Vanii neliveto....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja timo.t, 10.7.2004.

  1. timo.t

    timo.t Gearhead

    minkälaisia kamppeita kannattais harkita.Laatikkona 4l80 auto G30 ja kiisseli.
     
  2. Duramax

    Duramax 1st gear

    Minkä ikäinen sun vani on on kaks vaihtoehtoa joko blazerin (K5) etupää kokonaisuudessaan laatikoineen etuakseleineen tai jos uudenpimalli niin 2500 subben etupalikat menee lievällä sovittamisella ja kikkailulla joku on kuulemma tehny semmosen ja meni kuulemma leimastakin ok kun sai paperit saksasta josta kävi ilmi vastaavan pelin TUV hyväksyntä ei kun onnea rakentamiselle koska jokainen pyörä mikä ei vedä niin se jarruttaa
    :grin:
     
  3. timo.t

    timo.t Gearhead

    Auto on -96 eli vahempaa koppaa.Autossa on ABS jarrut onko vastaavia jarruja saanut Blazeriin vai joutuuko absit jättämään pois?
    Muuttuko "ajo-ominaisuudet" järkyttävästi?
     
  4. timo.t

    timo.t Gearhead

    Auto on -96 eli vahempaa koppaa.Autossa on ABS jarrut onko vastaavia jarruja saanut Blazeriin vai joutuuko absit jättämään pois?
    Muuttuko "ajo-ominaisuudet" järkyttävästi?
     
  5. illi

    illi Gearhead

    Kaksko vaan.....Jos järellä aattelee niin unohda gm peräiset osat jos aiot ajaa maantiellä. Vanissasi on kone enempi apukuskin puolella ja gm käytti akseleita joissa murikka oikealla. Autostasi tulee sikakorkea. Etsi joku -73-79 F-250 foordi saat 205 jakoaskin, 44 isoputkisen danan jossa murikka vasemmalla. Näin teki pathfinder omissaan, paitsi navat oli gm:n sanovat sivuillaan. Quicleyn (vai miten se tavattiin..) tuotteet kai on suomessa yleisempiä, mutta koska autosi on G-30 voit sen unohtaa. Mulla on yks palanut Q:n tekniikka jos päädyt ottamaan siitä mallia. Ite oon hommaamassa uudempia osia kun noi foordin mut saa ny nähä... Muuten ettin niitäkin (fordin) osia täältä jä muualtakin ympäri suomen soittelin mutta ei niin ei. Katto toi Pathfinder siellä on ainakin tietoa. Niin ja ton 4L80e lootan perään löytyy jostain uudemmasta subista 241 HD jossa etulähtö vasemmalla jos en aivan väärin muista. ...ja apsien pois jättö..ei taia inssi tykätä....Vanissa taitaa anturi olla askissa, korjatkaa jos on väärin.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitäs jos myisit sen vanis pois ja ostaisit valmiin nelivetovanin?pääsisit ainakin helpommalla ja lopputulos vois olla parempi..
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    nettiautossa on yks matala nelikkovani myynnissä.g20 ajettu vaan melkein puolmiljuunaa.. Ajoneuvo Id: 124996
     
  8. timo.t

    timo.t Gearhead

    No muuten vois harkitakin valmista pakettia mutta kun sattuu nyt oleen "mieleisillä papereilla" niin ajattelin vain jatko jalostaa vähän.Mutta kiitos vinkeistä työtä näyttäis olevan.
     
  9. Karva

    Karva Gearhead

    Pari vuotta takaperin oli juttu FourWheeler lehdessä juttu kun jenkkien hiihto-kisa tiimille oli väännetty nelikko versiot GM:n pajan toimesta ...

    Elimäellä pitää Mr Virsu pajaa jossa on mm, värkätty blazer alustainen vani korotettuna ja kilpiin, on äijän käyttöautona, niitä saa sitä kautta myös valmiinpana versiona ...

