O2 korkea

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mopo-ukko, 4.7.2011.

  1. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Otettiin tänään kaverin pajalla arvot tosta Camarosta,eli auto on -82 vuosimalliltaan,ja ei vähäpäästöinen.Arvot muuten hyvät,mutta tuo O2 on 19%.Lukenut näitä foorumeita ja toisissa kerrotaan että hylky jos yli 5% ja toisissa ettei 86 tai vanhemmissa vaikuta ollenkaan,mitataan vain CO ja HC,mikä on käytäntö.
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    No, mikään polttomoottori ei voi käydä polttamalla vain 1.9% ilmakehän hapesta, joten a) siirrä päästömittarin anturi syvemmälle pakoputkeen jotta paluuhengityspulssi ei sekoita mittausta tai b) yhdistä pakoputken pää, tai mistä otittekaan mittauksen, moottoriin. :lol:
     
  3. audiq

    audiq Gearhead

    Onko siinä lisäilmapumppu?
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Mä olen ollut siinä uskossa, että 82 pitäis olla joko CCC tai CFI, ja näiden molempien pitäis syöttää ilmaa vain kylmällä koneella katille, ei moottorin lämmettyä?
     
  5. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Ei ilmapumppua,ei kattia,ei vähäpäästönen,arvot CO 0.02,HC 105,CO2 1.03 ja sitten toi O2 19%.O2:sta ilmeisesti nostaa vuotava pakoputki,imuvuoto ainakin,mutta noita ei ole löytynyt.Nokkana Compin XE 268H,voiko se sekottaa noita arvoja,seosmittarin mukaan seokset ajossa 13,5-14,5 läpialueen.
     
  6. maardu

    maardu 1st gear

    Varmista ekaks että pakoputkessa ei oo reikiä :oops:
    Mulla oli pikkuinen vuodo ja heti veti välistä......
     
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Tänään pääsen auton alle,noissa minun arvoissa on ikään kuin CO2 ja O2 vaihtaneet paikkaa,voisiko putki vuoto tehdä tuon.
     
  8. maardu

    maardu 1st gear

    Jep, mulle ainakin asentaja sanoi sen,ja oli heti toiset arvot ,kun hitsasin reiän umpeen.
     
  9. audiq

    audiq Gearhead

    Käy kyllä melko laihalla ja se voin nostaa happiarvoa. Tosin tuo korkea happi hämää, kun ei se todellisuudessa kuitenkaan ihan noin laihalla käy.

    Kun saat putken tiiveyden tarkistettua, niin seuraavaksi kokeilisin kääntää joutokäyntiseosta rikkaammalle. Lambda-arvo lähelle yhtä, niin pitäisi hapen laskea.

    Eihän teillä muuten ollut imuria mittauksen aikana kiinni putkessa?
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    mitä töissä joutunut pakokaasupäästöjen kanssa pelaamaan, niin tässä tapauksessa ei mainita että onko tuplaputkilla joissa on yhdysputki, jolloin toinen pakoputkenpää on esim. rätillä tukittava, muuten ei tule onnistumaan ja sitten tietysti se vuotava pakoputki joka on kanssa melko todennäköinen vaihtoehto.

    myös pakokaasuimuri voi tehdä tuon, mutta itse ainakin harvemmin ihan noin hirveitä arvoja saanut ellei ole ollut vuotoa putkessa tai sitten tosiaan unohdettu tulpata toinen ulostulo...
     
  11. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Taisi meille pönttöpäille käydä vanhanaikaisesti,toinen ulostulo vaimentimelta jäi tukkimatta kun toisesta mitattiin.Tänään könysin auton alla ja ei vuotoja kyllä löytynyt,pitää seuraavaksi konttorilla mitata päästöt.
     
  12. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    suuri o2 johtui sitten mistä hyvänsä vääristää mittauksessa muita arvoja parempaan suuntaan, eli jos tuossa ei ole menny vain paperilla co2 ja o2 sekaisin niin co menee reilusti yli sallitun jos nuo tulokset on mitattu niin että mittari on vetäny se hapen vaikka toisen pakoputken kautta. Mutta vahvasti epäilen että joko mittari on ollu rikki tai sitten jos nuo arvot käsin on kirjattu niin ne on vaihtaneet keskenään paikkaa. Ei normaali korjaamon sisäilmassakaan ole niin paljoa happea että jos letku on 2metriä lähempänä pakoputkea pystyisi noin suuri o2 lukemia mittaamaan.
     

Kerro tästä muillekin!