1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. mickey

    mickey Gearhead

    Mistä aihiosta kannattaisi tehdä? Itselläni on jo muutama museoauto, joten nyt pelkkää tehoa haussa. Vaatimuksena 60-70 alku ja amerikkalainen. Mahdollisimman edullinen (en tarkoita välttämättä halpa, mutta mahd. halpa). Keveys plussaa ja kilpiin tarviis saada. ahtaminen ja uudet säännökset? Paras kombinaatio olisi korkealle kiertävä moottori (Kallis?), fiiliksen vuoksi.. Itse en ole merkkiuskollinen, kaikki hienot jenkit ovat ok. Olen jo kohtuu vanha äijä, jos vielä saisi kunnon kyydit autolla kun ei oikein noiden naisten kanssa jaksa oikein enää pelata :))))
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Corvette c3, chevelle lienee helpoimmat alustat?
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Katsastushan ei oo kiinni kun suhteista sinne konttoriin, sit vaan ehtimäään koppa mikää ihteesä miellyttää.
    Joku susiruma Malibu tjsp ois aika bueno sleepperi aihio.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eittämättä tulee mieleen 60 luvun puolivälin letukka tai mopar, pikkulohko, ja puhaltimet kylkeen, siitä haarukoimaan. Itse lähtisin liikkeelle rungollisesta g- koppaisesta, Chevrolet chevelle, Buick skylark, Olds cutlas Pontiac Tempest, tai itsekantavista Dodge swinger, Plymouth duster,, puhumattakaan Challenger, Cuda, Charger, Gm Firebird ja Camaro. Näin kevyessä humalassa pohdittua
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei ole kevyt, ei ole yleinen, ei ole suosittu, ei löydy helposti koriosia, mutta tekniikkaan löytyy. Ei ole 1000hp. Toisaalta paino jakauma on hyvä. Ja muistaakseni menee 10.8/10.9 aikoja.
    Mopar Fuselage era C-body.

     
  6. mickey

    mickey Gearhead

    hä? (kännimietintö)
     
  7. fishbone

    fishbone Gearhead

    pitkästä aikaa järkevä idea!
     
  8. mickey

    mickey Gearhead

    kovia pelejä. Mutta Pappalla pitää olla jälkipolville kerrottavaa että vielä kun ajettiin polttomoottorilla (bensa tai alc,), niin pappa sai dynon mittariin 1000 hp.....
     
  9. arskazone

    arskazone Double Gearhead

     
    palontie ja hantta tykkäävät tästä.
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No onko sillä kopalla väliä jos ainut tavoite on 1000hp...? Kyllä noilla tehoilla liikkuu jo koppa ku koppa. Ei muuta ku valikoi silmää eniten miellyttävän.

    Ja jos se kopan hinta muodostuu esteeksi, ni tuskin siihen on varaa tuhatta heppaa laittaa...
     
    Rotten, xarper ja palontie tykkäävät tästä.
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Makuasioita mistä tekee, mut voishan sitä joskus joku olla vähän erilainenkin "nuori". Joku 4d, farmari, pick-up tai lava-auto? Varmaan Chevyt halvimpia, tai AMC:t kun ei niistä oikein kukaa tykkää. Kadulle varmaan riittää kyllä ihan joku 500-600hp, kaikki siitä ylöspäin on vain turhaa, tai en mä tiiä, mut näyttää noi pienempi tehosetkis sutivan melkein maailman tappiin asti.
     
    palontie tykkää tästä.
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kelpais, mutta vain, jos talous ei olisi rajoitteena, eli tuollainen kombo liikkuu toimivana luokkaa 60- 100 ke;)
     
  13. mickey

    mickey Gearhead

    Juu chargeri on lähellä sydäntä. Itellä on jo 6-440 ja ei viitti sitä muuttaa. Toi 500 hp on nyt jo museoautoissakin peruskauraa, joten pappa janoaa lisää...
     
    Rotten, arskazone ja Kalu tykkäävät tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pickupit tuntuu liikkuvan pirun kovaa kaikissa katukisoissa. C.body moparit on "halpoja". 4d saat jenkeistä 1-3k hintaan, 2d HT 2-5k hintaan ellet jotain harvinaista Sport Fury GTä etsi.
     
  15. mickey

    mickey Gearhead

    Tässä teholuokassa joutuu tietysti kaikki voimansiirtopuolen osat uusimaan. Missä vuosimallissa/mallissa olisi vähiten rakennettavaa kori /runkopuolelle ettei oja kutsu?
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Gm:ää on saanut aina th 400+ 12 bolt, samoin Swinger th 727+ 8 3/4, mutta koneen tulee olla pikkulohko, jos haluat korkealta kiertävän.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En tiedä GM/Ford. Mutta Mopar C-body, perä on 8 3/4, laatikko yleensä jo HD TF727.
    Mutta realismii on, kun 1k theoja tavoitellaan, niin jokasessa autossa merkistä riippumatta, joutuu paikkoja vahvistaa. Ainut ehkä tuurilla on Moparin 8 3/4 tai Fording 9" perä.
    Korit Mopareissa joutuu tekemään runkojen yhdistämisen ja lisäämään conv/hemi mallejen frame boxit.
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos halutaan korkealle kiertävää ahdettua konetta, jättäisin c- bodyn pois, saman tekniikan saa a ja b bodyyn, ja on lähinnä renkaista ja radasta kiinni, mitä muutoksia joutuu tekemään voimansiirtoon; slickseillä ja liimaradalla menee kaikki uusiksi 1000 hp tehoilla ;)
     
  19. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eikös olis parempi katsoa, että mikä on se aihio mistä haluaisi tehdä. Varsinkin jos on malli jota on saanut jo isolohkolla, niin on ainakin helppo sinne stroukkari saada pellin alle. onhan fordinkin isoja malleja välillä aika sopurahaan saatavilla ja sinne isoja kuutioita pellin alle.
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Samanlaista laitetta tulee itsekin haaveiltua, katsotaan miten elämä kuljettaa että tuleeko jäämäänkin haaveeksi.

    Joskus mulla jo ollutkin katuauto jossa hevoset lähempänä tuhatta kuin viittäsataa ja on kyllä tyhjä olo ollut auton myymisen jälkeen, mikään ei tunnu enää miltään.

    Omat ajatukset on tekniikan puolesta lsx tuplaturboilla linjalla.

    Koppana ihan unelma olisi -65 Riviera mutta se kyllä taitaa jäädäkkin ihan haaveen tasolle.

    Varmaan se koppa menisi realistisesti tuonne f-body linjalle kun ovat tuttua kauraa ja hyvin saannilla, ja helppoja ruuvata mieleiseksi.

    Itse pistäisin kaaret sisään niin saisi samalla koko kopan tukevaksi. Ajettavuus muutenkin tehojen mukaiseksi, semmoinen että pääsee mutkiin kovaa ja vielä poiskin.
     

Kerro tästä muillekin!