Camaro 5.0 -90

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja velox, 4.4.2009.

  1. velox

    velox 1st gear

    Kokemuksia vm.-90 5.0 V8 Camarosta kaipais. Olisi tarkoitus laittaa käyttöautoksi, onko tyyppivikoja? käyttökokemuksia?
     
  2. Kim

    Kim Gearhead

  3. velox

    velox 1st gear

    tiivistetty versiokin omistajilta kelpais!
     
  4. tammercity

    tammercity Gearhead

    Äkkiseltään nyt vois sanoo että hommaa tpi koneella jos ruiskua meinasit.

    Jos targakatto on olemassa niin tsekkaa se keskimetalli siinä targan välissä.
    Tuppaavat kaiketi murtumaan ajan saatossa kun kori "elää".

    Ainahan se parempi jos ei ole rekisteröity katti vehkeeks.. iskee se viritys kipinä kuitenkin jossain vaiheessa.

    Eipä tässä nyt muuta ihan heti mieleen tule.

    http://i36.photobucket.com/albums/e35/c ... CF1000.jpg
     
  5. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Itse olen taasen kuullut että 2 ja 3 gen F-korisissa umpikattosissa malleissa on ilmenny sitä katon repeämistä sivuikkunoiden yläkulmista?

    Eipä ittelläni parin vuoden aikana suurempaa valituksen aihetta oo tullut. Targa katto parissa muussakin tietämässäni autossa vuotaa, mutta johtunee jo tiivisteiden iästä.
     
  6. velox

    velox 1st gear

    Kiitos tiedoista!

    Onko tekniikka puolella erityisiä tyyppivikoja?
     
  7. rkr

    rkr Gearhead

    Subframe connectoreilla siitä selviää ja samalla ajo-ominaisuudetkin muuttuvat paljon mukavampaan suuntaan.

    Ei noissa mitään ihmeempiä ongelmia ole vakiokunnossa. Pikkulohko on pikkulohko ja TBI ja TPI molemmat futaa ihan hyvin. Jos virittelee niin manuaali aski korkkaa siinä 300ft/lbs väännöillä ja perä 400 ft/lbs. Lukkoperä ja piikkirenkaat on syytä olla jos meinaa ajella liukkailla. Konepellin ja takaluukun kaasujouset ei tahdo kestää yli viittä vuotta, tiivisteet hapertuu iän myötä ja osassa noissa on ollut jopa ruostettakin. Samoin alustan ja jarrujen komponentteja joutuu joskus uusimaan mutta aika normaalia touhua siinä missä muissakin tuon ikäisissä autoissa.
     
  8. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Mulla -89 5,0 RS, ajellut kohta neljä kesää, ei isoja ongelmia. Katti vaihdettu, venttiiliohjurin kumit pitäisi vaihtaa, pölläyttää sinistä lämpöisenä, ja aiemmin mainitut kaasujouset etu- ja takaluukussa tehottomat.

    Tekniikkaosat erittäin helppoja, korinosat helppoja.

    Ai niin, se SES-valo on aika mysteeri, syttyy silloin tällöin, ja kun koneen sammuttaa, ja lyö uudestaan tulille, niin taas on pitkän aikaa pimeänä.
     
  9. pumpuli

    pumpuli Gearhead

    Ettei olis T-top katolla ku targas ei oo keskipalkkii(of topic) Ja toi ses valon luku on helppo , ettei tuu isompia murheita .
     
  10. velox

    velox 1st gear

    OK, RS Camaro vm.-90 pihassa. Optiokoodit löyty keskikonsolista, mistähän löytys selitykset moisille?
     
  11. Ylli

    Ylli Gearhead

Kerro tästä muillekin!