Opel, VW vaiko Toyota?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Blösö, 7.8.2006.

  1. Blösö

    Blösö 1st gear

    Joo elikkä niinkuin otsikkokin sanoo, on vähän runsauden pulaa elikkä valinnan vaikeutta.
    Pitäis vaihtaa vanha uuteen ja kaikissa noissa on jotain hyvää ja ajattelin kysäistä millaisia mielipiteitä palstalaisilla ko. pakuista on, mieluimmin oikeita kokemuksia eikä mutuja.

    Tarkemmin siis, kyseessä olisi Toyota Hiace 100hv koneella mahdollisesti 4-veto, Transportter 2,5 ( 96kw) ja Opel Vivaro 2,5,
    kaikki "pitkiä" malleja.

    Ja valitettavasti jenkkipaku ei tule kyseeseen.
     
  2. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Tojota ilman muuta jos haluaa pakun missä ei oo vikoja...ajettavuudesta ja suorituskyvystä en sano mitään kun ei ole kokemuksia... 8)
     
  3. make_110

    make_110 3rd gear

    Tojota tai ´VW:n ottasin,VW on omasta mielestä hyvä ajaa,mut tojota saattas olla varmempi yms ja kai se on hyvä ku eikös se oo myydyin paku suomessa :eek: Mut eipähän niillä nykysin taia hirveesti olla eroja,enemmän käyttäjässä tai korvien välissä.... :)
     
  4. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Meil on firmalla kaikkii noita kolmee autoo ja toyotassa ei tilastojen mukaan ole ollu just mitää vikoja muihin verrattuna...ite en ole kylläkään ajannu kun hiasella, eli en osaa muuta sanoo.
     
  5. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Ainoa miinus puoli on Hiacessa auton koko. Meidän käyttöön tavaratila on liian pieni. Sen takia olemme töissä päätyneet Citroën Jumperiin KA mallina 12kuution tavaratilalla. Vikoja on ollut ihan kiitettävästi. mm. alapalloniveliä menee yhdet vuoteen.
    Onkos kellään kokemuksia uusista Renun pakuista, varsinkin siitä 3.0 litraisesta?
    Tietääkseni Nissan ja Opel on samalla korilla ja taisi olla pieni korisin Renaultkin samalla korilla.
    Viime viikolla naapuri firman alle kaksi vuotta vanhasta Nissan pickupista kurkisti kierokanki pihalle. Joten ei taida olla Nissanin nyky dieselit kovin vahvoja.
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Mulla rajoittuu pakettiautokokemukset dodgeramvaniin ja fordtransitiin sieltä syvältä 1980-luvulta, mutta aiheeseen: Opel Vivaro / Nissan Primastar / Renault Traffic on periaatteessa sama auto. Nissan innostui yhteistyöstä ns. eurooppalaisten kanssa, kun pienten dieseleiden päästörajat tiukkeni Euroopassa niin tiukoiksi, ettei muinainen Nissan Vanette (se söpö takavetoinen) enää ympäristösyistä kelvannut Eurooppaan.
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    hihacelle ääni täältäkin.... tosin kankeampaa autoa saa hakee... (lähes kuin suburban) ja 4-vetona ei voi liukkaalla vedättää mutkassa. tuppaa puskemaan herkäste? en tiedä onko(vika) korjattu jo uudempiin, mut kaverin 97 pitkä on ainakin moinen! tosin kun oikeen hyvän/sopivan öljyn löytäis viskoon ni vois parantuu
     
  8. Blösö

    Blösö 1st gear

    Kiitoksia vaan tähän astisista.
    Paska juttu, olin jo vähän niinku asennoitunu tohon volkkariin tai opeliin, niissä kun löytyy jonkunverran tuota kiihtyvyyttäkin ja olen niin kyllästynyt tuohon vanhaan hiaceen, mutta ilmeisesti vanhassa vara parempi :eek: :eek:
     
  9. retro

    retro Gearhead

    Mites sitte paku-Iveco, se ois kolmelitrasena ihan pirteekin?
     
