v8 -38 plymariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja kapa, 4.5.2005.

  1. kapa

    kapa 3rd gear

    eli jos joku on laittanut niin vinkit tervetulleita esim lupapapereiden osalta. myös jarru/akseli muutosvinkkejä kaivataan ettei tarvisi kaikkee mennä kantapään kautta. onko saatu lupia esim. 305 tai 350?
     
  2. Juu , on 350 ja luvilla , tosin tehty jo 10 vuotta sitten mutta ei pitäis olla mahdotonta nykyäänkään.

    Lupahakemus vaan ake:een ja soittele Ake:en ennen hakemuksen lähettämistä esim. Pasi Paavolan kanssa , niin saat hyvän käsityksen siitä mitä voi tehdä ja mitä ei.

    Vertailumoottoriksi kannattaa tarjota mallisarjan sisältä löytyvää isointa moottoria joka löytynee tuolta Chryslerien keulilta (Samaa P-4 sarjaa , samat rungot jne)

    Omassa autossani oli alkuun 262 sbc ja autossa oli tuolloin alkuperäinen etu-akselisto. Myöhemmin tekniikaksi vaihtui 350 saastevuosilta ja samalla vaihdoin eturipustuksen kolarimustangista otettuun ,oli tuolloin edellytyksenä että sai tehokkaamman motin laitettua (jarrut)

    Samalla ajomukavuus nousi aivan toiselle tasolle kuin sillä heinäkärrin akselilla....

    Onnea vaan projektiin!
     
  3. kapa

    kapa 3rd gear

    kuinkas pitkään tolla samalla rungolla on ollu autoja tuotannossa? eli minkälaista moottoria vois käyttää vertailumoottorina? käsittääkseni vasta -55? tuli muitakin kun lättäpää kutosia. alkuperäisessä rekisterikirjassa on tehoiksi merkattu 85 hv.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    kiitokset mr. kartaani!!!! i can see the light....
     
  5. Niimpä, ja aika isoa/painavaa ja tehokastakin(?) :wink:
     
  6. Karva

    Karva Gearhead

    Moppe rodeja on suomilandia aivan kohta pullollaan ...

    Se suurin ja vertailu moottri värkki on sitten -37 Chyry, suora kasi, limo malli, koko oli jotain 298 + cid, voin tarkistaa kun kerkiän, sama runko on ollut tuotannossa noin kuin -36 - 39 riippuen mikä moppe on kyseessä, limon tai jatketun tekniikka on periaatteessa täysin sama, riippuen autosta, joten sen pitää vertailu kohdaksi kelvata, saman tekniikan sai sitten tilata melkein mihin tahansa, hauskaa on tietenkin se jotta niissä Dodge, Chyry, Soto ja plymon melleissa on pikkasen eroavaisuuksia, jostain mallista alkaen ....

    Siihen plymon runkoon tuli -39 erillinen eturipustus hässäkkä, jep sama jonka vulva kopioi, ja jotta asia ei olis niin yksinkertainen on samaa pymon runkoa ollut vielä jäykkällä etusella, ylivuotisissa malleissa -40, noita on myyty ainakin brittiläiseen kansakuntaan, englanti ja aussit, mahdollisesti muutkin ...


    Sitten on vielä nämät lisenssi valmistajat, ainakin euroopassa volvo, olikos se tyyppi 813 tai jotai sinnepäin, tekivät pitkään jatkettua moppea lisenssillä ja ainakin saman aikaa kun koppa oli moparilla käytössä melkein samanlaista ruottin versiota jota myytiin mm, volvona, en jaksa muistaa kauanko tekivät ko, koppaa sitten sen jälkeen, joka tapauksessa niitäkin oli tuotannossa jonnii aikaa moparin lopetettua ko, korimallin valmistus ...


