1980 Dodge Aspen Diplomat Special Edition

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cruiserproject, 19.2.2012.

  1. 69

    69 Gearhead

    Ei siinä mitään takalasin pyyhintä ole, toi on ajovalojen pesulaitteen katkaisija, mitkä sulta on näköjään poistettu puskurinpäältä. Eipä niitä tarvikkaan, laita kromitulpat puskurin reikiin.

    Konehuone kannattaa liuotinpainepestä ja sitten tutkia mikä vuotaa ja mistä.
     
  2. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Pitää joskus mitata tuon oman Aspenin nopeus. Kävin ostamassa Navigaattorinkin gigantista ja se varmaankin näyttää melko tarkkaan oikean nopeuden. Ainakin tuossa VW Transporterissa mittari näyttää 5kmh liikaa ja tuollainen nopeusnäyttö on vahvistanut asian. Nykyään vaan noissa tauloissa, joissa lukee nopeus esim "76" niin tulee "--" jos ajaa ylinopeutta ja sellainen keltainen valo alkaa vilkkua. Varmaankin siksi, ettei ihmiset yritä mitään ennätyksiä niiden avulla. :D Ostin muuten sellaisen TomTom XXL navin ja ihan PASKA. Telineen kiinnitys tuulilasiin oli erinomainen, mutta laite tippui telineestä kokoajan. Vaihdoin johonkin Garminiin ja sain vielä 26€ hyvitystä ja PALJON parempi kiinnitys.

    Ainakin tuolla maatilalla niin kaasua ei kannata paljon antaa niin johan hiekka pöllyää. Oman Aspenin välityksistä ei mitään tietoa, enkä kyllä tiedä miten voisi katsoakkaan. Muistaakseni 80-90kmh vauhdissa heittää kakkosta silmään.

    Hmm... On siellä ainaki niitä mig välineitä ja kaasu ja happipulloja. Luulen kyllä, että pitäis löytyä. Ainakin helvetisti kaikkee hitsailtua metalliroinaa jokapuolel. Mutta toi olikin imusarja missä reikä on ja se on mun mielestä aikaslailla pois paikoiltaan koko systeemi. En tiedä saako noista kuvista kuinka hyvin selvää, mutta omasta mielestäni on ainakin puol senttiä heittoa. Yks maatalonisäntä lupas kyllä hitsata sen reiän ja sillä on kymmenien vuosien kokemus auton, puimureiden ja traktorien korjauksista ja kaikki välineetkin, mutta se puheli jotain, että jos se alkaa haljeta sitten. Halkeaisi tai ei niin itse, kuten sanottu, niin haluaisin vaihtaa koko osan vaan. Tulisi sellainen vaihdettua ja opittua siinä samalla. Se oli koko tämän auton oston tarkoitus, että saa jotain tehdä ja oppia, kun muuten olen täysi käsi ja jäänkin sellaiseksi. :( :oops:

    Joo siinä on sellainen ihan pikkunen reikä ja tajusin itsekkin sen jälkeen kun siellä aspenandvolare.comissa jenkkipojat huomautti tästä pikku virheestäni. :D No tajuattepahan, etten kusettanu, kun sanoin tietotaitotasoni olevan oikeasti NOLLA näissä asioissa.

    Aijaa joo kiitosta tiedosta! :eek: :lol: Vai sekös se nappi olikin... Takalasissa on kyllä sellaset jotkut oranssiset lämmitysraidat. Mistäköhän ne sitten käynnistyy? Koko auto on mulle aika mysteeri. Jos pikkuhiljaa tässä alkais jo oppia jotain...

    Mulla onkin jotain Autoglymin Engine wash ainetta täys pänikkä ja tarkotus oliskin pestä. En usko, että systeemi vuotaa mistään, koska koko moottori oli ihan keltamustan paskan peitossa, kun auton ostin. Sen jälkeen pyyhin sen venttiilikopan, kun tuo kromi näytti ihan hienolta, eikä oo tullu öljyä lisää ainakaan pyyhkimisen jälkeen mistään. Pohjasta taitaa kyllä vuotaa laatikon öljyjä pikkuisen. Luulen, että ne suodatinboksin tiivisteen on menny.

