200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pas(i)kiainen, 23.9.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Aa juu, haynesin manuska sano että washer nii luulin shimmiks.

    Ei sul sattus olee?
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Vaihan ilmeisesti tosta vanhasta support akselista tuohon uuteen tuon tappisen?

    [​IMG]

    Shiftkitti ohjeistaa porailemaan tuohon öljypumpun kotelointiin isompia reikiä, 5/16" terällä, eiks 8mm oo tarpeeks lähellä kun se on 7,935 tai jotain toi 5/16.

    Meneekö noi välilevyt, pantaservon sisällä olevat välilevyt on ottaneet lämmintä. Toi on alin, joten siihen on kulunut tommonen ura, ei haittane?

    [​IMG]

    Kitkapintaa kuitenkin on ja tuntuu olevan ihan ok kiinni, ei lähe rapsuttelemalla pois. Kannattaako hioa noi välilevyt jollain 180 paperilla läpi, niinku shiftkit ohjeistaa.

    [​IMG]

    Onks se näis kaikissa vai käviks mulla pulla kun tuo öljypumppu näytti olevan 10 lapanen? Ainakin jotkut niitä suosittelee.

    Perkele, lisää kysymyksiä. Se on aina paha, kun pitää ite osata päättää jotain. Eli, tuossa shiftkitissä on vaihtoehtoja noille mikä jousi laitetaan mihinkin jne. Kummalla saan napakammat vaihdot? (toi install green/white kohta) Ja sitten tuossa kohtaa, onko sillä mitään väliä ton jousen valintaan et mulla tulee se .500 boost valve?

    [​IMG]

    Ja vielä, kuten tuossa lukee: grind this land off flush with the spool all the way around, ja suluissa että it's not fussy tms. Tarkottanee sitä että ei oo ihan justiinsa vaikka siihen snadi pykälä jäisikin tai että sitä ei täysin symmetriseksi saa? Itellä ei oo sorvaus mahdollisuutta, aattelin löydä ton vaan porakoneeseen ja jurnutella viilaa vasten kauluksen helvettiin. :rotfl:
     
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Ymmärtääkseni vakiopumppu on 7-lapanen, jotainhan tuolle laatikolle on jo aiemmin tehty.

    Tuosta grindauksesta, niin ei ainakaan omassani ole mitenkään tasainen se työnjälki kun se kaulus on poistettu... Eikös siinä idea ole, että kun se kaulus siitä puuttuu, niin öljy virtaa jotenkin jatkuvasti turbiinille, jonka tarkoitus taas.....jaa-a?

    Noita vaihtoehtoja ku tuskailet, niin ton kyseisen jousenhan onnistuu vielä vaihtamaan vaikka laatikko ois jo autossa paikallaan. On vähän gynekologin hommaa, mutta onnistuu. Välilevyn öljyreikien porailu ja pari venttiilikoneiston jousta on sitten sellaisia mitä ei venttiilikoneistoa irroittamatta enää voi tehdä...

    Ite ku asensin sen HD2-kitin tohon omaan laatikkoon, niin valitsin oikeastaan kaikissa sen "rajuimman" vaihtoehdon ja tein dual feed -modin. Kyllä laatikosta tuli melko jämäkkä, mutta varmaan se vielä terävöityisi tehokkaammalla öljypumpulla, vastaavasti kun korkeampistallinen turbiini hieman pehmentäisi vaihtoja osakaasulla.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Yks tuttu lupas sorvata ton aksilan...

    Niin ja noista vaihtoehdoista, just sitä mietin et kumman valkkaan et tulee vaihdot tiukemmaksi.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Ton tapin voi modata smirgelillä. Vihreä jousi on pikkasen jäykempi ja öölipumpuksi riittää ihan perus 7lapanen matalassa 11 sekan vehkeessä. Tota 10 lapasta on käytetty viimeisissä toosissa joissa oli myös tirektin mäntä alumiinia. Toi sun "kuluma" johtuu siitä että männässä on peltikeksintö välissä ennen tota plootua. 1-2 ja 2-3 vaihdon terävyyteen vaikuttaa pervon halkaisija eniten! Tollaseen 11sekan vehkeeseen ei tarvii paineita nostella suuremmaks mitä ton kitin jousilla tulee, eikä sitä öölinpainetta öölipumpulla säädetä.
     
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Kappas.

    HD2-kitissä tuli isompi servo jousineen ja sen vaihdoin myös.

    Mikä vaikuttaa linjapaineeseen, boost valve ja line bias valve jousineen ja kuluneen pumpun rajallinen tuotto? :D

    Löytyykö muuten Paskiainen mitä koodeja laatikon kyljessä olevasta lätkästä ja venttiilikoneistosta?

