1984 Chevrolet Caprice jotain ihan muuta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja hevimies, 8.2.2013.

  1. hevimies

    hevimies Gearhead

    Elikkäs ajattelin tuoda tänne esille oodella jenkkifarmarit osiossa pyörivän farmarin.

    Auto tuli minulle noin 1,8v sitten trailerilla ja yltäpäältä sammaleissa.
    Ensimmäisenä otin työnalle perussiistimisen, jota saatiin ulkopuolen kanssa tehdä kaksi kertaa ja vuoden mittaan useasti. Sisustassa roikkui edessä kattoverhoilu ja takana katto oli tuettu puupönkällä matolla ja laudanpalasella ja auto haisi hirveälle. Keväästä kesään autossa oli ovet jokapäivä auki ja kattoverhoilut piti poistaa ja sisusta pestä pariinkin otteeseen, jotta tuo tunkkainen haju saataisiin poisteltua.

    Taakse piti katkenneiden jousien tilalle hakea uudet ja filtterit meni luonnollisesti vaihtoon. Syksyllä saatiin polttoaineongelmat pois ja päästiin ajamaan autolla ekaa kertaa, tunne oli mahtava vaikka auton etujarrut puolsivat ja takajarruja ei ollut alkuunkaan. :D

    Leimalle korjattiin etujarru ja takajarrujen putki ja meni se läpi sitten vihdoinviimein. autolla ajeltiin joulukuun lopulle ja sitten se jäi seisomaan odottamaan vappua. Vapusta lähtien ei autoon laiteltu sen kummempia laitteita vaan nautiskeltiin vaan kyydeistä ja tankattiin.
    vielä viimevuodenlopulla auto oli viimeisesä ajossaan ennenkuin se pantiin seisontaan.


    Nyt päästään auton nykytilanteeseen eli auton sain jumppailtua talliin ja pistin ajoneuvon keulan kokonaan osiksi. kaikki ilmastoinnit, ohjaustehostimet, laturit syylärit ja johdot poistettiin ja siirrettiin ja moottori pulttailtiin irti kannakkeistaan. Moottori saatiin pihalle 3.2 noin klo 20 ja päästiin tekemään rungolle maalailuja.

    Nyt tuohon autoon on tulossa griffinin alusyylari ja flekti, liikutuksesta huolehtii suunnitelmissa ainakin 350tpi ja tomaatti.
    Ensivuodelle on suunnitelmissa asentaa remmiahdin vielä kokoonpanoon, että saadaan oikein liukasliikkeinen "kutuauto". :D

    Tässä topikissa rupean laittamaan kuvia auton edistymisestä heti uuden jäähdyttimen asennuksesta ja harrastamisesta niin, että tervetuloa vaan seurailemaan. :rotfl:
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    Noniin jatketaas tarinaa.
    Tuossa jo hankittiin perjantaina griffini ja unipointti, sekä hiluja rakentelulle.
    Syylari ja flekti menikin sitten heti lauantaina takasin ja nyt tiistaina olis tarkotus hakea ne, sekä keskimmäinen ráidetanko.
    Flektille rakentelin viikonloppuna sähköt ja letkutin siististi osaksi alkuperäsiä putkia. Samalla vetelin loput ferrexsit syylarinpaikalle.

    Tänään iltapäivästä aloin jumppaamaan ylempää tukivartta ja sen puslia, sain nekin poistettua ja osan raavittua teräsharjalla ferrexi kuntoon. Kokeilin vielä tuossa illasta, että toimiiko se flektin ohjaus ja kyllä rele naksui ja tietokonetuuletin alkoi iloisesti puhaltamaan.
     
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Ei se nyky-Ferrex ole normimaalia kummempaa, paras olis joko "happo" - tai epoksimaali.
     
  4. hevimies

    hevimies Gearhead

    No nyt sitten on haettu uusi griffinin alujäähy, ja on vaikuttavan kokonen ilmestys 850x470x100 ja ilmankiskonnasta vastaa 400 unipoint flekti.
    Tuossa vähän jo tuli ihmeteltyäkin, että mites sen sais nyt nätisti kiinni tuonne alkuperäseen istuimeensa. Nyt sitten on hammeritea ostettu litra, että tällä seuraavaks värjätään sitten osia. Maalailinkin ylätukivarren alapinnat ja sen akselin, sekä uuden keskimmäisen moog:in raidetangon. Huomenna tarkotus pujottaa uudet puslat tukivarteen ja kokeilla asentaa sitä paikalleen.

    Kuvia laitellaan vaikka huomenna, kun ollaan saatu puslatus valmiiksi.
     
