1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. No mä päädyin tuossa mallissa siihen, että kun DGV aukeaa vaiheittain ja imusarja on varmaan taas erillisillä ryhmillä. Saa tuokin helposti tarvittaessa jaettua.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jaa se oli semmonen kaasari.
     
  3. ToniC

    ToniC Gearhead

    Kakskurkkuselle oli imusarja, mut 94 tai 97 ei sovi. 3 pultin kiinniitus, mut vähän liian pitkä väli.

    Mulla on varmaan jo satamassa tai ihan liki satamaa eddie meyer korkea imusarja. Se ei kerenny vaan viimeks kuormaan.
    kotona on kaasarit (BIG 97pari), Billet jakaja,puola,piuhat,tulpat,genun näkönen ac laturi ja vesipumput.

    12v startti puuttuu. En tiiä käykö toi 6v että vois kokeilla.



    Coupe vähän holdissa, kun otin sedanista koneen pois ja pistin atomeiksi. Venat irrotin tänään ja Loppuviikolla koitan saada lohkon koneistamoon.

    Coupen mosasta myyjän filkka ja puristusliuska on ainoot viitteet siihen, että kone pitäs olla toimiva. Varmaan sekin pitää läpi käydä...
    Samalla, kun otan sedanin koneen pihalle, tyrkkään toisesta tallista ranskiksen tyrkylle, niin pääsen nostamaan sen coupen rungolle.

    https://drive.google.com/file/d/1crmePs9EyK2u_Fxc4FX8yW0_MeI0TWgc/view?usp=drivesdk.
     
    Muokattu: 24.1.2023 klo 23:47
    Vuppe tykkää tästä.
  4. eeko

    eeko Gearhead

    Kyllä se 6V startti toimii, ainakin aikansa. Laitettiin kerran 17M Taunus käyntiin, eikä ollut siihen hätään 6 volttista akkua, niin vaan 12 V puola ja startti suoraan 12 V akusta ja hyvin pörähti.
    -eeko
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    "Koko talvi" 1977-1978 noin vuoden 1965 kuplalla, joka palasi ajoon, kun vuokraisännän uudehko 240D Saksasta uittama mersu ei jaksanut lähteä pakkasissa käyntiin. Mersun iso akku kuplan takajalkatilaan ja käynnistyskaapelin + vastakkain MB:n 12 voltin ja VW:n 6 voltin akun väliin. Kaikki osat jäivät talven testeistä ehjäksi.
     
  6. fmila

    fmila Gearhead

    Noinhan sitä on useamminkin tehty, kun noita 6V akkuja ei saanut "sopivasti" ees enää 70-luvulla. Startit kesti hyvin 12 voltin starttaukset, eipähän tarvinnut edes pitkään "veivata" kun tehoa oli riittävästi. Aikanaan duunikaveri teki 6V tipparelluunsa 8V-järjestelmän. Akku tehtiin 12V-akusta sahaamalla ylimääräiset pois. Kyseinen akku oli vielä aika uusi, mutta oli saanut kolarissa reiän kuoreensa päätykennoon, joten se pääsi "uusio käyttöön". Tasavirtalaturin jännitesäädin säädettiin vaan kohilleen, latausjännite 10 volttiin. Kaikki sähkölaitteet muuten jäi ennalleen polttimoita myöden. Ajovalotkin oli sen myötä liki H4 tasoa, vaikka olivat normaalit 6V hehkulamput. Polttimoiden kestokaan ei haitannut pahemmin, tulipahan pyyhkijöihin lisää vauhtia ja lämppärin puhaltimeen.

    Sorry rönsy, mut ei ois eka lättis, jossa moinen "ominaisuus".

    t. AM
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  7. ToniC

    ToniC Gearhead


    Toimii se. Tudorissa on 6v startti ollut kokoajan.
    Sitä meinasin kokeilun ajaksi, jos vaan sattuu menemään heittämällä tohon ranskattareen. Tudorin lohko yms. Roinat kontissa. Huomenna koneistamoon. ... eikun tänään... startti joutaa siks aikaa. Nythän itseasiassa verstaan pöydällä on edmunds ja 94, pari... senhän voi laittaa kanssa ranskikseen testiin.
     
    eeko tykkää tästä.
  8. ToniC

    ToniC Gearhead

    Sedanin motti meni koneistamoon.

    Ranskis matelee pikkuhiljaa coupen keulaa kohti... kunhan siivoon tallin välillä.

    Lähiseudun kaupalta evakuoidulle akkuvialliselle pinkkarillekkin keksi käyttöä.
    Akkupaketti irti,
    1 letku ja 3-piste kiinnikkeet vehkeeseen ja liki 3 metriin 600kg nostava trukkimasto valmis.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.1.2023 klo 12:53
    isalmela, Vuppe ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  9. Mikä toi toinen purnukka on koneen päällä? Taaimmainen on öljynsuodatin?
     
  10. ToniC

    ToniC Gearhead

    Kysy jotain hepompaa...
    Regulateur ja filtteristä menee putki... joku militaryvaruste?
    Öljynpaineen säädin?

    Siinä samassa nipussa on tuntimittari, pari öljykelloa yms sotkua. Opusten mukaan kaikki koneistetaan pois.

    Kuvissa myös se orggis sytkä ja starttikin on karmee murkula.

    [​IMG]




    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mitä tuo on alkujaan liikuttanut? Tulpanjohdot on kuin lentokoneesta. Noi vaan siistiksi ja jättää paikalleen. Ei ole kellään samanlaista. Ja kestää ajoa vaikka ilman konepeltiä - sateessa.
     
    maxvo2 tykkää tästä.
  12. Simca Unic Marmon Bocquet (S.U.M.B.)

    [​IMG]
    Ehdottelin aiemmin samaa kanssa. Olis kyllä pornot.
     
    maxvo2 tykkää tästä.
  13. Olisko tuo purnukka keskipakoöljynsuodatin, kuten Scaniassa:



    Tämä on siis vain arvaus..
     
  14. Mun arvaus ei kyllä onnistunut. Tässä artikkelissa kerrotaan:

    [​IMG]
    Top of French flathead V8 showing carburetor, fuel pump and mechanical governor

    Eli se on jonkunlainen mekaaninen säädin tuohon kaasuttimeen.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siis jonkinlainen työkonesäädin. Pitää moottorissa kierrokset vakiona jonkun laitteen pyörityksen aikana.

    Senkun virittelee vielä säädettäväksi, niin on semmoinen cruise control, ettei tule rodimiittiin mennessä toista vastaan.
     
  16. ToniC

    ToniC Gearhead

    Eli foordiin lumilinko....


    Tossa on 24v vehkeet... muutan 12v. Tulpanjohdotkin murtuilleet.

    kyllä sieltä romujen alta lättis löytyy

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!