318 turbo...

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Wolfman500, 9.3.2011.

  1. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Eli tommosta konetta rakentelen pikkuhiljaa rodiin, Holsetin Pro 55 ahtimella, kaasariksi tulee 750 mighty demon blow through, mietin minkälaista polttoaine pumppua ja paineen säädintä alkaisin hankkia, ja minkälaiset sytkävermeet kannattais hankkia ? Myöhemmin on ajatuksena tehdä syöttö ja sytkä ruiskulla, mutta tälle kesälle jos sais jollain lailla toimimaan kaasarilla kun semmonen nurkissa jo on.... samaan syssyyn tulevaisuutta ajatellen mistä kannattais etsiä imusarjaa jossa olis valmiina suuttimille paikat, ja minkälaista läppärunkoa siihen sitte kannattais kattella? Linkkejä ja vinkkejä kehiin!
     
  2. stw307

    stw307 1st gear

    Onhan noita aikas monella valmistajalla syttyä ja ruiskua, jotka osaa ns. keskustella keskenään. Josko semmosesta paketista hankkii ensin sen sytkäpuolen, ja laajentaa sitte saman pajan pensasyöttöön. Tai toinen vaihtoehto, ostaa perinteisen, edullisen käytetyn MSD 6AL tms. josta saa varmasti taas omansa pois, kun päivittää mottia.
    Ja edelleen, monessa (esim. Edelbrock) imurissa on nykyään valmiina paikat, johon koneistetaan suuttimien paikat, mutta toimii toki kaasarillakin.
    Näin niinkuin yleisellä tasolla tuumii hän... :-?
     
  3. dodge73

    dodge73 3rd gear

    318

    moro. ihan mielenkiinnosta mistäs hommasit kaasarin kun itellä ois samanlainen projekti meneillään. holset hx55 takomäntää, nokkaa,itse tehdyt pakosarjat ja kaasarin meinasin hommata barry grant 750. ja jos ruiskua meinaat täällä ois yks kaasarin ostaja.
     
  4. valiant65

    valiant65 Gearhead

    tommosesta regusta on kokemusta että toimii (juurikin turbo 318:ssa):

    http://www.summitracing.com/parts/AEI-13301/

    Eli voit hommata jo valmiiks ruiskun pumpun (vaikka bosch 044) ja laitat vaan löysän jousen reguun jolloin säätyy kaasarialueelle. Jos sitten haluat heivata kaasarin, niin vaihdat vaan reguun sen jäykemmän jousen.

    Niin ja sitten jankutan vielä siitä kaasarin koosta, blow thru-kaasarin pitää sitten olla pienempi kuin vastaavan tehoisen vaparin kaasari että se toimii oikein (=toimii myös osakaasulla).

    Kokonaisuutena voisin sanoa että jos on matala budjetti, niin sijoittakaa siihen kaasariin älkääkä niihin rosteripakosarjoihin, valusarjoillakin pärjää melkein tuhanteen heppaan!
     
  5. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Kaasarin ostin overdrivelta kirjoittelun tuloksena saadun ilmon perusteella masilta uutena, niitähän saapi kyllä tilattuakin monta eri reittiä käyttäen, pakosarjoista sen verran että paskaraudasta hitsaan ihan ite ne ;). Idea vaan rosterisista että joskus myöhemmin vois tehdä nätimmät...mulla imusarja tähän nyt tulevaan kokoonpanoon jo on, eikä siinä oikein oo paikkoja suuttimille. Tämähän on vähän niinku pitemmän aikavälin suunnittelua ruisku tulee joskus myöhemmin... Noita boschin pumppuja multa löytyykin jo ennestään, ei oo tullutkaan mieleen että sellasta vois käyttää kaasarinkin kanssa kun noita reguja voi rukata... hyvä pointti, kiitoksia vinkistä.
     
  6. mökeltäjä

    mökeltäjä 1st gear

    Re: 318

    Minkäslaista nokkaa tällaiseen kokoonpanoon kannattais tarjoilla? Suht mietoa isolla nokkien välisellä kulmalla(varsinkin jos ahdin/ahtimet pakopuoleltaan ahtaat=pakopaineita)? Noissa puolimoottoreissa tottunut että vakionokalla pärjää "aika pitkälle". Mitkä kannentiivisteet kestää, cometic tms metalliset? Tuubikäyristä teet sarjat? Itellä myös ajatusta samanmoisesta kokoonpanosta.
     
  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Pitäiskö näitä laippoja tehä enemmänkin...?
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2986392.jpg

    Vähän kävi mielessä et jos tekis ihan kokonaisia pakosarjoja jotka sopis a-koppa mopariin tehostimien kanssa, mutta ei taida maksaa vaivaa.. Kaikilla kuitenkin eri määrä turboja, ja erilaisia... Vai kuinka?
     
  8. dodge73

    dodge73 3rd gear

    laippoja

    tee ihmeessä laippoja, voin ostaa toiseen projektiin??




     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Lulis tollasilla olevan kysyntää jos hinta on järkevä, niillähän voi korvata thdastekosten sarjojenkin kierot ja ohuet laipat jolloin ei tarvi vuotojakaan kuunnella.
     
  10. Gyrus

    Gyrus 3rd gear

    Mulle vois kans laipat kelvata jos hinta on sopiva..
     
  11. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Hinta informaatiota mullekkin laipoista. :)
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Tee ihmeessä AteV8 noita laippoja. Mulla ei ainakaan toistaseks oo konetta mihin noita laittais, mutta voisin silti yhden parin ostaa jemmaan jos hinta on sopiva. :wink: Ja jos pystyt tekemään isolohkon vastaavat, niin semmosetkin saattais kiinnostaa... Niihin mulla olis konekin jo valmiina. :rotfl:
     
  13. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Onkos suomessa näitä 318 koneita nyt turboteltu? Mitenkäs vakio matalapuristeinen saastemotti vois pelata pikkuahdoilla?
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Veikkaan et tollasella 0.3-0.6 ahdoilla toimii ihan hyvin. Mutta säädöt on syytä olla kohdillaan ja imuilman kylmää etei nakuta yhtään. sitä ei männät kestä vakiona.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Kylmempi imuilma nakuttaa vähemmän? Vaparissakin?
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä, kylmempi imuilma nakuttaa/yms aina vährmmän.
     
  17. _make_

    _make_ 3rd gear

    mullaki on 318 paineistettuna. 9.5 rutut ja 0.6 bar painetta. edelin supervictor efi imari ja atdriveboard ohjaa bensaa ja sytkää
     
  18. simeoni

    simeoni Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta, minkälaiset suuttimet tollanen turbo 318 vaatii? Minkälaiset bensakiskot sinulla on?
     
  19. _make_

    _make_ 3rd gear

    siinä on ne edelin kiskot. Suuttimet on 870cc siemens dekat. suutinten kokohan määräytyy sitten lukumäärän tehon ja käytettävän polttoaineen mukaan. Itelläki on vähän reilun kokoset nuo tuohon mutta ompahan varaa sitte juottaa viinaaki sille. tuossa on esimerkiksi tuommonen laskuri.
    http://www.finjector.com/fi/suuttimen-valintatyokalu/
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Hurjia on suunnitelmat kun vakiolohkoseen 318 lykätään HX55 ahdinta, Holsetit ku rupee olee hyvimmillään vähän isommilla ahtopaineilla. Onks noit yhtään saatu toimivaks asti?
     

Kerro tästä muillekin!