1932 Ford Deuce Coupe Hi-Boy peltikori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Karva, 25.6.2005.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    ..ja säästin.

    Hei, kaivakaapas jostain 80-luvun alusta V8-magazine, jossa joku suomalainen hemmo oli tehnyt Volvo Duettin rungolle (olikohan `32) roadsterin korin. Ihan metritavara alumiinista. Oli muistaakseni oikeinkin paljon alkuperäisen näköinen. Ainoa, mikä oli jouduttu tekemään, niin koria oli jouduttu "siirtämään" suhteessa lokasuojiin hiukan eteenpäin, johtuen Duettin moottorin paikasta rungolla.

    Se koppa oli tosiaan tehty 2mm alumiinista ja ilman sen kummempia spesiaalivehkeitä.

    Sen lehden kannessa oli sininen Oldsmobile Toronado, se Volvo -rodi ja joku punainen auto.

    (Valikoiva muisti? Varmaan 10 vuotta sitten viimeksi lukenut sitä lehteä... Mitään tärkeää en kyllä muista, mutta joku 25 vuotta vanha V8... :odroll: )
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Karvan idea ei ole hullumpi Volvo rodi oli jonkin aikaa Kymenlaakosaisella harrastajalla ja muistaakseni se oli 100 % Duet

    Silloisten sääntöjen mukaan autossa oli joitain vaikeuksia katsastaa Kouvolan pääkatsastusasemalla mutta asia selvitettiin AKE:a myöten ja auto oli 100% Vovo jossa oli muutettu kori

    Auton nykyinen omistaja ja olinpaikka ei ole tiedossa
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nyt se selvis mikä se studen runko tallin lattialla on :soosoo:

    Meinasikko Karva tehdä korin sen päälle ?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Auto vastasi kai ulkoisesti -28 roadsteria ja oli ihan asiallisen oloinen mutta ja mutta ! En tiedä pitääkö huhu paikkansa että tuhoutui tallipalossa Pirkanmaalla. Toivottavasti ei.
    Pirkanmaalla liikkui jossain vaiheessa kuitenkin.
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Niitä Volvo -"rodeja" on ollut Suomessa ainakin kaksi. Toinen (keltainen) on esitelty Street Race -lehdessä joskus 90-luvulla. Ei ollut ihan niin hyvin tehty, kuin se musta.

    Tuosta kuvan rodista... Voi helvetti! Kaiken maailman väsäyksiä. Kommentit on aika pahoja... :rotfl: Ja eikös siellä joku "yön timo" -saksasta tee tarjousta, moottoripyörästä...! :odroll:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mut aattele miten autenttinen laite,eihän tota saa mennä muuttamaan :rotfl:
    Ja toi ylempi kuva mallia itte tein on kanssa aika ilmestys :rotfl:
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Joo näin on, eikä kukaan itkisi vaikka omistaja laittais pellin alle sen tojotan heminelosen vai mikä Cetrikin diiseli sen nyt pitikään olla. Ku sehän oli just se omistaja joka oli se joka sai tehdä autolleen mitä haluaa eikä me muut.

    Tuntuuko teistä muista koskaan siltä että joskus sitä toistaa itseään?




    Tuntuuko teistä muista koskaan siltä että joskus sitä toistaa itseään?
     
  9. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Laita Chevy ´53 lisää vaan noita ite tehtyjä jos löytyy, ratkiriemukkaita laitteita. :D :D :D
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  11. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Tyyliltään kuin erään suomalaisen "kustomoijan" pajalta konsanaan! :-?
     
  12. Swine

    Swine Gearhead

    Huhhuh.Aika kasoja taas löytynyt.Eipä noita hinnalla ole pilattu,vaikka muuten olisikin.Tosin 1500 taalaan saa varmasti järkevämpiäkin aihioita
    :odroll:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    :rotfl: :rotfl: Tää on hyvä! "This auction is for a 1950 Chevy truck. this truck has been completely customized and it looks great." :rotfl: :rotfl:

    Itsetunto on ainakin kaverilla kohdallaan.. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... otohosting

    Tosi lookkeri :odroll: Takaa tulee mieleen mikroauto :p
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Oikeesti tarkoitus ei ollut haukkua noiden autojen rakentajia vaan painottaa oikeiden mittojen tärkeyttä itse tehdyssä korissa! Eiköhän jatketa otsikon aiheesta.
     
  15. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin, kai näiden linkkien opetus on se ettei kannata rakentaa S-10 rungolle liian ahtaassa tallissa jotain aamuyön tunteina saatuja päähänpistoja ja sitten vasta valmiina ihmetellä että mikä siitä oikein tulikaan.... :lol: :lol: :lol:

    Meinaatteko tosissaan että tältä palstalta löytyisi joku joka on rakentanut korin tyhjästä ja uskaltaisi vielä kertoa asiasta jotakin???
    :eek:

