Kromaamoa pääkaupunkiseudulla? Jossa myös pohjat ??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja BRC1, 8.1.2006.

  1. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Löytyykö pääkaupunkiseudun läheltä kromaamoa jotka viitsivät vanhat kromit poistaa ja suorittaa kevyen hionnan ?

    Vastaan itse itselleni.. Moposivuilla kehuivat loimaan kromausta

    www.loimaankromaus.fi

    Ei liene toivoa lähempää.
     
  2. niklas_

    niklas_ 1st gear

    ne laittavat vain nikkeliä alle. eli kromi ei välttämättä kestä monta vuotta esim puskureissa

    ruotsissa löytyy paljon kromaamoja.
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Sisustan osista kysy.Joten ei tarvitse olla ihan puskuri laatua.
     
  4. keimo

    keimo 3rd gear

    kerro sitten vähän hintatietoja kun saat jotain kromautetuksi
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Riippuu vähän mistä sisustan osista on kyse mut etenkin sisäosissa yks vaihtoehto vois olla se Cosmochrome käsittelyhomma. Esimerkiks tossa kaverin hienossa viisvitosessa http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/hot ... =30&order= on lasikuitupuskurit mut hyvin nekin korvaa kromisellaset. Ja hyvin on näyttänyt kestävän siinäkin kohteessa :D
    Tuolla http://www.alasalmi.com -sivuillahan on siitä Cosmichromesta juttua. Näyttää ettei se ite tee nykysin noita hommia mut kaipa vaikka joku osaava automaalari osaa noitakin vedellä jos on oikeat aineet, ruiskut jne. Tai sit harjoittelee ihan ite :p
     
  6. jaki

    jaki 1st gear

    Ei kellään olis tietoa venäjän/viron puolen kromaamoista. On kuulemma halpoja ja tekeevät hyvä laatusta jälkee.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Virossa, kuten muissakin maissa, tehdään sekä hyvää, että huonoa jälkeä. Hyvä jälki siellä maksaa sen verran, etten sitä ihan halvaks menis välittämään. Siitä on jo useempi vuosi kun tota hintaa kysyttiin, ja meni pinta-ala neliödesimetrin mukaan. Tais olla jotain 2-3000 markkaa silloin tollanen jenkkipuskurin kromauttaminen? Hintaero Suomessa tehtyyn ei ollu kovin kummonen, taivanin "uusia" saa paljon halvemmalla jos niitä saatavilla on.
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    UNOHTAKAA LOIMAAN KROMI

    En voi suositella ainakaan loimaan kromia. Ylimielistä "asiakaspalvelua"
    [​IMG]
    Kuvan kaltaisten 4 raudan kromaamisen hinnaksi sain 150€+alv+ rahti. Ei siinä mitään että hinta on sama kuin samat raudat UUSINA mutta toimitusaika kevyet 2 kk siis 8 viikkoa :eek: ???

    Kun kysin että miten voi kestää niin kauan vastasivat että tälläiset työt menevät harrastepohjalta ja välihommina. Mikäs siinä jos tosiaan on niin kiire..luulis noi "harrastehommat" elättävän 1-2 työntekiää helposti jos tilanne tosiaan olisi "tuotannolliset kiireet" . Tässä maassa ei tosiaan saa näissä asioissa palvelua :mad: Eikö olisi yrittäjähenkisiä harrastajia jotka voisivat perustaa pintakäsittelylaitoksen joka tekis pelkästään auto/mp harrastajien töitä? Luulis olevan jonoa ovella...
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kun köyhäks oon syntynyt, niin mun mielestä toi kromauttaminen on poskettoman kallista. Se on työlästä, paskaa duunia, erilaiset säännökset vaatii puitteilta todella kalliita ratkaisuja kun melkosten myrkkyjen kanssa pelataan jne. Kaikenkaikkiaan toi ei oo sellasta hommaa, johon kovin helposti edes sais työntekijöitä ainakaan täältä pk-seudulta. Mutta ehkä tossa olis just tonne "syrjäkylille" yks yritysidea; mä luulen myös, että ainakin yhdelle tai kahdelle hyvää käsityötä yksityisille tekevälle kromaamolle riittäis tässä maassa maksavia asiakkaita.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Itse kyselin Länsisuomen kaikista kromaamoista paljon maksaa kahden '62 Galaxien puskurin kromaus pohjatöineen. (ovat pintaruosteessa ja kromia ei paljoo jälellä). No, puolet ei ollut kiinnostunut ollenkaan; "liian pitkiä" tai "Ei ehdi..."
    Rautio turussa tekee mieluusti vaikka jonoa sielläkin on kolmisen kuukautta. Hinta oli kuitenkin sitä luokkaa että vein puskurit työkaverin isälle puhallettavaksi ja ostin litran ruiskukittiä ja litran korinväristä raskaankaluston maalia... Hinta yht. n 100 e, itse maalattuna.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ai niin mistäköhän noita Mopemanin mainitsemia "Taiwanin" uusia voisi
    kysellä???
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niitä ei tietenkään saa kuin "suosituimpiin" malleihin, mutta vaikkapa part cornerista vois udella josko omaan löytyy. Tai katella netistä onko noiden year onen, paddockin tai vastaavien valikoimissa.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Suurin osa taiwan puskureista täyttä paskaa. Taitaa tulla nykyään Kiinasta nekin? Näin Chargerin puskurin mikä oli kyllä halpa, mutta mitä paskalla tkee vaikka olis ilmaista? Se oli kiero kuin mikä mutta käsin vääntällä meni suoraksi. Jossain näyttely vehkeessä sellainen voi vuoden pari toimiae ennen kuin loputkin kromit irtoo. Tai ei toi läheltä katottuna ollut edes show tasoa.
    Mopemaan oikessa että tolla olis täällä tilaus ja asiakkaita riittäisi. Jengi kun ei oikein vaan tajua että tossa kromaamisessa maksaa ne pohjat eniten, ei se itse dippaus altaaseen. Sama kuin vauhti,
    vauhti maksaa, -kuinka lujaa haluat mennä?
    Pohjat maksaa, -kuinka hyvät haluat?
    Kromipinta ei anna anteeksi yhtään jos vähääkään on pohjissa fuskattu ja uudelleen huonosto kromattu puskuri on mun mielestä jopa rumempi kuin vähän kuppainen vanha.
    Rautio rules, mutta mun kromit on Jenkeissä duunattu ja vielä mulla on asiaa kromipajalle ja se on Ruotsissa. Mutta jos täältä löytyisi se asiallinen ja osaava niin ei tarvitsisi ruottiin lähtee. Ne muuten hakkaa hinta/laatusuhteellaan jopa jenkit, Virosta puhumattakaan..
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Totta tuo, ettei noi jälkituotantopuskurit mitä on näkynyt, oo olleet laadultaan ihan "parasta A-ryhmää". Mutta ruosteisen, huonokromisen puskurin korvaajana ihan jees, jos vaikkapa ajattelee maalausta vaihtoehtona. Eikä oo hinnan kiroissa.
     