  10. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    "Toyotalla suomi kuljettaa". :rotfl:
     
  11. Blösö

    Blösö 1st gear

    Muistaakseni liian iso, enkä mahdu edes ratin taakse, niinkun ei myöskää se Fiatin pakuun mikäsenytolikaan.
    Firman tallissa korkeus vaan 2 m, vaikka menee sinne yli senkin oleva Blazeri.

    Kaiken lisäksi, kun ei osaa päättää edes noista kolmesta, saati sitten vielä kaikki muut merkit, niin apuva!

    Puuttumatta noihin teknisiin heikkouksiin eri merkeissä, tässä muutamia plussia ja miinuksia noiden kolmen mallin koeajo tuntemuksista:

    VW
    -hinta
    -ahdas ohjaamo
    -kova rengas- ja moottorimelu
    +kulkee hyvin
    +arvostettu? jälleenmyyntiarvo?
    +tukeva ja hyvä ajaa maantiellä
    +tarvittavat nestetäyttöreijät hyvin näkyvillä

    Vivaro
    -tavaratilan verhoilu harraste asteella ( negtiivisessa mielessä)
    -vasemman kyynärnojan puute
    -näyttää herhiläiseltä
    -erittäin terävä teho/vääntö käyrä
    -pissapojan täyttö tullee olemaan helvetin vaikeeta, reikä syvällä moottoritilassa
    +kulkee hyvin, varsinkin maantiellä
    +tilava ohjaamo
    +pariovet vakiona ( ei silti, luukkukin riittää)
    +varustelu - riittävä
    tarjousta en ole vielä saanut

    Toyota
    -viimeisimpien testien jumbo
    -ei kiihdy, numeroiden mukaan tehottomin ja hitain
    -vanha malli, ulkoa ja sisältä samanlainen ainakin vuodesta 99
    -jälleenmyyntiarvo, jos tulee uusi malli
    -takavedolla ei pääse edes tasasella liikkeelle talvella
    +takavetoisena kiva leikkikalu talvella, jos tarpeeksi painoa kyydissä
    +isoin tavaratila kuutioilla mitattuna
    +/- tuttu ja turvallinen?
    +tilava ohjaamo
    tästäkään en vielä ole saanut hintaa, joten opelin ja tojon osalta niitä ei vielä vertailtu.

    Jos jollain vielä lisättävää, niin kiitollisuudella otetaan vastaan arvosteluja erilaisia mielipiteitä ja niin edespäin...
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ai arvostettu?

    Nestetäyttöreiät pitää tuon konsernin vehkeissä ollakin hyvin näkyvillä, erityisesti öljyntäyttö.
    Onkohan pakuissa samoja lukko ja sähköongelmia kuin hlö-autoissa. Pääset sisään, et pääsekään...

    Jälleenmyyntiarvo? Veikkaisin toyotan pitävän silti arvonsa vaikka uusi malli tulisikin markkinoille.
     
  13. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Kyl se hiace menee mun mielestä talvella vähä perkeleen hyvin ainakin mun, kun siellä on tavaraa jonniiverran kokoajan kyydissä...lukkoperä tekee viel menemisen paremmaks...ja saahan niitä nelikkona :wink:
     
  14. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Uusissa VW pakuissa on ollut paljon sähköongelmia. Näin olen kuullut.
    Toyota on varmasti jälleenmyynti arvoltaan kaikkein paras.
    Pari vuotta sitten ajoin uudella transitin KA mallilla, jolloin totesin ettei transit ole muuttunut 20 vuoteen kuin hiukan ulkoisesti.
    Tämä nykyinen työ kulkuneuvo Jumper on hyvä ajaa ja jaksaa nyhtää asuntovaunua kiitettävästi. Vitos vaihteella on syytä pitää kierrokset minimissään 2000 rpm tai muuten kuulema kärsii laatikko. Onkos kukaan lastuttanut näitä 2.8 koneita?
     
  15. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    Jos ooppeliin päädyt, niin osta nissanina. Saat pidemmän takuun.
    Opelilla kaks vuotta, nizmolla kolme.
    Autohan on sama, niinku jo aiemmin tuli ilmi.
     

Kerro tästä muillekin!