  5. hevimies

    hevimies Gearhead

    Lupasin kuvia ja kuvia tulee! Tosin en kuvannut uusia puslia ylävakaajassa, mutta seuraavassa kyllä laitan. Sain tuossa flektin kiinnitettyä Griffiniin ja Griffinin kiinnitin jäähytinpaikalle foameilla ja pokatulla alulevyllä. Alulevy pitää viel kiilloittaa ja alapäähän asentaa rstlevyä alakiinnikkeeksi. Seuraavaksi kai sitten kuskinpuolen ylävakaaja ja rungon ruostesuojausta, sekä uus kattotellinki tai sitten ei ollenkaan kattotelineitä.

    tuossa kuvia:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    Noniin nyt tarkotus olis jatkaa toisen yläpään tukivarrella ja puslatuksella. Ohjausakseli vaan vattumaisesti tiellä ja pitäs kammeta pois paikaltaan. Tilalle kaavailen Jeep Cherokeen ohjausakselia, joka pitäisi mennä ilman suurempaa vinkumista paikalleen. Erona se, että jeepin akselissa on mollemmissa päissä nivelakseli ja vanha on rättinivelellä.
    Oliskos kellään keinoja millä sais jouset pois paikaltaan, kun ovat niin pirullisen pitkät. :(
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noin se flekti pitää kiinnittää. Vituttaa kun joku on tuon mun Griffinin pilannut niin, et flekti on kiinnitetty niihin ripoihin. No, sehän vuotaa.

    Tiedä sitten saisko sen jollain korjattua.
     
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    meniskös ne moottorin tiivisteille tarkoitetuilla silikoonilla jo kierteisiin ja kääntäis kiinne?
     
  9. hevimies

    hevimies Gearhead

    Jepati jee nyt on takalasissa uus kumitiivari. Ei löytynynnä mistään originaalia niin päätin, että: Etra+ Koff+ vinksahtanu harrastaja = takalasille jonkinmoinen tiivari, saas nähä miten toimii ja kuis paljon pitää vedet ulkona. Samalla kaivoin ikkunan mekanismin osat pois ja puhdistin ja uudet vassut niin saattas nousta se lasikin hiemasta nopeammin.

    Toinen etupään ylätukivarsi on maalissa ja odottaa huomista puslatusta, sekä asennusta. Ratin akselin kanssa sai käyttää reippaasti voimaa, että sai mokoman irti.

    Huomenissa tilaukseen pitäis pistää vaihteiston öljynjäähytin ja polttoainepumppu + tingeltangelit, sekä pelastettu museoinnilta tarrat :D
     
  10. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Täytyy todeta että toi syyläri paketti on
    houkutteleva.
    Mielen kiinnolla seuraan mimmonen paketti tiet tulee.
     
  11. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    kyllä, lähtee varmaan tilaukseen vastaava systeemi kun omat projektit etenee! mitäs on tuommosella syylärillä hintaa hevimies?
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    En ole hevimies mutta parin sadan nurkissa. Ostin viime talvena tuollaisen.
     
  13. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    ok, no ei kuullosta pahan hintaiselta.
     
  14. hevimies

    hevimies Gearhead

    330€ oli tää direct fit. en pidä hirveänkään hintaisena jos jäähytysteho kattaa tulevat sunnitelmat. :)
     
  15. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    onko tossa sun versiossa laatikon jäähytin samassa?
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    ei lootanjäähyä ei tähän kuulemma saanu griffiniltä :(

    Lämppärin kotelon reunukset hiottiin tänään peltipuhtaaksi ja vedeltiin mastonin primeria päälle.
     
  17. hevimies

    hevimies Gearhead

    Nyt ollaan siinä pisteessä, että lämppärin sisäosa on saatu tiivisteliimaukseen ja johdot siistittyä niiden laitteiden osalta.
    305 johtosarja läks sisälokarin mukana pois, sekä kiillotettiin nuo flektin kiinnikeet peiliksi, sekä jäähyn päälle tuleva alulevy.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Myös lämppärin alipainesulku hanan päätin kiillottaa peiliksi, jotta saataisiin konehuoneseen lisää säihkyviä.
    [​IMG]
    Loppuun asentelin sisäkaton valoon 2x3led stripin palasta ja maalasin jalkatilan lamput punaisella tunnelman luomiseksi. [​IMG]
     
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    [​IMG] Takalasin tiivistejumpan ja takaluukun kasauksen yhteydessä räpläsin tuohon katkaisijaan vähän uutta liuskapintaa ja voila t-gate ajar valo oli loistossaan :)
    Kyllä oli hieno hetki, ei tuo ole mun aikanani palanut, eikä varmaan kyllä jenkkivuosien jälkeen muillakaan edellisillä.

    Koneen mettästys on ollut täysillä käynnissä ja näyttäs siltä, että vanha nokivasara käy pesulassa öljynvaihossa ja sit takasin konehuoneeseen. :(
     
  19. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    eikö löydy sopivaa moottoria? LT1 oli hakusessa eikö?
     
  20. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    eikun se olikin joku toinen projekti mihin oli lt1 haussa. sekotin tähän.
     

Kerro tästä muillekin!