ford 36-39 kiva pulttijako

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 12.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    onko kellään kokemusta aiheesta että tekisi alkuperäisen rummun päälle jonkun adapterin jolla sais muutettua vanteiden pulttijaon mieleisekseen.
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Melkein mikä tahansa koneistamo saa tehtyä tuollaiset palikat sorvilla ja jyrsimellä. Toinen vaihtoehto on porata uudet reijät. Kolmas vaihtoehto on vaihtaa hiukan uudemmat rummut.
     
  3. RoseTeddy

    RoseTeddy 1st gear

    olisko lainpykälät (lue: konttorin setä) sanonut niin että muutospalikoita ei sais käyttää vaikka olis tehdastekoset. joutuu laakerit liian kovalle rasitukselle kun raideleveys kasvaa. tiedä niistä.....
     
  4. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Taas tultiin tähän katsastus-aiheeseen.
     
  5. RoseTeddy

    RoseTeddy 1st gear

    ja se niistä katsastuksista.. :D alumiinista niitä muutos paloja on tehty eikä ole mikään vaikee homma. mikä jako on kyseessä?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Alumiininen muutospala? Ei helveta.. Eiköhän kestävämpi ja fiksumpi tule poraamalla uudet reiät..
     
  7. lake ender

    lake ender Gearhead

    Olisko helpoin tie vaihtaa niihin vanteisiin keskiöt jostain, jossa on sopiva pulttijako? Vai pitääkö ne hopan vanteet saada säilymään alkuperäisinä.
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Taitaa kehävikaisia wide-five -vanteita olla rodiharrastajien varastot pullollaan eli tuo olis tietysti hyvä keino. Paitsi jos pitää saada 20" billetalumiiniset sirkkelivanteet pyörimään alle...
     
  9. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    uudemmat tai vanhemmat rummut... -32:sta -36:een oli kans se 5,5"x5 jako. Tosin kapeimmilla jarruhihnoilla. Sit taas -40 etteenpäin niin pitkään, ku I-palkkiakseleita tehtiin. Noihin isojakorumpuihin on lähes mahdoton porata (tai siis kyllä aina porata voi) pienempää jakoa, koska rumu lähtee kaartumaan ulospäin heti pulttikehältä sisällepäin tultaessa. Jos mun pitäs lähtee kikkailee pulttijakojen kanssa, ni koneistaisin uudet navat umpiaineesta. Etunapojen sorvaaminen on helppoa ihan kotisorvissa, mut takanavan tekoa vaikeuttaa oikeen kartion/kiilauran tekeminen. Sillon saa just sellasen (ku sattuu tulemaan) pulttijaon ku haluaa ja sellaset jarrurummut/-levyt, ku haluaa. Siihen riittää ihan tavallinen rakenneteräs S355 J2. Taakse näppärä kaveri tekee vaikka hiassin tms vetarista uudet - kiinteillä navoilla olevat - vetoakselit, jotka taatusti kestää sen, mitä orggis perämurikkakin. Tai fiksuinta tehä metritavarasta (nuorrutusteräs vaikka 32CrNiMo6) ja laippa kiinni OK 92.45 puikolla 300 asteen esilämmityksellä.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    juu eli tarkoitus olisi tehdä 5,5 jako ison tilalle.tiedän kyllä että uudemmissa mehujarruissa on tuo jako mutta maksavat vaan niin saa...asti.luulen että sais halvemmalla kun tekis adapterit.se mitä sen adapterin kestävyyteen tulee,niin kestää varmasti sen mitä vetarin kiilakin.tietysti jos jollain on 40-48 jarrut pois haku hintaan niin tästähän selviää helpolla. :rotfl:
     
  11. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No mulla olis A-mallin etunavat edullisesti, mut ovat taas nii erilaiset, ettei sovi uudemman olka-akseleihin? (en oo kyl mitannu - Chevy53 tietää?) :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!