se tulee kestämään ku on yli 70 vuotta ollu ensin jännityksessä toiste päin ja nyt kun käännetään?

    Tosin vähemmänhän se tossa rasittuu ku pakka on ns väärtepäin ja ne kaikki muut lehdet on siinä tukena...
     
  3. chevyukko

    chevyukko 1st gear

    kuvistahan sen näkee et voi... :rotfl:
     
  4. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Nimenomaan!
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Vuonna '94 kysyin samaa hommaa Vallilan Takomosta. Ensin ihmettelivät minkä ihmeen takia, sitten voivoteltiin amerikkalaisten terästen epämääräisiä koostumuksia. Eli silloin eivät halunneet tehdä muutosta, mutta nykyäänhän he tekevät täysin uusia norria.
     
  6. Erppa

    Erppa Gearhead

    No mulla sitä paitti on -32:ssa jo ennestään jousi noin päin...
     
  7. Konemies

    Konemies Gearhead

    Kiitos asiallisista vastauksista.
    Kysympäs vähän yksinkertaisemmin:
    Onko kukaan tämän palstan väestä tehnyt noin?
     
  8. jzl

    jzl 1st gear

    mä tein niin, että lähetin vallilan takomoon norran mittapiirroksen käännetyillä päillä. mulla kun tuli droppi akseli niin se norra piti olla myös vähäsen kapeampikin kuin alkupeäinen. taisi kustantaa n. 60e.
     
  9. rysty

    rysty 1st gear

    Mua ihmetyttään ton kuvasarjan jälkeen, että millasta kuttaperkkaa tollanen orgisjousi on. Jos myötöraja ylittyy noin helposti, niin onkohan toi varsinaista jousiterästä lainkaan.
    Ei oo mikään ihme, jos esim Punkanpajaa ei huvita tollasia käännellä.
    Poka saa jousensa, ajaa ekalla lenkillä töyssyyn, ja lehti on ihan solmussa.
    Seuraavana päivänä haluaa takuuseen oikaisun, ja taas ajaa töyssyyn...

    Se miks takomo ei oo halunnu tollasia ikivanhoja korjata johtuu just siitä mistä ne sano. Ei kukaan voi lämpökäsitellä mitään, jos ainut tieto on "tää on rautaa". Ei sellasta duunia voi myydä pokalle.
     
  10. frosty

    frosty 1st gear

    "mä tein niin, että lähetin vallilan takomoon norran mittapiirroksen käännetyillä päillä. mulla kun tuli droppi akseli niin se norra piti olla myös vähäsen kapeampikin kuin alkupeäinen. taisi kustantaa n. 60e."

    Voi olle että menee munkin kommentti alkuperäsestä kysymyksestä hieman ohi mutta...
    Punkasta oon saannu kahteen jouseen asiallista ja kohtuuhintasta palvelua.
    *CE:n etujousen pieni kavennus ja oikaisu -Oli edullista ja hyvin onnistui.
    *Aakkosen orkkistakanorran oikaisu ja kavennus ja kääntö -Katkes mutta tekivät uuden sopivasti. Ei ollu paha hinta tälläkään.

    Ja vastaus kysymykseen -en oo minäkään testannu hambin-systeemiä. :oops:

    seb.
     
  11. Swine

    Swine Gearhead

    Tälläiseen törmäsin:

    http://www.verntardel.com/collections/s ... eye-spring

    Ei kyllä ole hinnankiroissa,mikäli ei tunkkihommat kiinnosta.Tuskinpa pelkästä norrasta hirveästi rahtiakaan menee.Mikäli joku on jotakin tuolta tilaamassa,niin voisin tulla kimppatilaukseen osalliseksi.Yksi pienehkö biitti ko.puljun tarjonnasta kiinnostaisi...
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Muistakaa että eri akselin valmistajilla on eri perch pultti välejä!

    [​IMG]
     
  13. lake ender

    lake ender Gearhead

    Tieäd noista metallilaaduista...ja en myöskään ole tehny tota ko. kääntöä noin, mutta: Posiesin jousi on ollu nyt ajossa 3 kesää ja keula vaan jatkaa laskemistaan. Ainakin 5cm on tippunu keula parissa kesässä kun jousi on "asettunu paikoilleen". Nyt tarttee tehä jouselle jotain, kun kaikki muut kikat on jo käytetty, eli kääntää norrat taas toistepäin ja varmaan jäykistää vieteriä kans. Sais vaan aikaseksi...
     
  14. määly

    määly 1st gear

    PajakulmaTRE, tekee uuden lehden noin satkulla.

    Uutta lehteä pystyy myös säätämään HAMB.in kuvien tyylisesti
     
  15. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Lähinnä tulee mieleen että missäs lämpökäsittely on tuossa menetelmässä? Punkalla käsittääkseni jouset karkaistaan öljyyn vai veteen, en nyt muista varmasti kumpaan, koko jousi pudottamalla. ja siksi jos pitäisi tämmöistä olemassa olevaa jousta takoa niin voi olla että prosessissa tulee jousiteräksestä jotain muuta ainetta :eek: ja tosiaan jos toi linkin norra noin helposti muuttaa muotoaan niin mitkähän sen jousiominaisuudet on. Ero on kuin pehmeäksi hehkutetulla ja hehkuttamattomalla teräslangalla, toinen taipuu helposti muotoon ja toinen ei.. eli toinen joustaa ja toinen vaan taipuu.
     

Kerro tästä muillekin!