40-lukuisee pääsylinteri/tehostettu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ASENTAJA, 31.8.2006.

  1. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    Tietoa kokemuksia kaivattas.
    Kyseessä on -40 luvun lopun auto,jossa
    joka nurkassa on 11" rummut.Tarkoitus olisi vaihtaa pääsylinteri ainakin
    2-piiriseksi esim jostain 60 luvun lopun GM tuotteesta. Jos pitää
    rumpujarrut, mutta haluasi laittaa tehostetun pääsylinterin mikä olisi vielä
    riittävän siro mahtuakseen lattian alle missä alkuperäinenkin sylinteri on ollut.
    Jenkkien tehostetut mallit on ilmeisesti liian suuria mahtuakseen lattian alle
    vai löytyisikö joku malli mikä olisi riittävän pieni kokoinen ja saisi vielä
    toimimaan rummuilla?
    Jostain eurosta tehostettu pääsylinteri Volvo...jne.Saako jarruja toimimaan
    siedettävästi rumpujarruilla vaikka aluperin tarkoitettu levyille?
    Oli sitten sylinteri sitten eurosta tai jenkistä.
     
  2. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Mulla on kanssa isot rummut joka kulmassa. Muutin kakspiiriseksi kuten kuvasta näkyy -> http://s23.photobucket.com/albums/b373/ ... h=imgAnch6

    Tehostin on 7" halkaisijaltaan ja pääsylinteri "corvetten" vaatii rummuilla ainakin takaiskuventtiilin että toimii rummuilla edessä. Lisäksi mulla on toinen takaisku ja säädettävä paineen rajoitin hyllyssä jos tuli takapainoiset jarrut. No sen näkee kun pääsee ajamaan ehkä viikonloppuna tai ensviikolla.

    Tehostin -> http://www.allstar-performance.com/product.htm?prod=371 RP:ssä 136€ -> http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi

    Pääsylinteri -> http://www.allstar-performance.com/product.htm?prod=372 RP:ssä 78€ -> http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi

    Paineen säädin -> http://www.allstar-performance.com/product.htm?prod=365 RP:ssä 53€ -> http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi

    Takaiskut Wilwoodilta -> http://www.wilwood.com/Products/006-Mas ... /index.asp RP:ssä 22€/pala -> http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi

    Tolla pitäis ainakin tulla hyvä kitti. Tai ainakin mä luotan siihen kun mulla on tommoset ;)
     
  3. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    Kiitokset! kattavasta vastauksesta, hyvä ettei tarvitse aina kaikkea kantapään kautta
    kokeilla :D
     
  4. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu ei mittään ;)

    Semmonen juttu oli vielä omassa että kun kaikki osat on uutta jarruissa niin ei lähtenyt neste menemään linjoihin ilman että imettiin alipaineella nestettä linjaan ja sekin ensin ilman noita takaiskuja. Sit kun nestettä tuli putkesta niin vasta sitten laitettiin takaiskut paikoilleen ja sen jälkeen jakso jo imeä nestettä takaiskun läpi.
     
  5. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu ei mittään ;)

    Semmonen juttu oli vielä omassa että kun kaikki osat on uutta jarruissa niin ei lähtenyt neste menemään linjoihin ilman että imettiin alipaineella nestettä linjaan ja sekin ensin ilman noita takaiskuja. Sit kun nestettä tuli putkesta niin vasta sitten laitettiin takaiskut paikoilleen ja sen jälkeen jakso jo imeä nestettä takaiskun läpi.
     

Kerro tästä muillekin!