    Sisar malleja on periaatteessa kaikki -36 - 39 välillä tehdyt vastaavat moparit, ja hauskaa on jotta olikos se nyt kolme tehdasta jotka noita jenkkien tekemiä ko, runkoja valmisti, pitivät pikkasen tarkempaa kirjaa jonnekin menevistä ameriikan myynti autoista, eli periaatteessa jenkkilään tehty on aina chyry on siten chyryn rungolla, mutta eurooppaan tuotu plymo voi sitten olla vaikka dodgen rungolla, eli tyypillinen moppe mitä ei pitäs olla olemassaakaan ...

    Plymoon ei periaatteessa jenkkien markkinoilla ollut sitä suoraa kasia, mutta eipäs hätää sen sai kun erikseen tilas ja euroopan versioissa se olikin jo sitten mallisarjassa, eli jos tarjoavat sitä P6 tai D6 mallin tekniikkaa vertailuksi voit huoletta väittää vastaan, se oikeampi on sitten P8 tai D8, eli sama muuten, mutta suoran kasin versiot ...


    Kannattaa hommata CHRYSLER DATA CATALOGI 1900 - 2000 tai olikohan se nimi jotain sinnepäin, siitä kun löytyy kaikki tarvittavat tiedot ...

    Akelta moisen lupien hakeminen on vähän niin ja näin ...

    Mutta kun tutkit vastaavaa opusta kuin piru raamattua ja menet konttorille esittään asiasi, melkein varmana pikkulohkolle tulee vihreää valoa, nykyisin kun se jotta joku muu on jotain jo tehnyt ei meinaa piirun vertaa, homma pitäs pystyä hoitaan maalais tai kaupunki järjellä suht vaivattomasti ...

    Allekirjoittaneen ikuisuus projektiin -38 Dodge tulee nyt sitten vihdoin 318 mopar perus tekniikka, volvon eturipustuksella muutettu ripustus, jagge perä jne, en ole lupia kysellyt enkä kysy, noi pitäs mennä kaikki ihan sillä perusteella jotta ne sinne saa laittaa, kilpiin sitten joskus ....

    Kori malleja on sitten koko luita eli 4d sedaista saa muokattua vaikka 2d avon, se kun kuuluu mallisarjaan ja periaattessa kaikki mallisarjan sisäiset muutokset on sallittuja ilman lupaa, kunhan katsastajan asettamissa rajoissa kelpaa, ja vastaa ainakin lähelle tehtaan tekemää esikuvaa, jos tekee muutokset huolellisesti ei pitäs olla hätää, eli tahtoo sanoa jotta se kun on kuitenkin 4d ja haluat siitä 2d, tee muutos siten kuin se olis tehtaassa tehty, mielummin paremmin ....

    Akselin auto oli muistaakseni juuri ko, tyyliin muutettu 2d coupeksi ja kun työ on hyvin tehty on ko, auto nähnyt jo paljon maantietä ...

    :lol: :lol: :lol:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Notta jotta niin tai näin, ei mutua pitäs faktana kertoa :odroll: Tosin ,saiko joku tosta karvan kirjoituksen langanpäästä kiinni...
     
  8. kapa

    kapa 3rd gear

    kiitokset sulle karva varsin valaisevasta tiivistelmästä.tää on mulle niin uus mailma kun oon tähänasti pelannu vanhimmillaan 50 lukuisten kanssa. itsellä kanssa 4d "yllättäen" ja ajatuksena on pitää se myös sellasena. tekniikkapuolen vaan ajattelin nykyaikaistaa sellaseks että sillä voi huoletta ajella enemmänkin kesäsin ja ehkä hiukan mukavemminkin...
    mulle voi tarjota yv.nä puskureita, ovenkahvoja, takaluukun kahvaa/lukkosydeemiä ym.
    tää on pakko taas kerran sanoo ääneen mutta miksei näitä vehkeitä voi rakentaa niinpaljon kun sielu sietää ilman pelkoa että veropiiska sivaltaa selkänahan kierteelle...jokaisen katsastusmiehen ammattitaidoilla pitäisi pystyä toteamaan onko muutokset toteutettu liikenneturvallisesti ja säilyisi edes jollainlailla suomenmaassa kädentaitajia=ammattimiehiä nykyään kaikki vaan naputtelee tietokoneita ja siirtelee papereita pöydältä toiselle......
    vähän lipsahti aiheen sivuun...
    mutta kaikki tieto tulee tarpeeseen niin että ei muuta kun kaikki joilla tietoa on niin jakakaa se meille muillekin.
    mielelläni voisin poiketa katsomaan jo katsastettua laitetta mihin on muutokset tehty jos kohtuullisen matkan päässä.
     