    Ja BTW toi kolmanneksi viiminen kuva kojelaudasta ei siis olekkaan tosta mun Aspenista. Tiedä sitten mistä toi kuva on tarttunut matkaan? Jostain toisesta forumista tai boardista. Voi olla jopa googlesta.
     
  3. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuossa on muuten kuvia siitä oikeasta kyljestä. Ovessa palojälki (tai mistä lie tullut) ja renkaan vieressä väärällä sävyllä maalattu alue ja huonosti hitsattu peltineliö (epätasainen pinta). Nuo olivat siis jo kun ostin auton.

    Mutta eiköhän jo ihmiset täällä ole tajunneet, että kehuivat siistiksi ym. hieman liian aikaisin. Linttahan tuo on, mutta hyvin hämäsi! :rotfl:

    /edit Kuva otettu viime vuoden toukokuussa. Verratkaa hintoja
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Jaa tuo ruma ja rupinen Sorsa tuossa hienon Aspenin takana? Lintta on liian hieno nimi tuolle romulle.
     
  5. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Se on kuule kova auto! :lol: Tuli ajeltua aika paljon tuon kanssa ja pitkiäkin matkoja (350km sahattua edestakaisin talvella) ja auto taisi maksaa 500 vai 550€ hämäränoloiselta autokauppiaalta. Kaikki tuossa toimii, mutta leima meni vanhaksi tammikuussa ja siitä tuli peltoauto sen jälkeen. Tulipahan tuohonkin autoon kiinnyttyä. Omasta mielestäni Aspeni on "ihan jees" kunnossa, mutta jotenkin vaan tuntuu oudolta saada siitä kehuja, kun koko suku ja kaverin sukulaiset ja satunnaiset parkkipaikkojen mummot on sen haukkunut pystyyn. Ajattelin vain, että ne ensimmäiset valokuvat antoivat jotenkin liian hyvän käsityksen auton ulkonäöstä.
     
  6. rusteri

    rusteri 3rd gear

    Ainahan niitä on joille väri tai muuten vaan auton ulkomuoto tai valmistusmaa on punaanen vaate. Mää oon ainaki ajatellu lähinnä että siinäpähän ajelevat ja makselevat velkojansa farmari avensiksistansa. Minä ainaki tankkaan mielummin niillä rahoolla. :D

    Täytyy kyllä sanua notta ei oo ollu kyllä kotoväen kanssa ongelmia ameriikan kaluston kanssa, äijällä jokunen Valiantti ja Rambleri oli aikoonaan ittellänsäkki, mää vaa jatkan samalla tiellä. :)

    Ainahan vanhassa autossa käytönjälkiä löytyy. Niistä kannata hirveetä stressiä ottaa. Tietotaito paranee tekemällä.



    Kun sää oot näköjänsä tottunu tuommosen pikkusehen russelsheimin tuotteeseen, niin voisit tulla hakemahan multa ISOlohko vektramopiilin. Jäi vähä ylimäärääseksi. :D
     
  7. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Noniin... Nyt on sitten Caprice alla. Meikälle on jo aikaisemmin kertynyt maine romunkerääjänä ja isäukon kanssa oli aika tulinen puhelu, kun hänelle selvisi, että olen mennyt ostamaan Capricen, jossa on leimaa vain huhtikuuhun! :eek: :mad:

    Kyllä pappa sitten leppyi :lol: mutta pelkää aina, että mitä paskaa poika taas ostelee. Ohan se itekki noita harrastellu ja Paljon, mutta jostain syystä meikä poika ei saisi sille tielle lähteä... :odroll:

    Voisinpa tänne heittää kuvaa tai jopa videota autosta, kun saa aikaiseksi. Nyt sai Aspeni isosiskon! Nyt on kolme kaunotarta jo ja lisää pitäisi saada!!! 8) :rotfl:
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tietääpähän mistä puhuu. Olisi varmaan vaan toivonut helpompaa autoilu-uraa pojalleen..? :-?
     
