327 Turbotus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SRV, 22.3.2006.

  1. SRV

    SRV 1st gear

    Oisko ketää tääl kuka turbottanu 327 sbc? Kovast tekis miel. Omaa etin kansia pienellä palotilalla ni aika nihkeest meinas löytyy. Ja siitähä se ajatus sitte lähti.. :lol: Eli laitetaa toho 327 350 kannet kiini ja ahdetaa se? Kait toi alakerta ny jotain kestää. Pidetää ähkyt alta 2 kilos.. :poff:
     
  2. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Kaikki kestää kun vaan seos on kohallaan. Harvoin ahdetut hajoaa mekaaniseen kestävyyteen vaan vääriin säätöihin.
     
  3. zouni87

    zouni87 1st gear

    aika ISOn ja KALLIIN turbon joudut ettii :rotfl:
     
  4. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Minkähän kokoinen turbo 5-6 litraseen kasiin kävisi? Riittäskö holset hx50, joita taisi olla myynnissa palstalla vai käykö sekin pieneksi? Jos pitäisi paineet maltillisina. Niin ja yhellä turbolla.
     
  5. turbobliz

    turbobliz 1st gear

    Ihan varmasti riittää. Vakio tinaveiveillä ja savimukeilla varustettu pata hajoaa ennen. Tietysti jos koneeseen pistetään billetakselia ja H-veiviä kunnon mäntien kanssa niin tilanne on toinen.
     
  6. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Niin jälkimmäisessä tilanteessa hajoo sitten lohko tuhannen päreiksi.

    Meillä alkaa kesällä Mopar 318 kestotesti jossa on juurikin aiheena "kestääkö amerikan VAKIOmoottori yhtään ahtoa?" :rotfl: Saattaa "savimukit" lirahtaa öljypohjaan alta aikayksikön..? :eek: :wc:
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mut sieltähän ne on helppo valuttaa öljyn mukana pois.
     
  8. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo se on sitä huollon helppoutta :rotfl:
     
  9. SRV

    SRV 1st gear

    Just meinasin tota että kestääkö toi (chevyn) alakerta antaa miten löylyä? Sen verran kyllä tiedossa että miten toi ahdettu pata käyttäytyy kun ei säädöissä.. :rotfl: :rotfl:
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    :rotfl: Mullon ollu tapana ravistella siitä lohkon kylessä olevasta reijästä sälpäreet pihalle :rotfl:

    Eikä oo ees turpoo tarvinnu...
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sun tapauksessa on pakko tollanen reikä tehdä; kun männät ei oo sulanu, että ne mahtuis sieltä öljypropun reiästä.
     
  12. HellCamino

    HellCamino 1st gear

    Kokeliltu on HX 50 ahdinta vakio SBC koneeseen, oli kyllä AIVAN liian iso. Riittäisi varmaan kahteenkin pikkulohkoon moinen. Tahtoi venttiilit jo sakata ennenkuin ahdin heräsi kunnolla. Vaihdoin pienempään Garretin GT40 ahtimeen, jota ei olla testattu vielä.

    Mulla kesti 9.3:1 puristeinen valumäntämoottori 0.7bar ahdot mukisematta 20 ast. ennakoilla.
     
  13. Petri K

    Petri K 1st gear

    Tolla laskurilla vois saada jotain suuntia mitä lähtis kokeilemaan. http://www.turbofast.com.au/TFmatch.html
     
  14. Cee.Koo

    Cee.Koo 1st gear

    Hellcamino kirjoitti:
    Kokeliltu on HX 50 ahdinta vakio SBC koneeseen, oli kyllä AIVAN liian iso. Riittäisi varmaan kahteenkin pikkulohkoon moinen. Tahtoi venttiilit jo sakata ennenkuin ahdin heräsi kunnolla. Vaihdoin pienempään Garretin GT40 ahtimeen, jota ei olla testattu vielä.



    Noita HX50:iä on kuitenkin monta eri versiota, sulla tais olla liian iso pakopesä. Ei se silloin tietenkään herää kuin vasta ylhäällä. Tai sitten pakosarjat liian avarat.Oikeilla palikoilla kasattua HX50:stä voi käyttää 2.0 litrasistä ylöspäin
     
  15. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Katotaan mitä kesällä tapahtuu, mulla on noi hellcaminon vanhat pakosarjat ja schwitzer s2b 54/60 siivillä....

    Megasquirt ruutalla..
     
  16. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Jos ei männät sula niin takakumit sitten!

    Mulla oli viikonloppuna tosi hyvät fiilikset kun sain nihilismibudjetilla kasatun rytöläjä-aspenin vihdoinkin pyörilleen ja kun tallin piha oli aivan jäässä niin piti sitten testata tallissa sisällä...siellä on nyt lattiassa pari mustaa viivaa... :rotfl:
     
  17. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    taitaapi olla näin, vakiona veivit ei tainnee olla kovin tukevaa tekoa, näin isot pojat ovat kertoneet. voiskohan aatella vaikka jotain trukkikonetta (350) low budjet elvytyksellä mielummin turbotettavaksi (pienillä ahdoilla), saattais olla parempi ja kestävämpi vaihtoehto

    T: 327 lla aina kesäisin joskus...
     
  18. Cee.Koo

    Cee.Koo 1st gear

    Riittäähän toi rapiat 400 heppaan, hyvä ahdin johonkin abaut 3 litraseen. Vai tuleeko 2x s2b:t?
     
  19. HellCamino

    HellCamino 1st gear

     
  20. HellCamino

    HellCamino 1st gear

    Tuolla ahtimella kyllä pitäisi tulla hyvä moottori "kylän kahinoihin" varsinkin ohjelmoitavalla ruiskulla.. Huipputehoa voi kyllä rajoittaa, mutta eiköhän tuollakin paketilla maitokauppaan kerkeä :p
     

Kerro tästä muillekin!