    Quinley tai joku muu jenkki-paja myy valmiina ko, sarjan ja palikat, hinta ei välttämättä ole kovin alhainen, mutta ovat kovaan ammattikäyttöön tehtyjä, tekevät niitä mm, jenkkien tv - ja radio - firmoille ja postilaitoksille, joten ne on sitten ainakin tehty kovaan käyttöön, suomessakin on noita muutama, taitavat olla jonkin telen tai sähkölaitoksen vanhoja ...

    Olisiko saksasta heku reissu aivan päätön idea sieltä saattas löytää halvan tai ainakin edullisen 4x4 suburin ???

    :-o :-o :-o

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karva 2004-07-21 10:02 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kertokaas nyt tietämättömälle et onkos nelivetovania tehtaan tekemänä? Vai onko nuo mitä on niin jälkikäteen muutettuja?
     
  11. naumis

    naumis 1st gear

    kepössä -89 starcraft nelivetovani henkilöauto 2800e
     
  12. illi

    illi Gearhead

    Ei ole gm tehnyt vania 4x4. Pathfinder ja Quicley ovat saaneet niitä muuttaa "lisensillä" ja gm:n takuulla. Ja jos vertaatte numeroin kumpi kestää niin eiköhän toi pathfinder ole kuitenkin se järeimmistä palikoista tehty. Googlatkaa vaikka pajojen sivuille niin näette kummat on "ammattikäyttöön tehty". Niissä on kummassakin on dana44 etuakseli mutta patdinder käytti niistä sitä paksumpi putkista ja järeämillä vetareilla olevaa. Kumikin paja käytti gm:n omaa taka-akselia, quicleyn foordin etuakselilla on tietty foordin pulttijako ja vararenkaassa kaksi vaihtoehtoa.... Lukekaa halukkaat sieltä itte niin tieto löytyy mitä muutokseen tarvitaan, ois ne palaneet Q:n rojutkin kaupan, ite en noista väsää vaan aivan muista.....
     
  13. JanneB

    JanneB Gearhead

    Nyt on pakko kysyä kun tietääkseni kaikissa 44:sissa on saman paksuiset vetarit että onko ihan faktaa tuosta? Tiedän kyllä että on HD malli olemassa mutta siinä on vain akseliputki paksumpi.
     
  14. illi

    illi Gearhead

    Tarkoitin että niissä on enempi pooreja=järeämpi=kestää enempi. Akseliputki on ulkomitaltaan kai sama mutta olen siinä uskossa itse että seinämä on eri paksuinen, mutta voin olla tietty väärässäkin.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nämä NP !!! jakoaskit taitaa löytyä kaikista jenkkien nelivedoista ?
     
  16. illi

    illi Gearhead

    new prosess ei ole ainoa on borg warner, dana, new venture ym....
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    tattista pääsee kooklettamaan!
     
  18. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    88 ja uudemmat nelivetochevyt on kyllä vasemmanpuolisella drop-outilla, eli etuperä on auton vasemmalla puolella. Jakolaatikkoja NP241, NP263, B&W jne, joten valikoimaa ja luovuttajia riittää Suomessa. Onko sillä sitten mitään merkitystä vanikäyttöä ajatellen, ei varmaan, koska autot on erillisjousitettuja ja vetoakselien/pyörännapojen sovitus olis aika savotta. Lisäksi edessä on vääntösauvat, joten niidenkin kiinnitys pitää miettiä uudestaan.
     
  19. timo.t

    timo.t Gearhead

    Niinpä niin kun leimamiehetkin pitää ottaa huomioon! Jäykkä akseli taitaa olla paras ratkasu. Vanin ABS anturit on etunavoissa missähän ne mahtaa olla näissä Pathfingereissä ym.
     
  20. timo.t

    timo.t Gearhead

    Mahtaiskohan näistä vehkeistä löytyä mitään hyvää kirjallisuutta?
     

Kerro tästä muillekin!