  9. Juu ,tervetuloa , tässähän sitä ihan naapurissa ollaan :lol: (Lappeenrannassa)

    Soittele jos ajelet täälläpäin 0500-806067

    Ja onhan ne rodinatsit tänävuonna siellä teidän kylillä , joten ajelen sinnepäin , mutta en tiedä millä kalustolla kun on toi chrysy lähdössä taas projektoitumaan (Toivottavasti sais aikaseks)

    Tarkoitus oli viimein tehdä siitä se avo ,mutta kun tämä nyt tullut lakimuutos oli vesitetty sillä nerokkaalla loppulauseella että uudistus koskee vain lakimuutoksen jälkeen tehtyjä autoja niin prosenttipeikko vaanii edelleen..... :mad: :mad:
     
  10. Karva

    Karva Gearhead

    Niin ...

    Mutu sinne tai tänne, nimettömänä on helppo huudella ...

    Joten laitampas tänne sitten ne faktat kun otan opukset esiin enssin, eli kun hommat taas haittaa harrastusta palataan päivän parin sisällä asiaan ...
    :odroll: :odroll: :odroll:
     
  11. Karva

    Karva Gearhead

    Niin se kone ...

    1937 Custom Imperial ja Airflow engine, 8 inline, 384,4 cu.in. Brake HP 150/3200 Rpm ...

    Eli se pisimmällä akseli välillä oleva Crysler C-17 ja paras malli, samoin kuin limo versiot, vastaavasti kaikki sisar rungot, huomattavaa on jotta noissa kaikissa on saman kokoiset jarrut, opitiona sitä konetta sai liki kaikkiin mopar autoihin, -37 lähtien ..

    Kirja josta tarvittavat tiedot löytyy on : Crysler standard catalog 1914-2000.


    Ja joka automerkille tehty omansa, vaikka The Dodge Story, näitäkin saa kaupoista ...

    Sitten mm, englannissa on myyty Plymareja Chyryinä, niillä täydennettiin mallistoa ja eikun chyry merkit kiinni ja kauppaan, lisää tietoja saa mm, ko, opuksista ja niitä saa kaupasta ...

    Periaate on jotta vastaavaa konetta sai jokaiseen ko, ajan moppeen vähän joka välissä, opiona tai erikois malleissa vakiona, niitä riittää tuolle ajalle tyypilliseen tapaan vähän joka lähtöön, joten se on kyllä se suurin vertailu moottori joka varmasti auttaa kun keulille on änkemässä moterinia kasia, alustat on käytännössä samoja pituuksissa on sitten eroja
    ja nekin menee samoilla mitoilla, joitain pieniä akseliväli eroja on, mutta kaikki ko, aikana käytetyt akselit ja jarrut jne, alustan palikat on samaa valikoimaa, eli suurempaan limo versioon tai suuremmalla koneella olevaan ei ole eri jarruja kuin org suoralla kuutosella olevaan, mikä taas helpottaa ....
     
  12. kapa

    kapa 3rd gear

    joo ei oo taas hetkeen ehtiny käymään täälä.
    kiitoksia kutsusta akselille! pirauttelen jos kulmilla kuljen ja kekkereille tarvii tulla poikkeen.
    aikas hyvän kokosta pataa on sitten ollut tarjolla. tarvii käydä kirja hakemassa ja mennä se kainalossa kiusaan katsureita.
    kiitokset tiedoista!
     

Kerro tästä muillekin!