1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No sit ne varmaan sais oikeesti ajettua hyviä aikoja noilla ympäri ympäri radoilla...
     
    Bukero ja hzemax tykkäävät tästä.
  2. hzemax

    hzemax Gearhead

    Tuplaturbo V8 1000 HP ei tuu tapahtumaan, ainaskaan meikän villeimmissä unissa, ainaskaan katuautona. Ehkä joskus , mut ei kai kadulla.
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Osaatko ajatella että jollain vaan on voimaa ja momenttia?

    Väitän että et ole tehokkaalla autolla ajanutkaan. Sellainen jolla satasesta ohittaessa ei uskalla kaasua painaa miten vaan.. tai kun auringon paisteessa lähdet ja vesi sateessa kieli keskellä suuta tule kotiin.
    Tai jenkkipeli jossa pitää jalka ottaa pois kaasulta kun ajat routapattiin, hidasteeseen tai muuhun töyssyyn. Jos jalka tönäsee kaasupolinta ni heti sutii ja kunnolla.

    Kyllä tulee luistonesto mieleen. Säädettävänä ei kai se niin paha ole... samanlaista teknologian hyväksikäyttöä ku ruiskuboxitkin.

    Kaverin rakentama auto (johon olen modannu kampiakselin) ajoi mailia Virossa, lentokenttä betonilla. Vauhtia 337kmh ja alkaa sutimaan. Kaasu pois ja kaasu takas. Kumi kun kerkes purra pitoja ni 6. vaihteesta kaikki hampaat pois. Tiedunkeruu kertoi että suti eikä vaa kytkin luistanu. Syynä kai väsyminen, pitkässä vedossahan monenttia enemmän kuin äkkinäisessä paineen nousussa. Mutta riitti särkemään.

    6 lootaa rikkoneet mut nyt ennätys 362kmh.
     
    Make.S, Joe Hunt ja peltsi tykkäävät tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sitä kaasua kannattaa painaa siten ettei sudi.

    En pidä itseeni minään häävinä kuskina mutta 600 hevosvoimasen kyl sain pidettyä tiellä ilman mitään apuvälineitä.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. mickey

    mickey Gearhead

    Hyviä ajatuksia aiheesta ja hieman jo sivutenkin :)
    Ajatuksissa tällä hetkellä tuo sentrifukaali. ONko jengillä kokemusta hyvistä/huonoista ahtimista ? Merkkejä kun alkaa olla jo monia. Sinetöidäänkö ahtimen käyttöpyörä katsastuksessa tehojen vakioimiseksi? Entäs ne vertailumoottoritehotaulukot, onko sellaista? Eniten kiinnostaa vanha pontiac. Käytetäänkö vertailumoottorien gross hp vai net hp arvoja katsastuksessa?
     
    Muokattu: 21.10.2017
  6. mpower

    mpower Double Gearhead

    Rekkamies!:p
     
    Make.S, sdfsd, Rotten ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    :poff:

    en oikeestaan
     
    Muokattu: 21.10.2017
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Motecilla onnistuu Viperkin. Tosin tästä nyt jo aikaa kun moista kilpuria ropasin...
    Typhoonissa mulla Link+ Storm ja jää kunhan nyt padan saan nippuun kauas tonnista, mut jos runsaan parin sadan päähän E85lla stripillä saa riittää.
     
  9. hantta

    hantta Gearhead

    Ja keräisi hillittömät määrät katsojia :(
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    joo ei mulla ollut mitään ongelmaa viime yönäkään vaikka keula jäähileessä ja tie myös
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    kyllä saisi, veikkaan enemmän kuin näitä kädettömiä sirkusfriikkejä, radalla ja katsomossa
     
  12. KimmoT

    KimmoT Gearhead

    Ei ne mitään hihnapyörää sinetöi. Eipä ne ole edes sitä vilkaissutkaan sen jälkeen kun on kerran katsastanut. Centriahdin on siitä hyvä, että se työntää tehoa tasaisesti lisää kierrosten myötä. 1000 heppaan tarvii Esim Paxtonin 2200, Vortechin Ysin tai Prochargerin joku F1 sarjalainen. Isojen Prochargerin ahtimien kestosta olen lukenut kauhutarinoita.
     
    peltsi tykkää tästä.
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    FB romutorilla myytävänä moparin pikkulohko 1800hv ja hinta 15000€. Mukaan viellä joku osapaketti. Ei vaikuta pahalt hinnalta.
     
    studio57 tykkää tästä.
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    kävin herran luona eilen muissa asioissa ja tuon ostaja saa kyllä rahalleen vastinetta.. ennenhän Kennetti ajoi sillä viinalla .. ei hirmusia touhuja tarvi että saa erittäin reippaan katumotin mopariin.
     
    peltsi tykkää tästä.
  15. Catiska

    Catiska Gearhead

    Voisi sanoa että melko halpaa. Alle kymppi per hevosvoima.
     
  16. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Kertokaas otsikon mukaisen kamppeen omistajat vähän ylläpidosta. Miten usein kone auki, ja mitä vaihdetaan. Ymmärtääkseni kk- laakerit on kovilla turbokoneissa + 1 bar paineissa. Minkälainen käsivarasto on oltava osia hyllyssä ettei koko ajokausi mene amerikanpakettia odotellessa. Ym vastaavaa kokemusperäistä tietoa
     
  17. Vermilion

    Vermilion 3rd gear


    yli 50tkm ajettu omalla turbo motilla tollanen V6 1.5 bar ahtoja... ei oo menny laakerit miksikään., tosin nyt talvella uusi moottori uusilla sisukaluilla mahdollisesti 2 bar ahdoilla tarkoitus että kestäis 7.000rpm. Vakio kanget ei kestä, muuten olis vielä vanha moottori.
     
  18. studio57

    studio57 Gearhead

    kerran suvessa oon venttiilit säätänyt / tarkistanut ( mekaaninen rolleri) , 1.8 bar ahtoja pikkulohkossa 1480hp /1712nm.. öljyt 2x kesässä, tulpat joka kesä.. muuta moottorille en kyl oo 3vuoden aikana tehnyt. nyt taitaa mittarissa olla jotain 8000km.
     
    Make.S tykkää tästä.
  19. Keme

    Keme Gearhead

    Mielenkiintosen kuulonen 1000hp pata. Onko iskutilavuutta aivan levottomasti vai hengittääkö toi V6 pata vaan hyvin? Melko pienillä paineilla kuitenkin.
     
  20. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Noh jos otetaan joku V8 ja laitetaan siihen 2 bar ahtoja niin kyl siitä varmaan alkaa 1000 heppaa saamaan, elikö erona pari mäntää ja kankea lisää. Tuskin vaikuttaa laakerien kulumiseen jollei laakeri pinta ole todella pieni ja iskupituus todella pitkä... mutta sillonhan on väärä moottoripohja rakentaa jos noin pääsee käymään, että laakerit ei kestä kuormaa.

    Tai öljyreijät tukossa tai riittämätön öljynpaine tai väärä öljymoottorissa.

    Edit: niin mulla on karvan alle puolet tuosta 1000 hepasta. Mutta lähtökohta on sama 2 ventiili työntötanko valurauta moottori. Esitin asiaa enemmänkin niin että ei laakerien pitäisi mennä mistään 1 bar+ ahdoista miksikään.
     
    Muokattu: 23.10.2017

Kerro tästä muillekin!