    Edit: asiaa lisätty...
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Katon viikonloppuna, huomenna metsään :)

    Mites noi lämpöä ottaneet välilevyt, haittaako jos kitkat on kii? Ei ne ainakaan vitusti oo luistsnu, ehkä vähän? Voishan ne hiekkapaperilla pyyhkästä puhtaaksi.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Siis niinku miten kii?
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Nii haittaako et noi välilevyt on ottaneet lämmintä, kun kitkalevyissä on kitkat hyvi kiinni, ei lähe kynnellä rapsuttamalla mihinkään.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Ei aina ymmärrä mitä kysyt :poff: .
    Jos ne pellit on ihan suoria niin ei tarvii vaihtaa.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Hyvä. Pistäks ne loput romut tulemaan, pääsen vklp niputtaa
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Kaks satasen askartelijoille tiedoksi, että kotimaisesta th200-4r ö-pohjasta on saatu protot valmiiksi.
    Seuraavaksi sovitellaan ja tehdään tarvittavat muutokset.
    Ö-pohja setin hinnaksi asettunee 140€.
    Mielenkiinnon ilmauksia/ennakko varauksia saa esittää yv:llä.
    Ykkössarjaa arvioisin saatavan joskus marraskuussa.
    [​IMG]
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Haille yyveetä tupsahti :)

    Mites toi, onko mun syytä tsekata toi takimmaisen akselin välys. Tuo muovilaakeri sinne tuli uutta, muuten ei mitään mikä mun mielestä pitäs vaikuttaa välyksiin. Eli ihan vakio partsii.

    Ei muuten mitään, mut pitää si vissiin rakennella joku teline tuolle heittokellolle?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Lootan välyksissä puhutaan kympeistä joten toi kello on turhaa hifiä. Ja tossakaan lootassa ulostuloaleksiosaston välystä ei voi mitata sisäänmenoaleksia liikuttamalla.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Haynesin kirjassa ainakin ohjeistetaan et se takimmainen akseli nippuun ja sit mittaillaan se välys?
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Petri R kyselit noita koodeja venttiilikoneistosta:

    [​IMG]

    Sain niputeltua aika pitkälle. Muuten aika kivutonta, tuo pantaservo oli vähän vittumainen asennella tuonne kitkoineen mutta muuten ihan ok. Ylimääräsiä osiakaan ei ole jäänyt tähän mennessä :poff:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tässä pari räpsyä. Varmaan seuraavaks öölipumpun muokkausoperaatio.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Pantapervo on se joka on siinä kyljessä ulkopuolella :odroll: , se olis kannattanu laittaa paikalleen ennen tota loikkariosastoa.
    Ja ne koodit on värjätty koneistoon.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Perkele ku minä noita suomentaa osaa noita osien nimiä. Tarkotin tota rumpua minkä sisällä on noita kitkoja ja sen ympärille tulee tuo panta jota toi servo sitte ohjailee...
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Kuinkas syvälle ton 2-3(?) vaihteen pannan ankkurointitapin pitäs mennä? Milläs voisin asiasta varmistua et se on kohillaan.

    Sitä pannan välystä säätelin tolla pantaservolla, niin shiftkitissä luki että sen pannan pitäs liikkua 1/8" tai enemmän molempiin suuntiin kun ruuvarilla liikuttelin. Tuntu vähän holtittomalta siellä...

    Tässä vielä tää maalattu merkintä, yritä tosta ny jotain selvää saada.

    Semmonen tuli mieleen! Tohon pantaservoon kun shiftkitissä tuli uusi juosi, niin huomasin että vanha on järeempi ja mielestäni jäykempi noin niinkuin perstuntumalta, kuuluuko asiaan vai onko mahollista että tonne olis jotain tiukempaa laitettu sitten.

    [​IMG]
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Peeerkele, ei mennyt taas kaikki kuin elokuvissa. Löin öölipumpun kiinni, ja vaikka "liimasin" sen muoviholkin mikä tulee sen supportshaftin taakse sillä petroleum jellyllä, niin muoviholkki pääsi pyörähtämään paikaltaan ja murjoutui käyttökelvottomaksi... Ihmettelin kun ei oikein loota tahtonut pyöriä, toi saattaa vähän häiritä.

    [​IMG]

    Se on tommonen hommattava ja uus yritys.

    Rupesin sitä venttiilikoneistoakin laittamaan, en tiiä mikä perkele niissä on, kun pari venttiiliä tahtoo olla siellä jumissa, toista en saanut edes pois vielä ja toinen ei tahdo mennä takasin. Ne mitkä kiukuttelee niin on noi alumiiniset "bushingit" eli samalta puolelta venttiilikoneistoa "accumulator bushing" ja sit toinen on tuo alumiininen minkä alta löytyy sitten 2-3 venttiili ja ilmeisesti 2-3 kickkarin venttiili.

    Ja kyllä, ne lukkotapit on pois.

    muutenkin mietin, kun osa noista venttiileistä tuntuu olevan paljon tiukempia kun toiset, kai ne hakee paikkansa :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!