    - Jani -
     
  16. PARTNER

    PARTNER 1st gear

    Melkolailla tyhjästä olen omani leiponut.Vanerista leikkasin kuviosahalla kehikon alle jonka päälle väänsin suoraa peltiä ja sitten vaan mig-liimalla pellit kiinni toisiinsa.
    Vielä vaatii muokkausta jotkut kohdat esim tuulilasin kehikko.
    http://photobucket.com/albums/a92/PARTN ... 20PROJECT/
    Tyhmää tämä on kyllä esitellä keskeneräisiä projekteja mutta jos tämä nyt rohkaisisi muitakin väsäämään itse, sen sijaan että olen kaikille aina tilintekovelvollinen siitä että mitä olen projektilleni tehnyt sitten viimenäkemän.
    http://rcs.law.emory.edu/rcs/ss/10/ss10352.mp3
     
  17. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Suomen Wheels 2/87:sta löytyi helppo nopee tapa tehdä auto suorasta pellistä. Siteeraan lehteä:
    "Sture Lundin Lönnångerista hankki 200 tonnin hydraulisen puristimen harrasteverstaaseensa, joka on melkein 2 kertaa hänen asuintalonsa kokoinen. Virheettömästä phaeton-korista hän sai peltiosien tarkat mitat ja sen jälkeen Sture omisti vuoden niiden puristintyökalujen ja jigien valmistamiseen."
    "On ollut suureksi avuksi, että minulla on ollut täydellinen 1922 T-Fordin kori mallina. Ulkona tuulessa ja tuiskussa seisseen korin mittoihin ei voi luottaa."
    "Valmiiksi leikatut pellit kiinnitetään Sturen valmistamiin tyynyihin, joissa on jyrsityt urat pokkausten tulevilla paikoilla. Sikit (pokkaukset) puristetaan sen jälkeen hydraulipuristimessa uretaanikumilevyn avulla, joka painaa pellin tyynyn uriin. Tuloksena on pehmeän pyöreä pokkaus, jonka lähtöreuna on terävä. Kon korin sivujen pokkaukset on tehty, asetetaan pelti suureen jigiin, johon se kiristetään ja siihen naputellaan ovien upotukset, saranapokkaukset ym. Sen Sture tekee käsityönä kumi- ja peltivasaralla."
    "Hänen valmistamiaan korin osia voi käyttää alkuperäiskorin varaosina. Elleivät Sturen valmistamat osat sovi, on vika varmasti alkuperäiskorissa."

    Että näin Ruotsissa. Pääsisköhän sittenkin helpommalla, jos ostaa tukun suomalaisia metsälöytöjä ja niputtaa ne yhteen?
     
  18. janiluo

    janiluo Gearhead

    Taas tuo lause... :-? Pääsisköhän helpommalla jos...
    Tämä ei ole henkilökohtaista kritiikkiä sua 4dFunClub kohtaan mutta kun tuo on yleisin lause joka pitää jokaisen suomalaisen harrastajan hokea johonkin väliin ja puolen tunnin välein. Mitä lausella yleensä edes tarkoitetaan??? Tuntuu että monen pitää saada äkkiä ja helpolla jostain rodi että pääsee sitä näyttämään rodiporukoille ja saada heidän hyväksyntänsä, mutta miksi?
    Miksi pitää rakentaa rodeja jos haluaa päästä helpolla?
    Mulle ainakin itse rakentaminen on ollut se tärkeämpi asia ja varsinkin oppia toteuttamaan ideoita ja ratkaisuja niin että niihin on itse ollut tyytyväinen (harvemmin sitä on ollut...:oops: ). Ei siinä voi yrittää päästä helpolla jos tavoitteena on itseä miellyttävä lopputulos. Sitä paitsi jos on riittävät vehkeet ja muutaman vuoden kokemus niin siinä vaiheessa voi tyhjästä tekeminen olla jo helpompaa kuin metsälöytöjen parsiminen. Mulla riittää projekteja moneksi vuodeksi eteenpäin eikä mulla ole niitä kiire leimata tai esitellä tapahtumissa. Siksi juuri oman peltikorin tekeminen voisi olla mielenkiintoinen ja haastava projekti. Ehkä jonakin päivänä... :odroll:

    - Jani -

    PS. Karva tee ensimmäinen kori niin kuin olet ajatellut nyt ja seuraavaan koriin voit sitten korjata ne virheet joita ekassa oli. Ehkä kolmas on jo näyttelytasoa.
    :lol:
     
  19. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Muistellaan aikaa ennen nettiä ja ruotsalaisten harrastien prässejä.. Järvenpäässä Jurvaisen Arska naputteli alumiinista 34 hotrodin volvo pvn alustalle.. Siis suorasta pellistä kevyet 15 vuotta sitten! Ja ettei mennyt ihan helposti piti tietenkin kaikki kiiltävät osat tehdä rosterista.

    Eli on niitä tehty ennenkin suorasta pellistä suomessa. Ihan eri juttu on kuinka paljon järkeä siinä on kun nykyään niitä saa valmiinakin vrt ruotsalainen harrastaja
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Joo, mutta Jurvaisen Arska taittaa olla niinsanotusti kätevä käsistään.

    Hassun näköisiä vempeleitä tulisi jos mun lisäksi vaikka kaikille OD:laisille annettaisiin materiaalit ja työkalut, ja talvi aikaa valmistaa Hot Rod.

    Keväällä sitten tuotaisiin korit päivänvaloon riviin kauppatorille :eek:
     

Kerro tästä muillekin!