1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

1985 GMC Caballero + om606

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tsipi, 6.6.2018.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Näköjään se mittariston ohje on vähän väärä... DP9002, mutta perästä puuttu se R

    En tiedä mutta mitä nyt äkkiä lukaisin noiden muiden mittaristojen ohjeita, niin on sellanen aavistus...joko siellä on oranssi (6 cyl) ja sininen (4 cyl) johto luupit ja niistä katkaistaan tarvittava, tässä tapauksessa oranssi.

    Toinen vaihtoehto on, että kierroslukumittarin alla (below) siinä piirilevyllä tai lähesyydessä on pieni DIP-kytkin pari.
    Jos, niin kokeile kääntää toinen kytkin eri asentoon...alla kuva saman firman toisesta mittaristosta.

    Kuvassa oikealla punainen DIP-kytkin.
    [​IMG]
     
  2. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Samat ohjeet löytäny juu ittekin, mutta nämä eivät kyllä kumpikaan toteudu tuossa omassa mittaristossa. Frodin mittaristossa juurikin noilla dip switcheillä valittiin polttoaineanturin ohmit. Olenki vähän alkanu epäillä ettei mulle vastata koska tää ominaisuus ei oo tuohon mittariin eksyny. Oon sekä niiden nettisivujen tech puolelle laittanu viestiä, että ihan tech puolen sähköpostiin. Tarviiki kattoa vielä roskaposti varuiks...
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Eikä missään mittariston takanakaan näy mitään johtolenkkejä tai jotain katkasijoita ?

    Samoja ongelmia huonon asiakaspalvelun kanssa tuntuu oleva jenkkilässäkin.

    Topiccissa mistä tuo kuvakin oli joku tappeli saman asian kanssa kun piti saada valittua 4-sylinterinen LS Swap:n takia ja laittelivat jotain lisävastuksia +12V < - > TACH väliin ja saivat sillä toimimaan.

    http://67-72chevytrucks.com/vboard/showthread.php?t=708467

    Eri asia sitten mikä sen tulisi olla 6-sylinterisen kanssa...
     
    tsipi tykkää tästä.
  4. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Ostin tuon ebayn kautta, ja laitoinpa kyselyä myös sitä reittiä. Sain sieltä lähes samantien vastauksen, että sylinterimäärä olisi valittavissa asetuksista, joita lärätään läpi trippimittarin painikkeella. Tarviikin koeponnistaa tämä kun pääsee taas tallille. Olis kyllä vähä liianki helppoa!
     
    Camino'79 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Tänää ei sitte mikään menny kohtuuella...

    Sain vihdoin ja viimein viestin intellitronixilta. Minun mittaristo on mallia ei löydy valikoista tai mistään mahdollisuutta vaihtaa sylinterimäärää.. Pyysivät lähettämään heille ja ottavat jonkun tietyn resistorin irti. Koitetaan saada niistettyä tieto mikä komponentti pitää saada irti..

    Noh oikeastaan tänään koko edellä mainittu ongelma hävisi, sillä kierroslukumittari näyttää kokoajan 0.. Lopetti toimintansa siis kokonaan. Otin sivuleikkurit käteen ja vetäsin kiekkamittarin anturin johdon poikki kun ei jaksanut purkaa mittaristoa irti ja halusin viedä vaihteiston ohjaimelle myös kierroslukutiedon. Abicot väliin ja ei näköjään toimi. Uus yritys, eikä vieläkään. Kolmas yritys siten, että puristusliittimillä piuhat hieman toistensa päälle ja edelleenkin mittari pysyy paikoillaan... Tulihan se purettua sitte koko mittaristo ku tokan kerran jälkeen aloin epäilemään ettei olis kaapeli hieman irronnu.

    Tuo jenkamittarin anturi on ymmärtääkseni aivan samanlainen ku abs anturi, eli vr-anturi tässä tapauksessa. Maapiuha tosin kiertää kokoajan signaalin ulkopuolella ja kumin sisällä on jonku sortin folio...

    Hyvät neuvot olis nyt kalliit, jos joku tietää jonku varman keinon jatkaa tommosta kaapelia / muita hyviä vinkkejä, ni kaikki otetaan vastaan... Ihan abicolla tuo on mittariston kaapelissa kii, eli onko mulla nyt 2 heikkoa lenkkiä tässä hommassa, vai mikä tässä ny mättää?
     
  6. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Oli näköjään anturi lähteny irti piuhastaan. Eilen en ees osannu epäillä semmosta ku luulin että siinä ei oo mitään töpseliä... Töpseli kii ja homma selvä.

    Huomenna kyselemään penkkiaikaa. Alasyöttöjä ainaki pitää hillitä ihan jo omaan käyttöönki, mutta penkissä ne ei vissii oikee tykkää siitä. Saa nähä miten lähelle 200 hp lukemaa persdynolla päästään...
     

Kerro tästä muillekin!