Katsoin kanssa noita. Oli fasessa setti myynnissä "edullisesti". Hyvän näköiset kyllä, mutta ehkä halkaisijaltaan liian pienet. Ja kaksi/kulma ei ehkä mahtuisi järkevästi. Olisi mukava päästä mallailemaan. -J-
Sen verran oli tosiaan "edullinen" hinta, että ei varmasti huokuttele hankkimaan "saattaa sopia" ajatuksella
Ehkä tuo protolamppu on liian järeä.. Noh, printtaaja oli omasta päästä veistänyt uuden, mua juurikaan konsultoimatta. Parempi! Mustat käikäleet vois olla kiiltävää. Muovin kromausta joku firma tässä munkin lähellä ainakin joskus teki. Oma rosterihalko on vaan 100mm. halk. ja tuo 0n 122mm., eli siitä ei synny, kuin pienempi rinkula. Noh, tuumaillaan. Eihän tässä kiire oo. Tallissa ei tänään edennyt, mutta auto eteni. Sisäpuolen paneleita putsailin duunitauoilla ja oppipoika puhalteli. Kiitokset vaan Armakselle. Impalakin sai vähän koristusta, mutta laitetaan siitä kuva omaan topicciinsa. -Jake-
Heitä sille se orkkiskromirinkula ja sano että tee sama tuohon käypäseks. Iteasiassa noihin valoihin ois kätevä tehä esim RC-koreissa tehtävää alipainemuotoilua, lämmitetään se polykarbonaattilevy tasaseen, sitte kehyksellä kiinni, alipaine ja muotoutuu vaikka tommosen tulostetun palikan ympärille. Lämpökää ei maha olla ongelma. Jos punasella levyllä tekis ni olis suoraa väriki passeli, tai maalaa sisäpuolelta. Se Tampereella asuva Nikohan teki siihen oranssiin ryskykustomiin ne lamput vissii silleen.
Orkkiskromit on niin huonot, etten viitti laittaa. Mutta heittäkää vaan ideoita. Siitä se lopullinen tuote sit muotoutuu. -J-
Alotin sit tällasia, josko kuitenkin ne takalamput upottais: "Toisella pajalla" siistin kanssa sisälistoja ja laitoin nyt tinaa niin paljon,ettei vi**ta! (aina laittaa alkuun liian vähhän ja sitte joutuu täyttämään uusiksi, noviisi). Yksi oppipoika laittoi rattiputken paloiksi ja karua nähtävää sekin osa oli. En taida jaksaa elvyttää. Mistä noista vaihdevipuhässäköistäkin selvää ottaa. Ömeriikan miehen kanssa varmaan alkaa kaupan vääntö ehjemmästä kuuskymppisen columnista. Kyllä reppana viiskasi on kaikkee kokenut.. -J-
Komee! Katon korkeutta vois moittia, mutta kromit on upeet. Väritkin sopii tuohon, vaikka en niin vihreistä.. vihreästä perusta. -J-
Homma etenee niin lujaa, ettei kerkii edes päivittää! Sisälistoja olen taas nakerrellut. Alkaa olla aika valmista jo. Toinen takasivulasin lista vielä hitsattava nippuun ja sitte viimeistelyä vaan. Listathan ovat orkkiksena kahdessa osassa. Liimasin MIGilla kehyksen yhtenäiseksi. Ei sitten näy repsottavaa saumaa. Parit listakuvat: Tää puoli on jo hitsattu valmiiksi Edellisen omistajan choppaama listan etuosa. Vaati hiukan työstöä. Mitäköhän oviaukon ja listan väliin kuuluu? Oliko tää jo? Sitten nopeasti mankeloin/kanttasin pari fiilistelypeltiä nokkapellin huuleksi. Näihin tulee vielä muutoksia, mutta alkaa hahmottumaan. Gorillateipillä kiinni. Lisää gorillaa muodon hahmottamiseksi Tässä kuulakärki-CADilla piirretty pellin profiili Veli käytti samaa "ohjelmaa" ja antoi neuvoja.Kuva ylhäältä. Vähän kutistusta ja pilkkomista, ni eiköhän se siitä! Huulen jatko loksujen kulmiin vaatiikin sitten varmaan useamman proton. Ei vielä raksuta, että miten parhaiten tekisi useaan suuntaan kaarevan pellin. Pitää katsoa Lazzea.. Jenkki-Jeffen kanssa päästiin diiliin kuuskymppisen kojelaudasta, rattiputkesta ja ratista. Vaihdan koko laudan, koska viiskasin kojelaudan osat on täysin purettu, pikkunippeleitä uupuu ja osat on kalliita. Ja koska kustom. (Asiaanhan ei vaikuta millään tavalla, että broidin Cadillacissa on 59-lauta). Niin ja onhan toi kivan näköinenkin sattumalta. Joku tietty saattais nillittää, että viiskasiin pitäisi "period correct custom"-tyylisesti vaihtaa vanhempi lauta, mutta onneks auto on mun 283n mittaukset alkanee huomenna. Nähdään onko se mahdollista elvyttää järkevällä hinnalla. -Jake- ps. jos jonkun nurkissa lojuu orpona chevyn kuutonen (250, 292) niin haen pois kuleksimasta.
Kyllähän 60 mallin kojelauta käy oikein periodi korrektisti 58 kärryyn. Eihän noilla ole kuin pari vuotta ikäeroa. Voihan sitä ajatella että vanhaa on haluttu nuorentaa kustomoimalla, niin kuin kai alunperin tehtiinkin monesti...
Tätä on ilo seurata ku tapahtuu ja vielä ku tyylitaju samanmoista luokkaa niinku itellä niin ei tarvihe ihtesä kans ees nyrkkejä puristella.
Kiitos vaan. Saan onneksi paljon apua itseä fiksummilta kavereilta. Ja onneksi on netti. Koitan kanssa pitää mielessä Suomi kustomeiden jalon suuntauksen Tosin mattolaituria ei tuohon tule. Ei mahdu talliin . Vatsa taas harmittavasti häiriköinyt, niin ei ole päässyt toden teolla vääntämään. Aloin kyllä rakentamaan viimein shrinkeriin kunnollista jalustaa ja sikkikoneeseen lisärullien matskua on läjä sorvin vieressä. Josko se tästä.. -J-