  9. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    selvennys

    Joo pitäisi ostaa joku "perusvarma" 4000-5000€ golffi ja sitten tulevaisuudessa vasta miettiä harrasteautoja, kun on ensin kunnon käyttis. Mutta tosta Capricestapa tulee käyttis, kun ei oo muitakaan toimivia autoja nyt. En mä jaksa odottaa 10 vuotta, että mulla on rahaa ostaa joku 50.000€ käyttis ja sitten 20.000€ harrasteauto vaan alan nyt jo "harrastamaan" samalla kun käytän autoja jokapäiväisessä ajossa. 10 vuoden päästä jonkun 78 vuoden Capricen hintakin voi olla pikkusen eri!

    /edit tai no en mä 10 vuodessa kyllä 70.000€ autoja tulis koskaan ostamaan (tarkoitin lainoja ym. käsirahoja)
     
  10. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    OK eli nyt on 78 Caprice alla ja siinäkin olis vähän hommaa. Viimiset rahat lyön sen kunnostukseen kiinni ja Aspeni jää ensi kesäksi, mutta vannon, että se tulee laitettua kuntoon.

    Aspeni on kuitenkin mun ensirakkaus ja ensi Jenkki. Siitä olis tarkotus tehdä kesäkäyttis ja Capricesta tulee tyttöystävän kesäkäyttis. Sitten Silverado ja Blazer joskus talviautoiksi! :D

    No pitää ensin keskittyä näihinkin! :lol:

    Pitäsköhän tehä tosta Capricesta oma threadi? Hmm... :eek:
     
  11. Rod&Kustom

    Rod&Kustom 2nd gear

    Hyvä idis, kun tuo nykyinen otsikko johtaa "vähän" harhaan. :wink:
     
  12. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Katsotaan paljonko Capricesta riittää jutun juurta. :D

    Teenpä huomenna uuden threadin ja pistän kuvia mokomasta autosta.
     
  13. Fargo

    Fargo Gearhead


    Mitäs tälle projektille kuuluu, onko MR-kilvet kiinni jo?
     
  14. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Eihän sulla pitänyt näin tylsää olla?
     
  15. Juspen

    Juspen 1st gear

    Hieno Aspen! Samanvärinenkin kuin itsellä ja sama vm, tosin oma ei ole tuo SE.. Mukava vekotin noin omastakin mielestä ensijenkiksi ja tavallaan ihan tyylikäskin :) Ko. auton hartaita harrastajia ei taida tosiaan suomessa ainakaan paljon olla mutta tuolla aspenvolare forkalla taitaa olla jokunenkin. Mutta itsestä ainakin olisi kiva vaihtaa ajatuksia ko mallin finskiomistajienkin kanssa!

    Oma proggis alkanu reilu kk takaperin vasta niin heitän siuta viestillä jos kaipaan kokeneemman jeesiä :D Ja täällä Kaakonkulmalla on aina Aspenisteille kahvit tarjolla! Pullaa en lupaa
     
  16. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    CP ei ehkä kirjoittele enää tällä foorumilla.
     
  17. Juspen

    Juspen 1st gear

    Mistäs moinen tieto?
     
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    >Ei ole jampasta kuulunut mitään noin puoleen vuoteen. Sääli sinänsä, kaverilla on kynä hallussa...
     
  19. Juspen

    Juspen 1st gear

    joo tämä tulikin selväksi erästä topikkia työpäivän ratoksi vähän selatessa.. :D Onkohan saanu rahaa auton laittoon kun näyttäs olevan muitakin kiireitä :D
     

Kerro tästä muillekin!