-39 Foortin etujousitus kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja tzei, 6.8.2006.

  1. tzei

    tzei Gearhead

    Mulla tulee foordiin Super Bellin droppiakseli. Siinä on kapeampi perch-pulttiväli kun originaalissa akselissa. Nyt kun tukivarsien päät on taivutettu kohdalleen niin jousen riipukkeiden kiinnityspaikkojen väli on aika tarkalleen 100cm. Mikä on tällöin paras optimaalinen jousen pituus? Eli kuinka paljon lyhennän alkuperäistä jousta. Onko jousen pituus lenkistä lenkkiin sama 100cm kun se on taivutettu suoraks? Tietääkö kukaan sawossa päin takomoa joka jousen lyhennys homman hoitais, ja samalla vois lenkit kääntää yläpuolelle? Kiitos taas...

    ps. rodista on kysymys, vaikka tämä varmaan viskataan tuonne alusta&jousitus keskusteluun jossa ymmärretään vain kierretyistä jousista... :lol:
     
  2. lake ender

    lake ender Gearhead

    Pahan heitit... Ostin itse tollasen 4-linkkien seuraksi, kun ei ollu järkyttävän kalliskaan (140 taalaa+alvit rahdit ym.)
    http://www.posiesrodsandcustoms.com/sup ... 8_springs/
    Tossahan on määritelty sopiva jousi, mutta ei tietenkään sen jousen mittaa "vapaana".
     
  3. tzei

    tzei Gearhead

    Olen itsekin katsellu noita posieksen jousia. Mulla on vaan kaks hyväkuntoista alkuperäistä jousipakkaa joista osaava takoja naputtelisi helposti lyhemmän ja käännetyillä lenkeillä.

    2037-40L 35-40 Ford 39-3/8" Jos joku on sattunut tilaamaan tuon kyseisen jousen niin enemmän kuin mielelläni haluaisin tietää sen jousen pituuden lenkistä lenkkiin "suorana".

    Itse olen pähkäillyt, että se jousi saa olla varmaan vähän pidempi kuin se 100cm, liekö tuo sit niin millin tarkkaa touhua, kunhan jousi mahtuu joustamaan jokonaan suoraks
     
  4. jzl

    jzl 1st gear

    En kyllä oikein osaa vastata, mutta mulla on chassis engineeringin droppiakseli. Ainakin mulle näin sanottiin, että tähän sopii alkup. jousi ja v-tuki. Alustan työt on kesken enkä päässy vielä kokeilemaan miten noiden osien kanssa käy... niin ja ford on 37, mutta sama alustahan näis.
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    No nyt se näkyy molemmissa osioissa...... 8)
     
  6. TATU

    TATU Gearhead

    Aihetta sivuten,mikähän mahtaa olla syynä ettei 28-34 ford rodeissa käytä kukaan alkuperäisiä pitkittäistukia(esim.-39)jaettuna siten että jousi on akselin etupuolella,näin akselin saa aika lähelle runkoa ja koneelle saa paremmin tilaa.Tosin vaatii runkoon jouselle uuden palkin ja vanhan poiston joka voi olla turhan työlästä.Vai onkohan ainoa syy että on saatanan ruma kun jousi on etummaisena.
     

Kerro tästä muillekin!