  15. SG480

    SG480 1st gear

    Mulla on uusi Taiwan etupuskuri ja Eskilstunassa kromattu orkkis takapuskuri. Eroa on kuin yöllä ja päivällä mutta onneks ne on eri puolella autoa eli vertaaminen on vaikeaa. 8)
     
  16. lake ender

    lake ender Gearhead

    Tässä on varmaan tullu esille se, miksi suomalaisissa customeissa tms. näykyy niin harvoin kromattuja puskureita ja muista kromiosia jos vertaa swedujen vastaaviin. Ei se aina oo pelkästä persaukisuudesta kiinni, kyllä vaatii ihan toisenlaista aktiviteettiä lähteä kromatuttamaan osia lahden taakse. Kromaamolle olis tosiaan tilausta, mutta kellä riittää rahat ja uskallus moisen firman perustamiseen? Täällä kekkoslandiassa kun tota yrittämistä niin kovin vielä tuetaan ja kannustetaan....
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Älä nyt viitti, onhan meillä presidenttikin sanonut ihan viime viikolla, että "kai yrittäjilläki pitää jonkinlainen toimeentulo olla". Mielelläänhän tossa kaikki perustelee yrityksiä ja luo työpaikkoja.
     
  18. RB-440

    RB-440 1st gear

    En ole kokenut sisustan osien kiillottamista tarpeelliseksi, mutta näitä kromimaalijuttuja tuli yhden tutun maalarin kanssa setvittyä viimeisen vuoden sisällä vähän enempikin, kun piti puskurit maalata "kromilla".

    Ongelmia tossa hommassa oli paljon, en tiedä kumpaa maalari käytti Cosmochromea vai Cosmicchromea tai mitä lie ollut, mutta puoli vuotta meni, eikä hommassa päästy alkua pitemmälle. Pyyntihintakin ehti tuplaantua matkan varrella, mutta olin kuulemma alun perin ymmärtänyt väärin. Samapa tuo, kun ei tullut maalia osiin, ei tarvinnut maksaakaan.

    Jotain kokeiluja maalin kanssa oli tehty, mutta se ei oikein pysynyt vanteissa eikä peileissä, eikä se aina tullut kromin väristäkään. Loppujen lopuksi mun puskureiden pintaan vedettiin kirkkain hopea, eikä se lakattuna kovin pahalta näyttänyt mustassa autossa. Ainakaan pimeessä ja vesisateessa...

    Nämä on siis ihan mun henkilökohtaisia kokemuksia näistä kromimaalaushommista, mutta voihan se olla, että mulla, tai siis maalarilla oli vaan tajuttoman huono tuuri. En nyt sitten tässä kohtaa mainosta ketään, kun ei kai se maalarin vika ollut, ettei maali toiminut.

    Alasalmen nettijutut ja kuvat maalauksista on tosi vakuuttavia, mutta juteltiin kertaalleen puhelimessa ja ilmeni, että puskurin maalaus tulee niin kalliiksi 500-600 erkkiä kipale, että jenkeissä uusiksi kromattu tuontipuskuri tai uusi tarvike tulee halvemmaksi ja voipi kestää paremmin ja kauemmin.
     
  19. ftboogie

    ftboogie 1st gear

    loimaan kromauksesta saa nykyään myös kuparoinnin pohjalle!!
     
  20. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Varmasti kaikki mahdolliset käsittelyt 8 viikon toimitusajalla.
     

Kerro tästä muillekin!